שרים לשעבר, חברי כנסת, ראשי מפלגות בעבר: בזמן שיריב לוין, אלי כהן ויואב גלנט חגגו את מקומם בשלישייה הראשונה של הפריימריז בליכוד, חברי כנסת אחרים נאלצו לצפות במסכים הכחולים במשך שעות, ולראות את שמם מופיע הרחק למטה. רבים מהם לא יחזרו לכנסת ה-25.
הקרב הצמוד ביותר התחולל בין הנשים. מקומן של מירי רגב, גלית דיסטל אטבריאן ועו"ד טלי גוטליב (על משבצת "האישה החדשה") במקומות הריאליים הובטח בשלב המוקדם, אבל מאחוריהן התחולל מאבק עז. בסופו של דבר השרה לשעבר גילה גמליאל הקדימה את יריבותיה ותשובץ במקום ה-30, כשאחריה מאי גולן (32), אתי עטיה (35) וקטי שטרית (39), כשהאחרונה לא במקום ריאלי. הפער בין 4 המתמודדות הללו עמד על מעט יותר מאלף קולות.
חברת הכנסת קרן ברק נותרה מאחור ואילו יו"ר גשר בעבר, אורלי לוי-אבקסיס, תשובץ במקום עוד יותר נמוך. בתו של שר החוץ לשעבר דוד לוי, שכיהנה בעבר כשרה לקידום קהילתי והייתה בעבר חברה גם בישראל ביתנו (ורצה לבחירות גם עם העבודה ומרצ), אחרי כמעט 13 שנים ברצף (פרט לחצי שנה, הכנסת ה-21).
יו"ר מפלגה אחרת בעבר שהיה רחוק מאוד ממקום ריאלי הוא משה פייגלין. יו"ר זהות בעבר, שכמו גשר (כשהתמודדה לבד) לא עברה את אחוז החסימה, יהיה מחוץ ל-50 הראשונים ברשימה. לפני עשור התמודד פייגלין על ראשות הליכוד מול נתניהו, ואחר כך כיהן שנתיים כח"כ מטעם המפלגה.
3 צפייה בגלריה
מקומות לא ריאליים. הנגבי, לוי אבקסיס ופייגלין
מקומות לא ריאליים. הנגבי, לוי אבקסיס ופייגלין
מקומות לא ריאליים. הנגבי, לוי אבקסיס ופייגלין
(צילום: יואב דודקביץ', ירון ברנר, יאיר שגיא)
פרט ללוי-אבקסיס, שר לשעבר אחר שלא הגיע למקום ריאלי הוא צחי הנגבי. הוא סיים במקום ה-25 ברשימה הארצית, ה-46 בסך הכול. הנגבי היה בעבר שר הבריאות, המשפטים, איכות הסביבה, התחבורה, ביטחון הפנים, שיתוף פעולה אזורי, החקלאות וההתיישבות. הוא כיהן בכנסת כמעט ברציפות במשך יותר מ-30 שנה, החל מ-1988, ובעבר היה חבר גם במפלגת קדימה.
"אני מודה לכל מי שהצביע עבורי וסייע לי, וגם אם לא אשתלב ברשימה במקום ריאלי, אני יודע שעשיתם מאמץ אדיר עבורי", כתב הנגבי בטוויטר. "ההרכב החדש של סיעת הליכוד מהווה נקודת זינוק מצוינת למערכת בחירות מוצלחת, ולניצחון הליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות הקרובות".
3 צפייה בגלריה
פטין מולא בהפגנת הימין
פטין מולא בהפגנת הימין
הפסיד בהתמודדות על משבצת המיעוטים. פטין מולא
(צילום: מוטי קמחי)
חבר כנסת אחר שהיה חבר ביותר ממפלגה אחרת ויראה מבחוץ את המליאה הוא גדי יברקן, לשעבר בתל"ם שבכחול לבן. יברקן הפסיד לדן אילוז בקרב על משבצת העולה החדש, מקום 33. טלי פלוסקוב, שנכנסה לכנסת בשבוע שעבר בעקבות התפטרותו של יברקן - התפטרות שאפשרה לו לא להתמודד ברשימה הארצית, מה שלא עזר לו בסופו של דבר - נותרה אף היא הרחק מאחור.
גם פטין מולא, שהפסיד לשר לשעבר איוב קרא בהתמודדות על משבצת המיעוטים, לא יחזור לכנסת. שתי חברות כנסת לשעבר נוספות, נורית קורן ואסנת מארק, לא היו קרובות למקום ריאלי הפעם.
3 צפייה בגלריה
הפריימריז לליכוד בתל אביב
הפריימריז לליכוד בתל אביב
בעבר יועצו הכלכלי של נתניהו, כעת במקום לא ריאלי. פרופ' שמחון ביום הפריימריז
(צילום: מוטי קמחי)
מבין המתמודדים החדשים, רבים העריכו שפרט לבועז ביסמוט יצליח גם איש תקשורת נוסף – ארז תדמור – להגיע למקום ריאלי. אבל אחד ממייסדי "אם תרצו", ששימש בעבר ככותב הנאומים של נתניהו, נדחק לאחור בעקבות השריונים לנציגי המגזרים והמחוזות, אל המקום ה-47. אבי שמחון, בעבר יועצו הכלכלי של נתניהו ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, קיבל מספר קולות קטן בהרבה.
את הכנסת יראה מבחוץ גם גלעד שרון, בנו הצעיר של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שבעבר נתניהו מנע ממנו להתמודד בפריימריז. שרון הבן היה במרחק של 8,000 קולות ממקום ריאלי. עוד למטה יותר ברשימה הארצית ניצב חבר הכנסת לשעבר עוזי דיין, סגן הרמטכ"ל בעבר.