שב"כ הודיע כי סיכל פיגוע תופת שתוכנן על ידי מפקדת ארגון הטרור בטורקיה. חברי התשתית שתכננה את הפיגוע נעצרו, והוסגר מטען רסס במשקל 12 ק"ג.
היום (שני) הותר לפרסום כי ב-15 במרץ השנה נעצר בשכם על ידי כוח לוחמי שב"כ וימ"מ אנס שורמאן, פלסטיני במוצאו מטול כרם המתגורר בירדן, לאחר שנחשד כמעורב בתכנון פיגוע תופת בישראל.
2 צפייה בגלריה
שב"כ סיכל פיגוע תופת בישראל שתכנן חמאס
שב"כ סיכל פיגוע תופת בישראל שתכנן חמאס
חברי תשתית הטרור
(צילום: דוברות שב"כ)
בחקירתו בשב"כ עלה כי בדצמבר 2023 גויס שורמאן לחמאס על ידי עמאד עביד, פעיל חמאס מטורקיה, והסכים לבצע פיגוע התאבדות בשם חמאס. ההערכה היא כי היעד לפיגוע היה בפנים הארץ.
כהכנה לפיגוע צילם שורמאן צוואה, עבר הכשרה בנהיגה על אופנוע אשר אמור היה לשמש אותו לצורך ביצוע הפיגוע, וקיבל כספים והוראות לביצוע הפיגוע ולאיסוף מטען החבלה. המטען, במשקל 12 ק"ג, הוסתר בסמוך למעיין בשומרון. צמוד לו אותר מכתב עם הנחיות לביצוע הפיגוע.
2 צפייה בגלריה
שב"כ סיכל פיגוע תופת בישראל שתכנן חמאס
שב"כ סיכל פיגוע תופת בישראל שתכנן חמאס
המטען שהוסתר ליד מעיין בשומרון
(צילום: דוברות שב"כ)
בהמשך נעצרו לחקירת שב"כ כמה פעילי חמאס ביו"ש, שהיו חלק מתשתית חמאס צבאית בשכם. בחקירותיהם נחשפה מעורבות של חלקם בהכנת המטען שיועד לשורמאן ובהסתרתו בשטח, וזאת בהנחייתו של חודיפה סלאימה, פעיל מפקדת החמאס בטורקיה.
נגד שורמאן הוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות, ובתוכן ניסיון לגרימת מוות בכוונה, מגע עם אויב וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת. בנוסף, לפני כשבוע הוגשו נגד חמישה תושבי שכם כתבי אישום הכוללים עבירות ביטחוניות, ובהן ניסיון לגרימת מוות בכוונה.
בחקירה נחשפה התבססות מפקדת חמאס בטורקיה ומעורבותה בהכוונת פיגועי תופת בשטחי ישראל. כמו כן, היא הראתה את ניסיונות חמאס להביא להסלמה ולערעור המצב בשטח במהלך חודש הרמדאן האחרון.
באותו שבוע שבו נעצר שורמאן, חוסל על ידי לוחמי שב"כ ודובדבן מחבל תושב ג'נין שהיה בדרכו לשטח ישראל לבצע פיגוע, כשעליו מטען מוכן לשימוש.