צה"ל מפגיז את דרום לבנון בתגובה לירי הרקטות
(צילום: אביהו שפירא)

למרות המתיחות הגוברת בגבול הצפון אחרי המטח של חיזבאללה לעבר אצבע הגליל ורמת הגולן - 119 חברי כנסת בחרו שלא להגיד דבר על האזעקה השנייה שנשמעת השבוע ביישובים הסמוכים ללבנון.

המתיחות בגבול הצפון - כתבות נוספות

עם זאת, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, החוליה המורדת ברשימתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, בחר לעקוץ את מנהיג המפלגה וצייץ זמן קצר לאחר האזעקה "הכל טוב", ברמיזה לתגובתו של בנט שנקלטה במצלמות כשנשאל על התפתחויות אחרי האזעקה ביום רביעי. באופוזיציה, בינתיים, התבקשו חברי הכנסת של הליכוד - בהוראתו של יו"ר המפלגה בנימין נתניהו - שלא להתבטא בנושא.
3 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי בציוץ "הכל טוב"
עמיחי שיקלי בציוץ "הכל טוב"
העקיצה של שיקלי לבנט
3 צפייה בגלריה
חצאים בנימין נתניהו עמיחי שיקלי
חצאים בנימין נתניהו עמיחי שיקלי
נתניהו הורה לח"כים לשתוק, שיקלי יצא נגד יו"ר מפלגתו
(צילום: יואב דודקביץ, אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה בנט עודכן מוקדם יותר על המתרחש - וכינס התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון. גנץ עצמו הגיע לקריה ודן בהתפתחויות האחרונות עם הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים וראש אגף המודיעין כדי לגבש את הצעדים הבאים של מערכת הביטחון.
גורם ביטחוני אמר בצהריים כי צה"ל פעל בימים האחרונים בתקיפות נרחבות בלבנון, שכללו ירי ארטילרי ותקיפת תשתיות באמצעות מטוסי קרב כפי שלא בוצע כבר שנים. "מערכת הביטחון מכינה אפשרויות נוספות לתגובה באמצעים שונים, גלויים וסמויים, בהתאם להתפתחויות", אמר הגורם והוסיף כי "המשך הפעולות יהיה בהתאם לצרכים המבצעיים, ולוחות הזמנים שנוחים לישראל".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ ואביב כוכבי בהערכת מצב בקריה לאחר הירי
בני גנץ ואביב כוכבי בהערכת מצב בקריה לאחר הירי
גנץ וכוכבי בהתייעצות בקריה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שיגור הרקטות הבוקר על-ידי חיזבאללה הוא הראשון מאז מלחמת לבנון השנייה. "ההתנגדות האיסלאמית בלבנון שיגרה רקטות בקוטר 122 מ"מ לעבר מוצבים של צה"ל באזור חוות שבעא", הודיע ארגון הטרור השיעי בלבנון. "השיגור מגיע כתגובה לתקיפות של חיל האוויר הישראלים בשטחים פתוחים בדרום לבנון ביום חמישי". בצה"ל אמרו כי "אין לנו עניין להסלים או להגיע למלחמה, אבל גם לא נהפוך את הגבול לקו עימות. שלושת הצדדים לא רוצים מלחמה, בטח לא באמצע הקיץ - אך מצד שני לא נרצה להמשיך במשוואה הזאת".