מקורות בחמאס אמרו היום (שבת) לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי חמאס מקיים דיונים בנוגע לשמירה בסוד של זהות מנהיג הארגון הבא, אחרי חיסולו של יחיא סינוואר. לדברי המקורות, "הנהגת התנועה מתקדמת לקראת קבלת החלטה חריגה לגבי זהות ראש הלשכה המדינית החדש שלה. השם ככל נראה יישמר בסוד, בשל האתגרים הביטחוניים של התנועה".
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
תיעוד: רגעיו האחרונים של סינוואר
(צילום: דובר צה"ל)

על-פי המקורות שצוטטו ב"א-שרק אל-אווסט", יש כמעט הסכמה מלאה בהנהגת חמאס לגבי הסתרת זהות מנהיג הארגון הבא. המטרה, לפי המקורות, היא לאפשר למנהיג הבא יותר מרחב תנועה לעבוד - ולמנוע מישראל את היכולת להתנקש בו - כפי שהתחייבה בשורת מקרים. לפי "א-שרק אל-אווסט", ההנהגה של חמאס דנה בסוגיית שמירת זהות המנהיג בסודיות מאז אתמול - וקיימה דיונים גם סביב מי יחליף אותו. בדיווח לא נאמר אם נבחר מחליף - אך צוינו כמה מחליפים פוטנציאליים.
בעיתון הסעודי נכתב כי המהלך "יאפשר ניהול חלק של העניינים בארגון, ישמר את הסדר הפנימי ואת אחדותו - וגם את ההיררכיה", כלשון המקורות. מטרה נוספת של חמאס, לפי הדיווח, היא לבלבל את ישראל בכל הנוגע לזהות מקבלי ההחלטות - במקרה שיחודשו המגעים להפסקת אש ולעסקת חטופים.
2 צפייה בגלריה
נאומו של עלי חמינאי
נאומו של עלי חמינאי
חמינאי. "אין ספק שזה כואב"
(צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA )
באיסטנבול, פגש היום שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י משלחת של בכירים בחמאס. הוא אמר בסיום הפגישה כי "נערכו דיונים ארוכים עם חברי הלשכה המדינית של התנועה. דנו בתוקפנות נגד עזה ובנושאים הקשורים להפסקת אש. מה שכולם צריכים לדעת זה שחמאס עדיין חי וקיים אחרי מותו של סינוואר ושאר מנהיגי התנועה".
גם המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, התייחס היום לראשונה לחיסול סינוואר ואמר כי הוא "היה סמל בולט של ההתנגדות והג'יהאד". לדברי חמינאי, "אין ספק שזה כואב לחזית ההתנגדות, אבל החזית הזו לא מפסיקה להתקדם עם מותן של דמויות בולטות. כמו עם אחמד יאסין, פתחי שקאקי, עבד אל-עזיז רנתיסי ואיסמעיל הנייה, החזית לא תעצור עם מותו של סינוואר. חמאס חי ויישאר בחיים. נישאר לצד הלוחמים כמו בעבר".
חליל אל-חיה: החטופים לא ישובו עד הפסקת המלחמה

אתמול אישר חמאס בהודעה רשמית את מותו של סינוואר. סגנו של מי שהיה מנהיג ארגון הטרור עד חיסולו בשכונת תל א-סולטאן ברפיח, חליל אל-חיה, מסר הצהרה מוקלטת שבה אמר כי "זה כואב לאבד אנשים, במיוחד מנהיגים ייחודיים כמו יחיא סינוואר, אבל אנחנו בטוחים שננצח בסוף". הוא הוסיף כי "החטופים הישראלים לא ישובו עד שלא תיפסק המלחמה נגד עזה וכוחות צה"ל ייסוגו ממנה".