בלבנון מדווחים הלילה (בין שלישי לרביעי) על תקיפה ישראלית דרמטית בכפר ג'ויא שבדרום המדינה, באזור צור. לפי הדיווחים ארבעה מפקדים בחיזבאללה חוסלו בה – בהם גם המפקד הבכיר ביותר שארגון הטרור השיעי מאבד מאז תחילת המלחמה.
4 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מהתקיפות בכפר ג'ויא
תיעוד לבנוני מהתקיפות בכפר ג'ויא
זירת התקיפה בכפר ג'ויא, בדרום לבנון
4 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מהתקיפות בכפר ג'ויא
תיעוד לבנוני מהתקיפות בכפר ג'ויא
עשן מיתמר אחרי התקיפה בג'ויא, ליד צור
בערוץ הסעודי "אל-חדת'" דיווחו, מפי מקורותיהם, כי בתקיפה חוסל מפקד יחידת "א-נסר" של חיזבאללה, שמוכר בכינוי "אבו טאלב". לפי הדיווח מדובר כאמור במפקד הבכיר ביותר בחיזבאללה שחוסל מתחילת המלחמה. "התקיפה בדרום לבנון כוונה לפגישה ביטחונית של מנהיגים מחיזבאללה. זו המכה החזקה ביותר מתחילת המלחמה", נטען.
גם בסוכנות רויטרס צוטט בהמשך גורם לבנוני שאישר שמדובר בפעיל הבכיר ביותר שחוסל לחיזבאללה בשמונה חודשי מלחמה. גורמי ביטחון לבנוניים הדגישו כי הוא אף בכיר יותר מוויסאם טוויל, מפקד כוח רדואן שחוסל על ידי ישראל בינואר השנה.
לפי פרסומים בעבר, יחידת "א-נסר" שעליה פיקד אבו טאלב פועלת באזור דרום לבנון, מהגבול עם ישראל ועד הליטאני. הגורמים ששוחחו עם רויטרס הדגישו כי הוא פיקד על הגזרה המרכזית באזור הגבול. חיזבאללה לא אישר את הדיווחים השונים, אבל כן הודיע הלילה על מותו של אבו טאלב, ולדבריו שמו המלא הינו טאלב סאמי עבדאללה.
4 צפייה בגלריה
טאלב סאמי עבדאללה, המכונה החאג' אבו טאלב, מפקד חיזבאללה שחוסל
טאלב סאמי עבדאללה, המכונה החאג' אבו טאלב, מפקד חיזבאללה שחוסל
טאלב עבדאללה, המכונה אבו טאלב, שחוסל: "הכי בכיר עד כה"
4 צפייה בגלריה
טאלב סאמי עבדאללה לצד וויסאם טוויל, שני בכירי חיזבאללה שחוסלו
טאלב סאמי עבדאללה לצד וויסאם טוויל, שני בכירי חיזבאללה שחוסלו
תמונה שהפיצו בלבנון אחרי החיסול: אבו טאלב, לצד מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל שחוסל כבר בינואר
ברשת "סקיי ניוז" דווח כי שלושה טילים פגעו בבית בכפר ג'ויא, וכי בתקיפה חוסלו כאמור ארבעה מפקדים "בכירים" בחיזבאללה. לפי הדיווחים בתקשורת הערבית, שמותיהם של המפקדים האחרים שחוסלו הינם מוסטפא סופאן, חסין חמיד (המכונה סאג'ד) ומוחמד סברא.
התקיפה הגיעה אחרי עוד יום קרב בצפון, כשבערב חג השבועות שוגר מטח של 15 רקטות לאצבע הגליל ובהמשך נורה מטח נוסף לגליל המערבי. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. צה"ל יירט חלק מהרקטות, והשאר נפלו בשטחים פתוחים. השיגורים לאצבע הגליל שיבשו בין היתר את חגיגת השבועות בקיבוץ נאות מרדכי, ובהלה תועדה שם (התיעוד - בסרטון הראשון שמתחת לפסקה זו).
תיעוד היירוטים באזור קריית שמונה, והבהלה בנאות מרדכי

תיעוד נוסף מהיירוטים
(צילום: עידו ספקטור)

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, אתמול
(צילום: דובר צה"ל)

בחיזבאללה טענו אמש כי המטח לאצבע הגליל בוצע כתגובה לתקיפות קודמות של צה"ל באזור עיתרון. בצה"ל ציינו כי בתקיפות בעיתרון הפציצו מטוסי קרב מטרות חיזבאללה ובהן מבנה צבאי, עמדת שיגור ותשתית טרור. תשתית טרור הותקפה גם במיס אל-ג'בל. בלנון דווח אמש גם על שלושה פצועים בתקיפת רכב באזור כפרא.
אתמול בצהריים חוסל פעיל חיזבאללה נוסף, בא-נאקורה. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, טענו שמדובר בעובד בתאגיד מים שהופצץ על ידי כטב"ם בשעה שרכב על אופנוע, "במהלך מילוי תפקידו להבטיח מים לעיירה". גם אתמול בבוקר היו חילופי אש מול חיזבאללה, ששיגר מטח כבד של 50 רקטות למרכז הגולן - ושריפות פרצו באזור. המטח הגיע אחרי שחיל האוויר תקף שלשום, בלילה שבין שני לשלישי, יעדי חיזבאללה באזור שבין צפון בקעת הלבנון ואל קוסייר במרחק של 150 קילומטרים מגבול הצפון - התקיפה הישראלית הרחוקה ביותר בשטח לבנון מתחילת המלחמה.