תיעוד היריקה לכיוון נהג האוטובוס
(צילום: כח לעובדים)

עוד תקרית מכוערת של אלימות בכבישים: נהג רכב פרטי תועד חוסם אוטובוס בחיפה, יורק לעברו של הנהג ו"מקנח" באמירה גזענית - "זה מה שאתה שווה - כל הערבים". בעקבות המקרה (תיעוד התקרית - בפתח הכתבה), תוגש תלונה במשטרת חיפה. "לא חוויתי עוד עלבון כזה", אמר הבוקר (ראשון) נהג האוטובוס.
הנהג בקו 76 של חברת אגד יצא ביום חמישי בצהריים מתחנת הגרנד קניון בעיר וניסה להשתלב בתנועה. נהג הרכב הפרטי צפצף לנהג האוטובוס מהנתיב המקביל מסיבות שאנן ברורות. נהג האוטובוס התעלם - ואז נהג הרכב הפרטי שינה את כיוון הנסיעה, המשיך לעקוב אחרי נהג האוטובוס, חסם אותו, ירק מרכבו וקרא לעברו קריאות.
(צילום: נויל האריס)

1 צפייה בגלריה
תיעוד היריקה לכיוון נהג האוטובוס
תיעוד היריקה לכיוון נהג האוטובוס
נהג הרכב הפרטי שחסם את נהג האוטובוס וירק לעברו
(צילום: כח לעובדים)
"במקום להתמקד בנהיגה, אני צריך להתעסק בחמום מוח שרודף אחרי האוטובוס ועל מה? בשביל זה לעצור אוטובוס מלא בנוסעים?", תהה נהג האוטובוס. "הבלגתי לאורך כל האירוע, אבל אין סיבה שנעבור על זה בשתיקה. מדובר בהעלבת עובד ציבור ואני מצפה מהמשטרה להגיב בהתאם".
תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בארגון "כוח לעובדים", אמר: "נהגי התחבורה הציבורית בישראל מופקרים ואיתם גם הנוסעים. אין ריבון בכביש ונהגי האוטובוסים בתחתית שרשרת המזון. נהגי רכב פרטי רואים בתחנות אוטובוס מפרצי חנייה, מצפצפים על הנהגים ומאלצים נהגים להוריד נוסעים במקום מסוכן.
"כל ויכוח בכביש מוליד חסימת תנועה שמסכנת עשרות נוסעים. כיצד ייתכן שבנסיבות הללו נהגי האוטובוסים אינם מוגדרים עדיין כעובדי ציבור? אנו משוכנעים כי גם בקדנציה הזו של השרה רגב נמשיך את שיתוף הפעולה הפורה למיגור האלימות נגד נהגי האוטובוסים וחיזוק מעמד הנהגים - החל בהכרה בהם כעובדי ציבור".