האזינו: העדות הדרמטית של אבי אלחרר מהפיגוע בחווארה

אבי אלחרר, נהג הסעות מאשדוד, פגש אתמול בצהריים (שבת) במוסך לתיקון מזגנים בחווארה את שי סיילאס ניגרקר (60) ובנו אביעד ניר (28), גם הם תושבי אשדוד, דקות לפני שנרצחו בפיגוע הירי. "פתאום שמעתי יריות, שמתי פול גז וברחתי כמו טיל נגד כיוון התנועה. הרגשתי כאילו המחבלים רודפים גם אחריי", שיחזר בשיחה עם ynet.
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בחווארה
זירת הירי בחווארה
זירת הפיגוע בחווארה
4 צפייה בגלריה
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
האב ובנו שנרצחו, שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
(מתוך עמוד הפייסבוק של שי סיילאס ניגרקר)
לדברי אלחרר, השניים הגיעו לחווארה כדי לתקן את המזגן ברכבם - ולאחר מכן הכניסו את הרכב לשטיפה. "פטפטנו, הוא אמר לי שהוא הולך לשטיפה, אמרתי לו 'יאללה אני אסתכל עליך מעבר לכביש, תסיים עם השטיפה, אני אכנס גם עם האוטו שלי'", סיפר. "הם נכנסו לשטיפה ופתאום אנחנו שומעים קולות ירי, מרימים את העיניים ורואים שזה בשטיפת מכוניות".
לאחר מכן, כך סיפר, "ברחתי להגיע הביתה. נדרתי נדר שרגלי לא תדרוך יותר במקום הזה". לפני שהגיע לחווארה הוא שוחח עם בעל מוסך מקומי. "הוא אמר לי שרגוע שם, אין צבא, הכול שקט. אמרתי שאם אין בלגן אני בא". אלחרר סיפר כי הוא גם לא ראה נוכחות צבאית במקום.
אביעד ניר (28) ואביו שי סיילאס ניגרקר (60), תושבי אשדוד, נרצחו כאמור בפיגוע הירי. הם הגיעו לחווארה כדי לתקן את המזגן ברכבם ולקנות אביזרים לרכב - ולאחר מכן הכניסו אותו לשטיפה בעסק סמוך, שאליו הגיע המחבל.
לאחר שהתבשרו על מותם של השניים, התאספו בני משפחתם אצל בנות המשפחה שמתגוררות באשקלון. "בחייהם ובמותם הם לא נפרדו", אמר ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. "אשדוד כולה אבלה הערב על הירצחם במהלך השבת של תושבי העיר אב ובנו, בפיגוע הירי הקשה בו נגזלו חייהם באופן כל כך אכזרי ונפשע".
מחקירת הפיגוע עלה כי הכוחות שפועלים באופן קבוע בחווארה לא שמעו או יצרו קשר עין עם המחבל בחסות הרעש של מכון שטיפת המכוניות שבו אירע הפיגוע.
תיעוד מרגעי הפיגוע בחווארה

4 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע בחווארה
תיעוד הפיגוע בחווארה
מתוך תיעוד הפיגוע
4 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בזירת הפיגוע בחווארה, יחד עם מפקד האוגדה ומפקד חטיבת שומרון
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בזירת הפיגוע בחווארה, יחד עם מפקד האוגדה ומפקד חטיבת שומרון
הרמטכ"ל הרצי הלוי וכוחות צה"ל בזירת הפיגוע, אתמול
(צילום: דובר צה"ל)
השניים לא היו חמושים ושהו בחווארה כבר משעות הבוקר, לפני הפיגוע הקטלני שאירע סביבות 15:00. השניים היו ליד רכבם שהיה בשטיפה. גדוד התגבור של סיירת גבעתי כבר פועל במרחב, ומבצעים שם מחסומים ובידוקי רכבים.
הפיגוע התרחש בזמן התרעות רבות לפיגועים בצפון השומרון שחלקם סוכלו. בצבא אומרים שתושבי השומרון מגלים זהירות במצבים כאלה וממעטים להיכנס לשם. בזמן השבת כביש 60 שסמוך לחווארה פחות מתוגבר בכוחות צה"ל בגלל נוכחות מועטה של יהודים במקום.
בצה"ל נערכים כעת לאירועי פטיש כחול - פעולות נקם של יהודים בפלסטינים. במרחב חווארה-יצהר כבר נמצאים כוחות מתוגברים של משטרה ומג"ב. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע לזירת הפיגוע בחווארה יחד עם מפקד האוגדה ומפקד חטיבת שומרון, וקיים שם תחקיר ראשוני לפיגוע. כמו כן, המפקדים ערכו הערכת מצב, שבמסגרתה הוצגה לרמטכ"ל פריסת הכוחות והחסימות במרחב והמאמצים המודיעיניים לתפיסת המחבל. הרמטכ"ל אמר כי מדובר בפיגוע קשה, שיתוחקר מה הביא להתממשותו.
פורסם לראשונה: 21:25, 19.08.23