מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי קרא הבוקר (שני) לארגוני הפשיעה "לחזור למוטב", בשעה שהפשיעה משתוללת ברחבי המדינה והגיעה לשיאים חדשים. "יחד עם השר לביטחון לאומי, הכרזנו מלחמה נגד גורמי מחוללי הפשיעה. אני קורא לכל ארגוני הפשיעה תחזרו למוטב, אחרת תמצאו מפקדים ושוטרים נחושים שיעשו הכל על מנת להצר את צעדיכם", אמר בטקס הענקת דרגות במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, לרגל ראש השנה.
המפכ"ל לארגוני הפשיעה, באחת השנים האלימות: "חזרו למוטב"
(צילום: גיל יוחנן)

3 צפייה בגלריה
הניצבים החדשים במשטרה, בטקס המשטרתי לכבוד ראש השנה
הניצבים החדשים במשטרה, בטקס המשטרתי לכבוד ראש השנה
הניצבים החדשים במשטרה, בטקס לכבוד ראש השנה
(צילום: לירן תמרי)
לוי הוסיף בנאומו כי "אני מתחייב להוביל את המשטרה ליעדים חדשים, לשפר את תחושת הביטחון ולהגביר את אמון הציבור במשטרה". הוא אמר כי סגל הפיקוד הבכיר המשטרתי החדש הוא "הרכב של מפקדים חדשים, עתירי הישגים ובעלי ניסיון רב". לדברי המפכ"ל, "אין לי ספק שסגל המפקדים החדש ידע לנווט ולהוביל את משטרת ישראל לעתיד טוב ובטוח. המשטרה חייבת להיות גוף שוויוני".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נאם לאחר לוי ואמר כי ב-7 באוקטובר, "צמח העם עם גבורת השוטרים שלנו. הם יצאו להילחם, מעטים מול רבים, אוחזים באקדחים מול טילים, ודחקו את האויב שהיה על סף הגעה למרכז הארץ. המשטרה התגלתה בגבורתה, במסירותה ובהקרבתה, אבל לצד ההישגים, יש עוד הרבה מה לשפר".
לדברי בן גביר, ישנן משימות רבות לנצח את הפשיעה, במיוחד במגזר הערבי, שם הדם עדיין נשפך ברחובות". בן גביר אמר ש"עדיין אין משילות מלאה", אבל טען כי "חל שיפור עצום" - אף שמתחילת השנה נרצחו 180 בני אדם בחברה הערבית.
עוד הוסיף השר לביטחון לאומי: "כעת, נדרשים אתגרים ומשימות רבות נוספות, בראשן עומדת המשימה החשובה ביותר – חיזוק התחנות, אבן היסוד של המשטרה. זו הסיבה שבחרתי שמי שיוביל את המשטרה הוא אדם שהיה בשטח, שידע ולהצעיד אותה קדימה – דני".
3 צפייה בגלריה
המפכ"ל דני לוי בטקס המשטרתי לקראת ראש השנה
המפכ"ל דני לוי בטקס המשטרתי לקראת ראש השנה
המפכ"ל דני לוי
(צילום: גיל יוחנן)
3 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס המשטרתי לכבוד ראש השנה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס המשטרתי לכבוד ראש השנה
השר בן גביר בטקס. מפקד מחוז ש"י עם "לב להתיישבות"
(צילום: גיל יוחנן)
בן גביר ניצל את נאומו גם כדי לשבח את מפקד מחוז ש"י הנכנס, משה פינצ'י, ששימש מזכירו הביטחוני. "מחוז ש"י מקבל קצין מקצוען עם לב להתיישבות", אמר.
רק בשבוע שעבר, בנאום הפרישה שלה מהמשטרה, הביעה ראש אגף המבצעים היוצאת סיגל בר צבי דאגה מהיעדר שומרי סף במדינה - ואמרה עד כמה חדר הפשע המאורגן למנגנונים רשמיים. "בהיעדר שומרי סף - הפשע נעשה מאורגן", הדגישה. "המשמעות היא שגורמים עברייניים שולטים במנגנונים לגיטימיים במדינה הזו, חוקיים. מועצות מקומיות שבראשן עומד ראש ארגון פשע - זה המצב".
בר צבי מתחה ביקורת על מקבלי ההחלטות, ש"נגועים בבורות ובאינטרסים פוליטיים ואישיים". במקביל, היא הצביעה גם על מה שתיארה כ"מדיניות פרוגרסיבית" מצד מערכת המשפט: "יש עודף סלחנות של בתי המשפט, בנוסף לחקיקה שמגינה על הרעים ומקדשת את זכויות הפרט על פני ביטחון הציבור".