בצל התגובה הישראלית הצפויה לטבח הילדים והנערים במג'דל שמס, חיזבאללה החל לשנע חלק מהרקטות המדויקות שברשותו. כך דווח היום (שני) בסוכנות הידיעות AP, מפי גורם בארגון הטרור. הגורם אמר בנוסף כי עמדת חיזבאללה לא השתנתה, וארגון הטרור לא מעוניין במלחמה מלאה עם ישראל, אך "יילחם ללא הגבלות" במקרה של עימות כזה.
1 צפייה בגלריה
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ארגון טרור ב ביירות, זירת הפגיעה במג'דל שמס
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ארגון טרור ב ביירות, זירת הפגיעה במג'דל שמס
מנהיג חיזבאללה נסראללה לצד זירת הפגיעה במג'דל שמס
(צילום: AFP / HO / AL-MANAR, דובר צה"ל)
גורם חיזבאללה האנונימי ששוחח עם AP הדגיש כי הזזת "הטילים המדויקים החכמים" מתבצעת על מנת שארגון הטרור יוכל להשתמש בהם במקרה של התגברות הלחימה עם ישראל. במקביל, גורם לבנוני רשמי אמר לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" כי ללבנון נמסר על תקיפה צבאית ישראלית, ו"היא ביקשה מהמתווכים שהמתקפה תהיה מוגבלת, ושישראל לא תכוון לעבר ביירות ואזורים מיושבים".
באל-חדת' הוסיפו כי הגורם מכיר בכך שהתקיפה בלתי נמנעת, אך מקווה שהיא תהיה שער לחזרת היציבות. הוא צוטט אומר: "אסור שהתקיפה הישראלית תחצה את כללי העימות". במקביל, נשיא איראן מסעוד פזשכיאן שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ואיים כי "לכל תקיפה ישראלית על לבנון יהיו השלכות חמורות".
דיפלוט מערבי שמעורב במאמצים הדיפלומטיים למניעת הסלמה רצינית בלבנון אמר ל-AP כי הוא צופה שהתגובה הישראלית "לא תעבור את הגבול" כך שתפרוץ מלחמה כוללת, בדומה למתקפה שיוחסה לישראל באיראן לאחר מתקפת הכטב"מים והטילים הנרחבת של הרפובליקה האיסלאמית. "ברור שישראל רוצה לנקוט עמדה אבל מבלי להוביל לעימות כללי", אמר. "ובטוח שתהיה תגובה, היא תהיה סימבולית. אולי התגובה תהיה מרהיבה, אבל לא תהווה סיבה לישראל ולחיזבאללה לנקוט בהסלמה".
רגע הנפילה במג'דל שמס

על רקע ההכנות מצד חיזבאללה, בישראל עדיין מחכים להזדמנות המבצעית לתקיפת התגובה בלבנון, שאושרה כבר אתמול בערב בקבינט המדיני-ביטחוני, יומיים לאחר הטבח שגבה את חייהם של 12 ילדים ונערים, שנפגעו מרקטה שהתפוצצה במגרש הכדורגל שבו שיחקו במג'דל שמס. התקיפה כוללת שיקולים רבים, בהם נוכחות אפשרית של בלתי מעורבים סמוך ליעד, היתכנות לפגיעה בבכירים או פגיעה באתרים אסטרטגיים. לצד אלה עומדים גם אילוצי הגנה והשלמת היערכויות. האפשרויות לתגובה שהכינו בצה"ל לא הוצגו לקבינט, מחשש שיודלפו ובכך ישפיעו על ההחלטה.
בישראל אומרים כי ייתכן אמנם שניכנס לכמה ימי לחימה, אבל בכל זאת יהיה מדובר ב"מהלך מוגבל" בלבד - גם אם כזה שיחרוג ממה שהכרנו עד כה במלחמה הנוכחית בלבנון. דברים דומים אמרו גורמים בישראל לסוכנות הידיעות רויטרס. "ישראל רוצה להכאיב לחיזבאללה, אבל לא מחפשת מלחמה אזורית כוללת", אמר גורם ביטחוני בכיר לסוכנות הידיעות. "מתכוננים לאפשרות של כמה ימי לחימה", אמרו שני גורמים אחרים.