דונלד טראמפ הגיע השבוע לבית העלמין הלאומי ארלינגטון שבווירג'יניה, כדי לציין את יום השנה לנסיגה מאפגניסטן – ואתם מותם של 13 חיילים אמריקנים שנהרגו במהלך אותה נסיגה ב-2021.
התקשורת האמריקנית חשפה כי במהלך הביקור ביום שני שניים מאנשי הקמפיין שלו ניהלו עימות מילולי ופיזי עם עובדת בבית הקברות, שניסתה למנוע מהם לצלם ולהצטלם בחלקה שבה קבורים חיילים בצבא ארה"ב שנהרגו בשנים האחרונות.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב דונלד טראמפ בית עלמין וירג'יניה
ארה"ב דונלד טראמפ בית עלמין וירג'יניה
טראמפ בבית העלמין בווירג'יניה
(צילום: Anna Moneymaker / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
החוק הפדרלי אוסר על קמפיין פוליטי או פעילויות הקשורות לבחירות בתוך בתי קברות צבאיים. למרות זאת אנשי טראמפ צילמו בבית העלמין והשתמשו בסרטונים בקמפיין, וגם המועמד עצמו הצטלם ליד הקברים. הצבא התייצב היום לצד העובדת וציין כי היא פעלה במקצועיות - והותקפה.
"העובדת בבית העלמין הלאומי ארלינגטון ניסתה לאכוף את הכללים האלה, ונדחפה בפתאומיות הצידה", אמרו בצבא האמריקני. "מדובר בתקרית מצערת. כמו כן, מצער שהעובדת – והמקצועיות שלה – הותקפו באופן שאינו הוגן". למרות שבהודעה לא היה אזכור מפורש לטראמפ או לקמפיין שלו, מדובר בהתבטאות נדירה בנושא פוליטי, קצת יותר מחודשיים לפני הבחירות לנשיאות.
דובר של טראמפ, סטיבן צ'ונג, אמר אחרי האירוע בבית העלמין כי "העובדת סובלת בבירור מבעיות נפשיות ולא ראויה לעבוד באדמה הקדושה של בית הקברות בארלינגטון".
לפי הדיווחים בתקשורת העובדת לא נחשפה בשמה מחשש להתנכלות מצד תומכי טראמפ, והחליטה שלא לפתוח בהליך משפטי נגד הקמפיין שלו.