שוטרים עוצרים את סביליה, אתמול

יחידת התביעות של משטרת תל אביב הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עידו סביליה (35), תושב רמת גן, בגין איומים על מפגין במחאה נגד המהפכה המשפטית אתמול בתל אביב. עד ראייה סיפר כי הוא התקרב אל המפגין "בתנועה מאיימת". סביליה שוחרר למעצר בית ונאסר עליו להתקרב למוקדי הפגנות.
לפי האישום, אתמול בצהריים בסביבות השעה 12:30 שהה סביליה באחד ממוקדי המחאה בצומת עזריאלי בתל אביב וצעק לעבר מפגינים "שמאלנים". במקום התפתח ויכוח קולני על רקע אידיאולוגי בין סביליה למתלונן, במהלכו שלף הנאשם מכיסו מברג פיליפס, התקרב אל המתלונן, קילל ואמר: "בוא, אני אזיין אותך". סביליה נעצר וברשותו אותר גם מכל של תרסיס גז פלפל.
1 צפייה בגלריה
עידו סביליה
עידו סביליה
נתפס עם מברג וגז פלפל. סביליה
גיא בנימין, עד ראייה שהיה במקום, סיפר ל-ynet כי "ראיתי את הבחור עובר לידי, הוא סינן כמה קללות והמשיך לכיוון מגדלי עזריאלי. ראיתי בחור בשנות ה-40 לחייו, היה ביניהם ויכוח, עמדתי מרחוק כך שלא שמעתי. הוא בא לעבר המפגין עם תנועה מאיימת ולאחר מכאן חזר לאחור. המפגין הלך למשטרה וסיפר להם שהוא איים עליו עם מברג. ראיתי את השוטרים עוצרים אותו ומדברים איתו. השוטרים אמרו לי ללכת. שאלתי אותם אם הם מצאו את המברג והשוטר אמר לי שהוא מצא אותו ואפילו הראה לי אותו".
בדיון הבוקר בבית המשפט אמרה עורכת דינו של סביליה כי "אני שומעת מהוריו שהוא בתקופה מאוד רגישה בחייו". לטענתה, "המשיב קושר את עצמו לאירוע אך לא באיומים, באמצעות אמצעי. הלקוח שלי אומר כי היו קללות הדדיות לגבי דעות פוליטיות ולא שלף מברג. המברג היה בכיס כל הזמן. מדובר באדם שעברו הפלילי ישן מאוד ולא רלוונטי".
נציג המשטרה ציין את נסיבות וחומרת העבירה, אך בכל זאת עתר למעצר בית בפיקוח. הוא הוסיף כי "מבלי להיכנס לתוכן הראיות, עם העובדה שהוא נתפס עם המברג וגז הפלפל על גופו – רק זה מטריד אותי ומקים מסוכנות".
השופט אור ממון כתב בהחלטתו כי "על פניו, מעיון בתיק החקירה קיימת עדות של המתלונן ולפיה החשוד איים במברג. בנוסף, עולה מהחומר שאכן נמצא מברג בכליו של החשוד ויש צילום של המברג". השופט קבע כי כחלק מתנאי שחרורו למעצר בית נאסר הנאשם להתקרב למרחק שיפחת מ-50 מטרים ממוקדי הפגנות.