משפחות חטופים מטעם פורום תקווה, שמשתייכות לימין, קיימו הערב (יום ד') מסיבת עיתונאים בכיכר החטופים שבה הם דרשו מנתניהו להגביר את הלחץ הצבאי וחמאס, ויצאו נגד ההפגנות הסוערת של קרובי חטופים - בצל זו שהתקיימה אמש ליד מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. בהצהרה השתתפו, בין היתר, אימהות, אבות ואחים של חטופים.
משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת
(צילום: אורי דוידוביץ' )

2 צפייה בגלריה
דיצה אור בהצהרה לתקשורת
דיצה אור בהצהרה לתקשורת
"180 ימים זה הרבה מדי, וזה היה צריך להיות מאחורינו". דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן
(צילום: אורי דוידוביץ' )
צביקה מור, שבנו איתן נחטף, אמר: "בימים האחרונים אנחנו רואים שמתגברות ההפגנות נגד הממשלה. אנחנו נמצאים במלחמה ומאיימים עלינו לשרוף את המדינה. האויב רואה שאנחנו צועקים עסקה עכשיו וסינוואר לוקח אחורה בכיסא, יש לו זמן. אנחנו באים להגיד שאנחנו דורשים שהסיפור הזה ייפסק. אנחנו לא מוכנים לקבל בזמן מלחמה שום פירוד. שום שבירה של כללי הדמוקרטיה".
לדבריו, "יש זכות להפגין אבל יש הבדל בין הפגנה לבין אנרכיזם. את האנרכיזם אנחנו לא מוכנים לקבל. באנו לקרוא לחדול מזה". הוא הוסיף: "המנוף העיקרי של מדינת ישראל הוא המלחמה. כאשר סינוואר הרגיש את שרשראות הטנקים מעל ראשו הוא בא לדבר עם ישראל בעסקה הקודמת. מאז, המלחמה התגברה ומאז כבר מעל חודשיים העסק מדשדש. באנו לכאן לדרוש מרה"מ ומקבינט המלחמה לחזור למלחמה עצימה כמו שמדינת ישראל יודעת לעשות. זה מה שיביא לנו את החטופים".
דיצה אור, אמו של אבינתן שנחטף עם בת זוגו נועה ארגמני, אמרה: "בלתי יאומן שהגענו ל-180 ימים. זה הרבה מדי, וזה היה צריך להיות כבר מאחורינו. אם היינו ממשיכים באותה תנופה שהתחלת, ראש הממשלה, אז היום כולם היו בבית". אביו של אבינתן יצא נגד קרובי החטופים שמשתתפים בהפגנות נגד הממשלה: "אנשים פוליטיים מנצלים אותם ואומרים להם תבואו להפגין כי זה יגרום לבנימין נתניהו להשיג את העסקה. מנצלים את העסקה שלהם".
הוא קרא לנתניהו: "תעיף הצידה את כל היועצים שלך, שגרמו לכל הבלגן הזה, ותצא בצבא חזק לרפיח ופילדלפי ותמעך אותם עד שיתחננו על הברכיים. בוא נשחרר אותם".
2 צפייה בגלריה
דיצה אור בהצהרה לתקשורת
דיצה אור בהצהרה לתקשורת
הצהרת המשפחות בכיכר החטופים
(צילום: אורי דוידוביץ' )
מוקדם יותר פעילי מחאה וקרובי חטופים הגיע למליאת הכנסת, ופתחו במחאה בקריאה לשחרור החטופים המוחזקים בשבי חמאס - ועל היציאה לפגרת קיץ. המוחים צעקו לעבר חברי הכנסת ומרחו על זכויות היציע גואש צהוב כדי לסמל את החטופים.
השרה עידית סילמן הביעה מורת רוח בנוגע למחאות באיילון, כשאמרה כי "הצמיגים שמבעירים פולטים גזי חממה ומסרטנים את אזרחי מדינת ישראל" - והפעילים הגיבו: "את מי זה מעניין? את מדברת על גז ולחטופים אין חמצן". עוד צעקו הפעילים: "לא תהיה פגרה עד החטוף האחרון".
הסדרנים ניסו לפנות את הפעילים וקרובי החטופים שפתחו במחאה, אך הם התעקשו להישאר - והפריעו לחברי הכנסת לחזור לסדר היום. בין היתר קראו "לא תצאו לפגרה על חשבוננו!״, בזמן שעובדי המשכן מנקים את טביעות הגואש שהטביעו הפעילים על הזכוכית.
דוברות המשטרה הודיעה היום באופן רשמי כי "בניגוד לפרסומים שגויים וחסרי אחריות יודגש כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לראש הממשלה ולמשפחתו" בעקבות ההפגנה הסוערת אמש ליד, אולם אותה משטרה ציינה בערר שהגישה לבית המשפט המחוזי בעיר על ההחלטה לשחרר שלושה חשודים במעורבות בהתפרעויות: "מדובר באירוע שמזכיר תמונות של הפיכה אלימה במדינות דיקטטוריות, שבסופן השליט הובל לרחוב ו/או נשחט לעיני כל או הוכה, ובכל מקרה הודח מתפקידו על ידי המון זועם ואלים".