החיילת ששירתה כסוהרת בבית הסוהר גלבוע וחשפה בשבוע שעבר כי נאנסה על ידי אסיר ביטחוני הסכימה להשתתף בעימות איתו, במסגרת חקירת המשטרה. כך אומרת עורכת דינה לשרון כידון בפודקאסט "הכותרת" שיפורסם בבוקר (שלישי). האסיר הביטחוני, מצידו, מבקש להיחקר בפרשה על ידי חוקר ולא חוקרת, לאור "מבוכה וחוסר נוחות לשטוח" את גרסתו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: נדב אבס, EPA)
העימות בין הסוהרת לבין האסיר החשוד באונס צפוי להתקיים בשבועיים הקרובים. בימים האחרונים חוקרי להב 433 יצרו קשר עם כמה סוהרות נוספות שהגישו תלונה, והם מתכננים לזמן את חלקן לעימות מול האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, שעומד במרכז פרשת "הסרסור בסוהרות". כמו הסוהרת שהעידה כי נאנסה על ידי אסיר ביטחוני, מרבית הסוהרות הסכימו להתעמת עם עטאללה. במשטרה מתכוונים לסיים בקרוב את החקירה ולהעביר את הממצאים לפרקליט המדינה עמית איסמן, שצפוי להכריע בפרשה.
בתוך כך, רמזי קטילאת, עורך דינו של האסיר הביטחוני החשוד באונס, פנה היום לסגנית ראש היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433, רב-פקד סתיו לובין, בבקשה לאפשר לו לשטוח את גרסתו בפני חוקר גבר. "כידוע לך, הודעתו המשטרתית האחרונה של מרשי נגבתה על ידי חוקרת. מרשי טען בפניי כי חש מבוכה וחוסר נוחות לשטוח", כתב עו"ד קטילאת. "אמנם זהות גובה העדות הינה עניין הנתון לשיקול דעתו הבלעדי של צוות החקירה, ויחד עם זאת, לנוכח טיב הנושאים הנחקרים, אבקש לקחת דברים אלה בחשבון ולהסיר כל חסם מפני חקר האמת ולאפשר למרשי למסור גרסתו בפני חוקר גבר".
האסיר הביטחוני החשוד באונס שינה את גרסתו באחרונה, ובחקירתו אישר שהיה ביניהם מגע מיני מלא. במשטרה דוחים את גרסתו.
2 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
סוהרת נוספת העידה כי פנייתה טויחה. כלא גלבוע
(צילום: AFP)
עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הסוהרת, מסרה בתגובה: "זה טרוריסט ומחבל עם דם על הידיים אשר היה מעורב בפעולות טרור כנגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל. במדינה מתוקנת, היה מקבל עונש מוות. במקום זה, המחבל יושב בכלא במדינת ישראל בסגנון מלון חמישה כוכבים 'הכל כלול'. זאת בושה וחרפה שאדם שפגע בצורה כל כל קשה בגופן ובנפשן של חיילות צה"ל, בחסות מפקדיהן שהפקירו אותן לידיו, מעז להעלות טענות כל כך מגוחכות וממשיך גם היום לפגוע באותן חיילות אשר את נפשן הוא רצח".
הבוקר נחשף ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי סוהרת נוספת ששירתה בעבר באגף הביטחוני בכלא גלבוע טוענת כי אסיר ביצע מולה מעשה מגונה, וכשפנתה למפקדים הם הציעו לה לפנות לאסיר אחר. לפי עדותה של הסוהרת אלה, באחד הלילות בשירותה, הושארה לבדה באגף לשמור על כ-120 אסירים ביטחוניים. היא סיפרה כי אחד מהם, ששהה באותה העת בתא נעול, הביט לעברה, הפשיל את מכנסיו והחל לגעת באיבר מינו ולבצע לעברה מעשים מגונים. "הייתי צריכה לשמור עליו, כי הוא היה אסיר בהשגחה", היא שחזרה.
עו"ד קרן ברקעו"ד קרן ברקצילום: עמיר צוק
עו"ד רמזי קטילאתעו"ד רמזי קטילאת
במרכז פרשת ה"סרסור בסוהרות" עומדים שורה של מקרים שהתרחשו לכאורה בכלא גלבוע בין השנים 2014 ל-2017. לפי החשד, קציני המודיעין בכלא נהגו להיענות לדרישתו של האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, ולהעביר לאגף שבו הוא כלוא סוהרות בהתאם לדרישתו. לפי החשד, עטאללה ששלט בכלא גלבוע וניהל אותו בפועל, ביצע מעשים מגונים בסוהרות בהזדמנויות רבות, וכל זאת בידיעה ובהסכמה לכאורה של בכירים בכלא. מלבד זאת, בשבוע שעבר התיר בית המשפט המחוזי בלוד לפרסם כי המשטרה חוקרת חשד ולפיו אסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בחיילת. על שאר הפרטים ושמו של האסיר החשוד, מוטל צו איסור פרסום.
כלל הסוהרות הגישו לאחרונה תביעות אזרחיות לבית המשפט בחיפה נגד שירות בתי הסוהר באמצעות עורכת הדין קרן ברק שמייצגת את הסוהרות בפרשה.