"הסיוט הכי שחור של כל הורה"
(צילום: שחר גולדשטיין)

בבית הספר המוכר בתל אביב שנמצא במוקד חקירת אונס של נערה עדיין מתקשים להבין כיצד אף אחד לא ידע שהתלמיד שנעצר היה מעורב במקרה נוסף בבית ספר יוקרתי אחר בעיר, ועל כן הועבר ממנו.
"קודם כל נתחיל בזה שזה הסיוט הכי שחור של כל הורה במדינת ישראל", אמר הבוקר (חמישי) ח', אב לתלמיד בבית הספר בריאיון לאולפן ynet, שהדגיש כי האירוע התרחש מחוץ לכותלי התיכון. "כשאתה מגלה שבבית הספר שהילדים שלך לומדים בו קורה אירוע בסדר גודל כזה, אירוע חמור. צריך לחקור איך התלמיד הזה הגיע, כי בסך הכל בית הספר משתדל לראיין ולבדוק את כל הילדים שמגיעים ממקומות אחרים. אנשים לא מבינים שזה לא ילד שהתחיל כאן ועלה לחטיבה העליונה. זה ילד שקיבלנו בייבוא, והיבואן הזה צריך להיבדק".
2 צפייה בגלריה
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו לומד הנער בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
ח' ציין כי "קבוצות הוואטסאפ גועשות. פתאום כשנחשפים לסיפור שקורה ממש מתחת לבית זה אירוע קשה, קשה מאוד. אחת הבעיות העיקריות היא איך תלמיד כזה מקבל העברה. אין לי מושג מה העבר שלו, אבל מסתבר שהוא ביקש לעבור בית ספר והמערכת מעבירה אותו. לא רק שהיא מעבירה אותו, היא מעבירה אותו כביכול עם דף חלק. אף אחד לא מיידע, לא מספר מה היה". לדבריו, מדובר בילד בולט מאוד בבית הספר, וכולם יודעים במי מדובר.
"אולי הוא קצת מסתובב בפרוזדורים ויש תחושה שזה איזשהו כוכב על, אבל אני לא רוצה לדבר על הילד הזה אלא לחבק את הבנות", אמר ח'. "אני חושב שהתפקיד שלנו כרגע זה לחבק את המשפחה, לתת את החממה הכי טובה שאפשר כדי לעזור לילדים האלה לצאת מהפרשה הזאת, גם לילדים שנחשפו לזה. זה אירוע קשה וצריך באמת להתייחס לזה בכובד ראש". הוא טען כי בית הספר מנסה לעשות את המקסימום כדי לסייע ואמר שכבר אתמול פורסמה הודעה מטעם התיכון שהסבירה על הצעדים הבאים ואיך אפשר להתגבר על המקרה.
כשנשאל אם היו שמועות סביב אותו נער, ביקש ח' לציין כי תקופת הקורונה הייתה קשה במיוחד לתלמידים ולהורים. "היו כל מיני סגרים, חגים, אז לא ממש התערבבנו בתוך בית הספר. אל תשכחו גם שזה לא בית ספר יסודי, אנחנו בתיכון. ההורים לא מעורבבים בתוך הפרוזדורים ויודעים על כל דבר. אני יכול רק להגיד שהאווירה עכשיו היא קצת קשה ואני מקווה שבאמת נצליח לצלוח את זה באומץ. למרות שציינו שמדובר בבית ספר יוקרתי - זה יכול לקרות בכל מקום בארץ".
הוא הוסיף כי "המצב לא רגיל, באמת. משהו השתבש פה. אני לא רוצה להחיל את זה גם למעשי אונס, כי זה באמת קשה, אבל אני יכול להבין כביכול מה קרה למתבגרים האלה. הלילה הפך ליום והיום הפך ללילה. יש הרבה הורים שממש מפחדים לדבר עם הילדים שלהם. כולנו היינו בגיל הזה, ראינו וניסינו דברים, אבל הייתה פה חציייה של קו אדום. איבוד עשתונות. אני לא יודע לומר אם הם היו שיכורים או מסוממים, מישהו צריך לבדוק את זה".
2 צפייה בגלריה
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
- אמרת שקבוצות הוואטסאפ גועשות, תלמידות מתחילות להגיע להורים שלהן ולהתחיל לספר שהוא פגע גם בהן? "אני לא מכיר מקרה ספציפי, אבל שמעתי על עוד נערה שרוצה להתלונן", אמר ח' וציין כי ההורים עצמם גילו על המקרה דרך כלי התקשורת. "המסר מבחינתי הוא אחד. אני חושב שכל אחד צריך לדבר עם הילדים שלו ולהיות פתוח. צריך לדעת שהם כבר לא ילדים, הם מתבגרים. צריך גם לדעת לדבר איתם בגובה העיניים, לפתוח איתם על מה שקורה ביומיום. אני לא אומר 'לחפור', כי הילדים אוהבים להשתמש במושג הזה. אני מנסה לקבל מידע".
למרות שח' ציין כי אף אחד בבית הספר לא ידע על עברו של התלמיד החשוד, בעיריית תל אביב הבהירו כבר אתמול כי "אכן דווח על מקרים של פגיעה מינית חמורה בשני תיכונים בעיר. מנהלי בתי הספר פעלו כנדרש במקרים כאלו. מעבר לכך לא נוכל להרחיב שכן המקרים נמצאים בחקירת משטרה".
במכתב ששלח אתמול מנהל בית הספר להורים נכתב כי "התארגנו כדי לטפל בכך בדרך רגישה, מכילה, מחבקת וקשובה לאירוע שהתרחש מחוץ לבית הספר אך נכנס לכאן בדרך הטבע". הוא ציין שכינס את כל המורים ובעזרת סיוע של השירות הפסיכולוגי הם ערוכים לטפל בסיטואציה ולסייע לתלמידים. "כל זמן שהתלונות נחקרות במשטרה איני יכול להרחיב ולפרט" כתב המנהל. "אני פונה אליכם ההורים ומבקש שותפות וגיבוי. האירוע יצר פתח לתלמידות ותלמידים שמבטאים מצוקה, יחד איתכם נהייה קרויים ורגישים לכל גילוי - אנא עדכנו".
עורך דינו של הנער החשוד, חיים אוחנה, אמר לאחר שנפגש עימו בתחנת המשטרה כי "אי אפשר להתייחס לחקירה כי יש קטינים וצו איסור פרסום. אני יכול לברך על כך שהחקירה עברה לפסים שבהם היא יכולה להתנהל בערוצים המוסמכים ולא ברשתות החברתיות, חוצות הרחוב או בתי הקפה. המקום שבו מתבררת האמת היא המשטרה ובתי המשפט. אני מקווה שהחקירה תמוצה למען כל הנוגעים בדבר ויסתיים כל מחול השדים סביב הלקוח שלי, נער שעוד לא מלאו לו 16. האמת תצא לאור שהגרסה שלו תישמע".