2 צפייה בגלריה
התקיפה האווירית בחוויג'ה כאטמע בסוריה
התקיפה האווירית בחוויג'ה כאטמע בסוריה
התקיפה האווירית בדיר א-זור
כלי טיס תקפו את אזור חוויג'ה כאטה, אי שנמצא על נהר הפרת במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה. כך דיווחה הבוקר (שבת) סוכנות הידיעות הממלכתית סאנא שלא פירטה מעבר לכך ובשונה מהפצצות אוויריות בעבר לא האשימה את ישראל בתקיפה.
ארגון האופוזיציה "מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם", המזוהה עם מתנגדי משטר אסד, דיווח על כמה פיצוצים שנשמעו באזור, ומסר כי יעדי התקיפה הם מיליציות הכפופות לאיראן. לא נמסר מידע על נפגעים או על נזק. רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה מפי מקורותיה כי התקיפה בוצעה באמצעות כטב"מים אמריקניים.
במרחב של דיר א-זור פועלים כוחות רבים: מהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב ועד האיראנים. בעבר שויכו גם לישראל תקיפות באזור זה, אך הפעם טרם הושמעה טענה כלפי מי מהשחקנים האזוריים.
לפני כשבועיים האשימה סוריה את ישראל בתקיפה בבירה דמשק, שבה נהרגו לפי הדיווחים תשעה בני אדם. הערוץ הסעודי אל-חדת' דיווח כי התקיפה כוונה למשלוחי נשק שהיו אמורים להגיע לחיזבאללה, ובוצעה בשדה התעופה מדרום לבירת סוריה. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם הוסיף כי כמה מהטילים פגעו באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, וכי כמה מחסנים של הצבאות הסורים והאיראניים נפגעו.
כמו כן, בתחילת אפריל הותקף באמצע היום מרכז לדיוק טילים במחוז חמה בעזרת מטוסי קרב ששיגרו טילים מכיוון הים.