"חששנו לסכן אותו, אבל השקט מסכן אותו יותר". ענת אנגרסט, אימו של החייל החטוף מתן אנגרסט, חשפה אמש (שבת) בעצרת בכיכר החטופים כי היא קיבלה אות חיים מבנה בסרטון שאותר ברצועת עזה.
מתן היה בטנק של איתי חן ודניאל פרץ, שנפלו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לרצועה, ועם תומר ליבוביץ, שנפל גם הוא בקרבות. לפי מטה משפחות החטופים, מתן נחטף לעזה כשהוא פצוע קשה ומחוסר הכרה.
ענת אנגרסט בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: SATVIEW.TV)

בשיחה עם ynet, סיפרה אנגרסט כי "אות החיים שניתן ממתן נתן לנו תקווה שמתן שרד את התופת של 7 באוקטובר. אחרי ששרד את הפציעה מהלחימה, אנחנו סומכים שעם כל הקושי הוא מפעיל מנגנון הישרדות כי הוא יודע שהמשפחה והחברים מחכים לו. שהוא חייב להחזיק מעמד עוד קצת עד לשחרור הקרוב".
על הרגע בו צפתה לראשונה באות החיים ממתן אמרה: "זה היה מאוד מטלטל, לראות את הילד שלך בשבי, חסר אונים. מוחזק על ידי אחרים, ללא שליטה על המצב שלו. אמא תמיד דואגת לילד שלה בכל פרט קטן - פתאום רואים אותו מעבר למסך, זה חוסר אונים".
1 צפייה בגלריה
ענת אנגרסט
ענת אנגרסט
הוריו של מתן בכיכר החטופים, אמש. הוא תועד צועק על נתניהו
(צילום: גל גנות)
"בהתחלה לא דיברנו עליו בתקשורת, חששנו לסכן אותו. אבל היום אנחנו מבינים שהשקט שלנו מסכן אותו יותר מאשר לדבר על החשיבות להחזיר את כולם, כולל החיילים".
אמש בעצרת אמרה ענת: "אני נחשבת לברת מזל בקרב משפחות החטופים, אני קיבלתי אות חיים ממתן בסרטון שחיילינו מצאו בעזה. בסרטון נראה מתן, הבן שלי, כשהוא מישיר מבט פצוע אל המצלמה ופונה אליך, ראש הממשלה. הוא צועק: 'נתניהו, אני לא מבין איך זה קרה אבל אני סומך עליך שתוציא אותי מפה'. כמה אכזבה מתן, ראש הממשלה לא הוציא אותך משם, לא דיברו עליך בכלל בפעימה הראשונה ולא מדברים עליך בפעימה הבאה".
לדבריה, "המדינה שנלחמת עליה החליטה שאתה נשאר שם. אתה לא ילד כי אתה מעל גיל 18, לא אישה, לא קשיש ולא חולה כרוני. אתה 'רק' חייל שנלחם והיה מוכן להקריב את עצמו. אז אתה נשאר שם, במנהרות, בחושך כשאתה פצוע, מדמם, מי יודע אם עוד שורד. אני פונה אליך, ראש הממשלה נתניהו, ומזכירה לך: מתן הוא חייל גיבור אבל קודם כל הוא ילד שגדל במדינת ישראל ועל ערכיה, שנתן לי את התואר אמא לפני 21 שנים. ואתה נתניהו הענקת לי את התואר אמא לילד חטוף בגיהינום לפני 9 חודשים".
חגי, אביו של מתן, אמר כי "אנחנו פונים לראש הממשלה שיהיה אמיץ, ויחזיר את כל החטופים. שימשך לדבר על השלב השני של העסקה. לא להפקיר אותם שוב". לדבריו, "הסרטון ואות החיים ממתן נתנו לנו תקווה וקצת אוויר לאורך הדרך. אבל כל יום בעזה זה תופת - צריך לעשות הכל כדי להביא עסקה כוללת. להחזיר את כולם הביתה, מיצינו".
פורסם לראשונה: 23:12, 06.07.24