רוטמן ובן גביר באולפן ynet
(צילום: אסף חן)

חבר הכנסת איתמר בן גביר מהציונות הדתית כינס אתמול (יום שני) מסיבת עיתונאים שבה קרא ליו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לא להמתין עם איחוד הכוחות עם מפלגתו עוצמה יהודית. הבוקר הסביר באולפן ynet כי "אני מאותת שחשוב מאוד שנעשה את זה כמה שיותר מהר, כי בשמאל מתאחדים וממקסמים כוחות, ובימין אנחנו מדשדשים". מנגד, חבר הכנסת שמחה רוטמן ממפלגתו של סמוטריץ' אמר כי "הדרך הנכונה ביותר היא לעשות פריימריז מאוחדים לראשות הרשימה".
לדברי בן גביר, בינו לסמוטריץ' וחבריו הייתה "הרמוניה ואהבה גדולה", והוא הדגיש כי "כדי שהימין ינצח בבחירות אני מוכן להקריב הרבה ולעשות ויתורים". לדבריו, גם אם ייצא מקום ראשון במחקר שהציע לעשות, שבאמצעותו תיקבע לדבריו הרשימה לבחירות, "אני אוותר על זה בשביל סמוטריץ'".
3 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן, איתמר בן גביר
שמחה רוטמן, איתמר בן גביר
שוב יחכו לדקה ה-90? רוטמן ובן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"הקרבות האלה מיותרים". בצלאל סמוטריץ'
(צילום: יואב דודקביץ')
בן גביר ציין כי בכל מערכות הבחירות האחרונות המתינו רשימות הימין השונות עד ל"עשר דקות לפני סגירת הרשימות" כדי להכריז על איחודים. הוא קרא: "בואו נעשה את זה עכשיו, כדי שלא יקרה מצב שנעשה לציבור שלנו מה שתמיד עושים להם - מריטת נוצות, עייפות והתכתשות, ואז נגיע כולנו עייפים".
מנגד, רוטמן הדגיש כי "אנחנו כמפלגה אמרנו שכל מי שירצה לרוץ יוכל. נעשה מפקד מאוחד, והוועדה הציבורית שבודקת אותו תהיה משותפת ולא של מפלגה אחת. הדרך הנכונה ביותר היא פריימריז. בן גביר צודק, עבדנו טוב, אנחנו אוהבים את זה. זה קריטי שנרוץ יחד, הציבור אפילו לא יודע מי שייך לבן גביר ומי שייך לסמוטריץ' במפלגה. הוא רק ראה שעבדנו יחד, מפלגה אחת שעובדת".
בן גביר דחה את קריאתו של רוטמן: "אני אוהב אותו אהבת נפש, אבל להגיד לי 'בוא תתמודד בפריימריז שלנו', זה כמו שאגיד לו ולסמוטריץ' להתמודד אצלי במפלגה. בואו נפסיק את זה, אנחנו שתי מפלגות נפרדות. הציונות הדתית היא מפלגה מבורכת עם עשייה טובה, עוצמה יהודית היא משהו שונה שפונה לא רק לסקטור הדתי-לאומי, אלא גם לפריפריה ולשכונות ולחילונים ולמסורתיים. השתתפות שלי בפריימריז היא לא על הפרק בכלל".
רוטמן הדגיש כי ההזמנה היא לא להשתתף בפריימריז של הציונות הדתית, אלא "להקים מערך ומנגנון לפריימריז מאוחדים". לדבריו, "הרשימה שלנו הייתה פרויקט משותף שהצליח. אף אחד לא מניח אקדחים על השולחן ואין אולטימטומים. גם אם זה לא יקרה, אני בטוח שבן גביר וסמוטריץ' יידעו לקיים מו"מ ולסגור את הפרטים. לא עושים את זה בתקשורת ולא בעימותים או במסיבות עיתונאים. כך ניתן יהיה להגיע להסכמות".
3 צפייה בגלריה
עמירם בן אוליאל בדיון בבית המשפט
עמירם בן אוליאל בדיון בבית המשפט
"אם הוא מקבל תנאים כאלה, אז גם למחבלים אפשר". הרוצח עמירם בן אוליאל
(צילום: עמית שאבי)
יו"ר עוצמה יהודית ציין כי לדעתו הוא יכול להצליח בבחירות גם לבד, "אך השאלה היא לא זו, אלא אם אנחנו מנצחים את הבחירות, ואני חושב שכוחנו באחדותנו". כשנשאל אם הוא עוד ב"טראומה" ממערכת הבחירות שבה יו"ר הבית היהודי דאז, רפי פרץ, דחק אותו מהרשימה ברגע האחרון, השיב בחיוב: "אני לא אתן לזה לקרות עוד פעם. לא אחכה 10 דקות לפני סגירת הרשימות כדי לדעת מי ומה ואיך".
הוא הדגיש: "אתמול קראתי קריאת אזהרה, שלא נגיע למצב בעוד חודש וחצי שאנחנו פוגעים בציבור שלנו. הקרבות האלה מיותרים ורק יורידו אותנו. אני מדבר מעמדת כוח, השמאל לא סתם שם אותי על המוקד, הם יודעים שאני מקבל אהדה והערכה".
בן גביר התייחס גם לטענות שלפיהן מחבלים נהנים מתנאים טובים מדי בבתי הכלא הישראלי, ואמר כי "יפסיק את הקייטנות" הללו. כשנאמר לו שבעבר נעשו ניסיונות להרע את תנאי האסירים, שנתקלו בחומה משפטית, התייחס לרוצח עמירם בן אוליאל - שנידון לשלושה מאסרי עולם ול-20 שנה נוספות בעקבות רצח בני משפחת דוואבשה בדומא - שאותו ייצג כעורך דין. "הוא יושב 23 שעות בתוך תא סגור ונותנים לו לחם ומים", טען בן גביר. "לברגותי אפשר לתת מרמלדה ושוקולד, ולו לא? אם אפשר להתנהג ככה כלפיו, שיתנהגו אליו גם ככה".
בן גביר הוסיף שייצג את בן אוליאל רק בתקופת המעצר, ואמר כי "אם אפשר לעשות את זה לאסירים יהודים, אפשר גם למחבלים ערבים".
יו"ר עוצמה יהודית הוסיף שיתמוך ב"חוק הצרפתי" אם תקום ממשלה בראשות נתניהו והנושא יעלה שוב אל הפרק, וגם בשינויים בבית המשפט העליון. כשנשאל אם ידרוש את תיק המשפטים, הוא השיב: "חליפות אתפור רק אחרי הבחירות".