שובל צרפתי, אחותו של אופיר צרפתי, שנחטף לרצועת עזה בידי מחבלי חמאס - ובנובמבר האחרון עודכנה משפחתו כי הוא נרצח - לא מצליחה להבין איך ייתכן שמנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, שוחרר מהמעצר בישראל. גופתו של אופיר הוחזרה לישראל במבצע של צה"ל לפני כשבעה חודשים, והיום (שלישי) סיפרה שובל בריאיון ל-ynet כי ישנן עדויות מחטופים שחזרו מהשבי כי אחיה נצפה בשיפא בעודו בחיים.
(צילום: אורי דוידוביץ)

"המידע שקיבלנו הוא מהחטופים שחזרו", ציינה שובל, "בצה"ל אמרו שאופיר הגיע לרצועת עזה פצוע, ושאין דרך לדעת בוודאות. העדכון של צה"ל קרה לפני יותר מ-200 ימים, המידע שקיבלנו מהחטופים היה חדש יותר - ומאז לא דיברו איתנו. חטופים ראו את אופיר חי, פצוע, מגיע לשיפא".
לדבריה, שחרורו של אבו סלמיה - שבבית החולים שלו הוחזקו ואף נרצחו חטופים, ובין כתליו הסתתרו מחבלים שברשותם אמצעי לחימה - הוא לא ייאמן. "אתמול דנו בזה כל כך הרבה, זה התחיל מכעס. כל היום כעסנו, שאלנו: 'איך זה הגיוני?' כאילו זה מרגיש שאנחנו מגיעים לרף של חוסר היגיון בהחלטות שמתקבלות במדינה, ואז הרף הזה כל הזמן הולך וגובר. ובאמת אמרנו: 'הלוואי שנתבדה, שבסוף נגיד שטוב ששחררו אותו בשביל איזושהי מטרה אחרת, טובה ושווה', אבל אם באמת אין שום דבר שעומד מאחורי זה - בושה, בושה לנו, בושה למדינת ישראל, בושה למקבלי ההחלטות", הטיחה שובל.
1 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי
(צילום: באדיבות המשפחה)
שובל סיפרה כי בני המשפחה "יודעים בצורה חד-משמעית שאופיר הגיע לרצועת עזה בחיים. אנחנו גם יודעים היום שאופיר היה לפחות כמה ימים בשיפא - וסיים שם את חייו. אופיר הוחזר אלינו מהאזור שם, וזה מה שכל כך מקומם אותנו: הוא נחטף ב-7 באוקטובר על-ידי מחבלים שהם בעצם המחבלים הזוטרים. אופיר הגיע למחבל הראשי, הגדול והנורא, שזה מנהל בית החולים, ומי שם עלינו? את מי אנחנו מעניינים? מבחינתנו, אתמול שחררו את המחבל שרצח את אופיר. אנחנו שבורים מזה ברמות, עצובים, ההורים שלי לא מתפקדים מאתמול. זה מרסק אותנו, ואין אף אחד שזה כנראה מעניין אותו בכל הדרגים האלה שמנהלים כרגע איזשהו גנון".
אף גורם רשמי לא התקשר אליכם לעדכון? לשמוע מה עובר עליכם? "אף אחד לא התקשר, כלום. אנחנו כבר לא מעניינים. היינו מעניינים עד היום ה-55 למלחמה, ומאז כבר לא".
אופיר, בת זוגו שובל גל וחברים נוספים שקיבץ סביבו, הגיעו למסיבת "נובה" ברעים, שם הוא חגג את יום הולדתו ה-27. החברים שבו מן המסיבה, מלבד אופיר שנרצח באכזריות. מעדויות שמיעה, הבינו בני המשפחה כי אופיר נחטף לעזה לאחר שעלה על רכב בניסיון להימלט מאזור המסיבה. קודם לכן, הוא דאג לבת זוגו ולחברתם שי, ווידא שהן נכנסו למכונית שחילצה אותן. לו לא נותר מקום, גם לאחר שניסה להיכנס לתא המטען במכונית, שהיה מלא בציוד, ללא הצלחה.
האם רישל סיפרה כי קודם לכן, בעת שבנה, בת זוגו וחברתם התחבאו מאחורי עץ, אופיר שוחח איתה בטלפון. "אמרתי לו, 'אתה במשימת חייך, אתה צריך להציל את עצמך'. הוא וגם אנחנו לא שיערנו שזו רק ההתחלה של תופת אחת גדולה, של טבח, שחיטה, רצח, הרג וכל מה שביניהם".