היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה לאשר את בדיקת התנהלות שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות התחקיר שפורסם שלשום ב"מקור" בערוץ 13 על מסמכים לפיהם בלשכת השרה קיים דירוג של ערים ויישובים בשיטת "רמזור", על-פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואישים מרכזיים ברשות לסייע לה בפריימריז. אם יעלו חשדות נרחבים במהלך הבדיקה הראשונית, ייתכן שתאושר גם חקירה של ממש.
קטע מתחקיר "המקור"
(באדיבות רשת 13)

1 צפייה בגלריה
המקור רשת 13 - תחקיר מירי רגב
המקור רשת 13 - תחקיר מירי רגב
מתוך התחקיר
(באדיבות רשת 13)
בתוך כך, המשטרה הודיעה שתבדוק אם ישנו חשד לפלילים והפרת אמונים, שכן שר בממשלה לא אמור לקבל החלטות מוטות מאינטרסים פוליטיים כפי שעולה מהתחקיר, אך תמתין לחלקו השני שישודר מחר.
נדגיש כי המשטרה פתחה בחקירה כבר לפני שבועיים, כאשר השרה פנתה ליועמ"שית והתלוננה נגד ראש המטה שלה לשעבר. התלונה הרשמית, בגין "לקיחת מסמכים שלא כדין", הועברה לחקירת המשטרה. כעת ראש אגף החקירות צריך להחליט איזו מחלקה תטפל בתלונה, שתיחקר לצד ממצאי התחקיר שנסמכו על חשיפת המסמכים ממשרד התחבורה.
אסטרטגיית החקירה תגובש רק לאחר שידור חלקו השני של התחקיר, שצפוי לחשוף מידע נוסף בפרשה, ובכך יסייע למשטרה לבחון אם אכן ישנו חשד לפלילים למי מעורבים - בהם גם השרה רגב עצמה. ראש המטה שעזב אומנם התראיין בפנים גלויות, אך במשטרה יצטרכו להוכיח כי הוא זה שלקח את המסמכים מהמשרד, שכן בתחקיר אין התייחסות למקורם.
מוקדם יותר דווח כי השרה שכרה את שירותיו של סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד. גורם בכיר במשטרה, שעבד בין היתר גם על פרשת הנשיא לשעבר משה קצב, אמר כי "פרשת קצב התחילה עם פניית הנשיא דאז בתלונה ליועמ"ש. הוא טען שהוא נסחט על-ידי עובדת שלו לשעבר, והחקירה הובילה להרשעתו בגין עבירות מין והוא נשלח לכלא".

שיטת הרמזור של רגב: "ירוק - להילחם, צהוב - אם אפשר"

בתחקיר נחשפו מסמכים שבהם רגב חותמת בכתב ידה על החלטות כי הן נעשו "בהתאם להנחיית גורמי המקצוע" - גם במקרים בהם גורמי המקצוע לא הנחו כך או סברו הפוך. יונתן יהוסף, שכיהן כראש המטה המקצועי של רגב, אמר כי "זה נקבע בעצם לפי שילוב של תוצאות הפריימריז שרגב קיבלה בבחירות האחרונות בליכוד".
לדבריו, "ירוק זה רשויות שצריך לתת להן, צריך להילחם בשבילן. צהוב זה רשויות שאם אפשר נחמד. אם נראה שהאוצר זורם איתנו - סבבה. אם לא - לא סוף העולם. לבן זה - שלחו מכתבים, נדבר". בנוסף ממסמכים עלה כי רגב דירגה את פעילי הליכוד בהתאם ליכולתם לגייס עבורה מצביעים בפריימריז בליכוד - יהלום (פעיל משמעותי), עוגן (פעיל חשוב), פעיל מרכזי ופעיל רגיל. תכתובת אף העלתה כי חבר ליכוד ביקש שלא להסיר מדרכה שמהווה סיכון תחבורתי סמוך לבית אימו במושב בדרום - ואף שהטרקטורים כבר היו בשטח, העבודה נעצרה.