השלכות ליוזמת החקיקה לצמצום עילת הסבירות בבג"ץ: במערך המבצעים המיוחדים הודיעו כי 80 אנשי מילואים נוספים מפסיקים להתנדב לשירות החל מהיום (ראשון), בנוסף למאות אנשי מילואים שכבר אינם מתנדבים. בוגרי יחידת 8200 הצהירו כי "אנשינו ינטשו את המערכת", אחרי שמאות רופאים צבאיים במיל' הצהירו אתמול כי כל מהלך חד-צדדי של הממשלה "יובל לצעדים חריפים וחד-צדדים של רופאי המילואים".
1 צפייה בגלריה
תקיפת סייבר תקיפה ראשונה 8200 מודיעין 102 מבצע
תקיפת סייבר תקיפה ראשונה 8200 מודיעין 102 מבצע
יפסיקו להתנדב "על רקע אובדן האמון בממשלת ההפיכה". אילוסטרציה
(צילום: דובר צה"ל)
התכנסות ועדת החוקה הבוקר במטרה לדון בצמצום עילת הסבירות בפסיקות בג"ץ, במסגרת המהפכה המשפטית, הציתה מחדש את הצהרות אנשי המילואים שלא מוכנים לקחת חלק במהפכה המשפטית, ומודיעים שיפסיקו להתנדב למילואים.
הראשונים שהציתו את הנושא היו מערך המבצעים המיוחדים של צה"ל, שרבים מהם הפסיקו להתנדב עוד בחודש מרץ. הבוקר הם הודיעו כי "על רקע אובדן האמון בממשלת ההפיכה, ובנוסף למאות מאנשינו שכבר הפסיקו קשר עם המערכת במרץ, הצטרפו אלינו כעת 80 אנשי מילואים נוספים שהיו בתפקידי מפתח במערך המ"מ, שמפסיקים היום התנדבות לאלתר. רבים נוספים יצטרפו ככל שההפיכה תתקדם".
בהודעה נמסר בנוסף כי "בכירי משטר ההפיכה קוראים להוציא להורג טייסים, אנשי מ"מ, את היועמ"שית ואת נשיאת העליון; הם קוראים לנו פלוגות אס-אה וקיני טרור; הם תומכים במחיקת כפרים (קרי, שריפת בני אדם חיים). לפיכך משטר זה אינו לגיטימי ואינו ראוי להתנדבות ולציות שלנו. משטר זה כבר גורם במשך חודשים לנזק עצום וארוך-טווח במוטיבציה של הטובים ביותר להתנדב למערכים רגישים באמ"ן, שב"כ ומוסד. בלי דמוקרטיה לא יהיה צבא, לא יהיה ביטחון, ויהיה זה קץ מדינת ישראל. נגן בנפשנו ובגופנו, בצורה בלתי-אלימה, על הדמוקרטיה ועל שומרי הסף בישראל".
מתוך הדיון בוועדת החוקה, היום
(ערוץ כנסת)

מארגני עצומת יוצאי המ"מ הסבירו ל-ynet כי "חוק ביטול הסבירות הוא חוק דיקטטורה על מלא. יום לאחר העברתו הממשלה תפטר את היועמ"שית וכל שומר סף ערכי, ותמנה עבריינים לשרים. ממשלה שחותרת לדיקטטורה היא ממשלה שאינה ראויה לאמון המילואימניקים, ולכן קבוצה נוספת מאנשינו מפסיקה היום התנדבות למילואים. בקצב הזה ואטורי ופינדרוס יהיו היחידים שיישארו בקרוב לבצע מבצעים מיוחדים".
כאמור, בנוסף למערך המ"מ גם בוגרי ובוגרות 8200 הוציאו הבוקר הודעה חריגה שמאחוריה עומדים לדברים יותר מאלף מבוגרי היחידה. לדבריהם, "ממשלת הקוזה נוסטרה (המאפיה הסיציליאנית, ק"א) דרכה היום את האקדח והניחה את הצעת החוק לביטול עילת הסבירות, שלפיה ערכאות משפטיות לא יוכלו לדון באף החלטה של הממשלה, של שרים או של נבחרי ציבור אחרים בעניין סבירות החלטתם".
הם הוסיפו כי "ישראל סובלת מבריחת מוחות, והמערכת הביטחונית משקיעה מאמצים רבים ברתימת הטובות והטובים. לא תנאי ההעסקה אלא תחושת השליחות, האתגרים הייחודיים ופריצות הדרך שמבטיחות את העליונות הביטחונית - הם אלו שמשאירים במערכות הממשל את המוחות המבריקים. צעדי ההפיכה המשטרית מפוררים את היסודות הבסיסיים של קיומנו כמדינה וככל שחורבן הדמוקרטיה ימשיך, אנשינו ינטשו את המערכת. אנחנו שבים ומזהירים - ההפיכה המשטרית פוגעת בביטחון המדינה באופן ברור וניכר".
הודעות אלה מצטרפות להודעה שיצאה אתמול מטעם כ-300 רופאים צבאיים במיל'. הם כתבו כי "התקופה האחרונה מדגישה את החשיבות הקריטית של הסכמה רחבה לכל תיקון חוקתי. הנזק של צעדים חד-צדדיים הוא עצום. לצערנו, כבר עכשיו אנחנו רואים ירידה דרמטית בהתייצבות למילואים ועלייה מקבילה ברופאים שבודקים אפשרויות בחו"ל".