חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) התארח היום באולפן ynet Live ונשאל, בין היתר, אם עימות כולל מול חיזבאללה הוא בלתי נמנע. "אם היית שואל אותי עד אתמול הייתי אומר, 'אין שום סיכוי'", השיב דנון, "אבל בדברים שנסראללה אמר הוא השאיר פתח מדיני, שזה היה מעניין. הוא אמר: 'אם יהיה הסדר על קווי הגבול, אחרי רצועת עזה, נהיה מוכנים'. אני מקווה מאוד. מניסיוננו זה לא עובד איתם, וגם צריך לשאול שאלה אחת מאוד פשוטה, נגיד הסכמת איתם, גם בהחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם (ב-2006) הייתה הסכמה, ואחרי זה הם זלגו והפרו את זה".
ריאיון אולפן דני דנון
(צילום: חגי דקל)

אמש, נזכיר, חיזבאללה פרסם סרטון שבו נראה מטח חריג לבסיס חיל האוויר במירון, יב"א 506 (היב"א הצפונית), שמכונה "העיניים של המדינה בצפון". בתיעוד טען חיזבאללה שפגע ישירות בכיפות ההגנה בבסיס, ש"אחראי על יצירת התמונה האווירית ותמונה של כל כלי הטיס הנמצאים במרחב האווירי באזור".
עוד קודם לכן, ביום שישי, נאם מזכ"ל חיזבאללה נסראללה, ואמר: "אנחנו עומדים בפני הזדמנות היסטורית לשחרר כל סנטימטר משטחה של לבנון ולמנוע מהאויב להפר את הריבונות הלבנונית באדמה, באוויר ובים". לצד זאת, נסראללה הדגיש כאמור כי "כל דיון או משא ומתן בנושא זה לא ייפתח עד להפסקת התוקפנות נגד עזה".
דנון נשאל גם לגבי ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתפוצצה בלילה שבין חמישי לשישי לאחר ששרים תקפו בחריפות את הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. "צריך, בייחוד בעת הזאת, לא רק לבחור את המילים בקפידה, אלא גם את הדרך שבה הדברים נאמרים", אמר דנון. יש לזה משמעות, וגם אני חושב שקצת הגזימו".
2 צפייה בגלריה
דני דנון
דני דנון
דני דנון באולפן ynet Live
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
נאום נסראללה
נאום נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה. דנון זיהה "פתח מדיני"
שגריר ישראל באו"ם לשעבר הוסיף ואמר כי אין לו בעיה עם קיומה של ועדת הבדיקה שמונתה על ידי הרמטכ"ל לתחקר את מחדל ה-7 באוקטובר, אך "לגבי ההרכב, הייתי ממליץ שיהיו אנשים שלא מזוהים פוליטית, לבחור אנשים שאף אחד לא יכול לצבוע אותם בצבע פוליטי, ויש מספיק אלופים כאלה". בראש הצוות, נזכיר, יעמוד שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, ולצדו האלופים במיל' יואב הר אבן, סמי תורג'מן ואהרן זאבי פרקש.
חבר הכנסת מהליכוד נשאל גם על הקריאות מתוך הממשלה לקדם הגירה המונית של פלסטינים מרצועת עזה. "אני הייתי הראשון שהעלה את זה על סדר היום", אמר דנון, "זה בפירוש לא יגרום להם ללכת, אבל זה נכון מבחינה הומניטרית לאפשר למי שמעוניין לצאת מעזה, ויש מדינה שיכולה לקלוט אותו, לצאת. אנשים במלחמה זזים. המלצתי שכל מדינה תקלוט 10 אלף עזתים, זה יכול להגיע למאות אלפים. "בואו לא נשלה את הציבור, לא כל העזתים ייעלמו מרצועת עזה, הרוב יישארו שם".
דנון הוסיף ואמר: "בפועל, אנחנו מתרחקים מהשגת מטרות המלחמה, שהן השבת החטופים ומיטוט היכולות השלטוניות של חמאס. אנחנו רואים שאנחנו לא משיגים את המטרות שרצינו". חבר הכנסת מהליכוד הוסיף כי "אנחנו שלושה חודשים לאחר השבת השחורה, ואם היו שואלים אותי אם אחרי שלושה חודשים לא היינו כבר אמורים להיות אחרי הכרעה של חמאס? הייתי אומר שבוודאי שכן. צבא כל כך חזק, תקציב כל כך גדול, פעלנו לאט, אני חושב שצריך ללחוץ על הדוושה".
ח"כ דנון נשאל גם לגבי אמירות של חברים מהממשלה והקואליציה שמשמשות את דרום אפריקה לנסות ולבסס את טענותיה לפיהן מעשי ישראל בעזה הם "רצח עם באופיים". "צריך לשים לב לאמירות, אנחנו צריכים לבחור את המילים בקפידה, להבין שיש משמעות למילים שנאמרות", השיב דנון שטען כי כתב התביעה אנטישמי. "אנחנו צבא מוסרי, אנחנו לא מבצעים השמדת עם ולא מתכננים השמדת עם. אבל מה הם עשו? הם לקחו ציטוטים ואמרו: 'הנה הכוונה'. עכשיו, מה יש בציטוטים? אנשים שדיברו מדם לבם ואמרו: 'נמחה את זכר עמלק', או 'נחסל את עזה'".