ראש אגף המבצעים, ניצב סיגל בר צבי, הודיעה על פרישתה ממשטרת ישראל בתום 33 שנות שירות. היא צפויה לסיים את תפקידה בתחילת השנה הבאה. "חשוב לי להדגיש שעבודת המשטרה לא כפופה להטיות פוליטיות, אלא מבוססת על ערכי הדמוקרטיה, שלטון החוק והשמירה על הסדר החברתי", כתבה.
4 צפייה בגלריה
סיגל בר צבי
סיגל בר צבי
ניצב סיגל בר צבי
(צילום: דוברות המשטרה)
"באוקטובר 2021, כשקיבלתי עליי את הפיקוד על האגף, הבנתי את גודל האחריות ואת חשיבות המשימה שעומדת בפניי", כתבה בר צבי באיגרת שהפיצה לשוטרי ושוטרות אגף המבצעים של המשטרה. "נוכח האירועים והאתגרים שפקדו את מדינתנו, ביניהם האסון במירון ומבצע 'שומר החומות' - היה ברור לי שהמטרה העליונה של האגף היא להעלות את רמת מוכנות המשטרה, ולחזק את יכולותיה להתמודד עם האיומים החמורים בתחום החירום והמחסור הקיצוני בכוח אדם ובאמצעים. המאמץ שהשקענו כולנו באגף עמד למבחן באוקטובר האחרון.
"ההכנות הקדחתניות בכל תחומי העשייה של בניין הכוח - החל מארגון מחדש של תפיסת ההפעלה הארצית, דרך ההכשרות והאימונים, וכלה ברכש חסר תקדים של אמצעים ותחמושת - המאמץ הקולקטיבי הזה הוכיח את עצמו והציל חיי אדם רבים. אני גאה בשוטרי האגף, במפקדיו ובאנשי המערך הפרוס על גבורתם ועל נחישותם בבלימת המתקפה האכזרית בדרום. אני כואבת ואכאב כל חיי את נפילתם של השוטרים והשוטרות שמסרו את נפשם כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל שעליהם הופקדה משמרתם".
4 צפייה בגלריה
מכתב הפרישה של סיגל בר צבי
מכתב הפרישה של סיגל בר צבי
מכתב הפרישה של ניצב סיגל בר צבי
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
מכתב הפרישה של סיגל בר צבי
מכתב הפרישה של סיגל בר צבי
(צילום: דוברות המשטרה)
מדובר בפרישה השנייה של ניצב במשטרה מאז שהמפכ"ל לשעבר יעקב שבתאי סיים את תפקידו בשבוע שעבר, אחרי שראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב בועז גולדברג, הודיע כבר לפני כמה חודשים כי הוא ממתין לסיום תפקידו של שבתאי כדי לפרוש ולסיים את תפקידו.
ניצב בר צבי שירתה במערכת הביטחון 36 שנה. היא התגייסה למשטרה ב-1991 בתום שירות בצה״ל כקצינת קישור. את דרכה במשטרה היא החלה כשוטרת שטח ביחידה הסמויה של מחוז מרכז ובהמשך שירתה בתפקידי קצונה מגוונים, פיקדה על התחנות תל אביב צפון ופתח תקווה ועל המרחבים נתב״ג ואיילון. היא הקימה את חטיבת קהילה ומתנדבים, עמדה בראש חטיבת השיטור ומונתה לסגנית מפקד מחוז דרום. היא מכהנת כראש אגף המבצעים זו השנה השלישית, וכעת הודיעה כאמור על פרישה.
4 צפייה בגלריה
סיגל בר צבי
סיגל בר צבי
פרצה דרך עבור נשים אחרות. ניצב בר צבי
(צילום: דוברות המשטרה)
במהלך שירותה ניצב בר צבי הייתה לפורצת דרך עבור נשים אחרות. היא הייתה האישה הראשונה שמונתה לפקד על מרחב במשטרת ישראל, האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד סגנית מפקד מחוז, ובתפקידה האחרון הייתה האישה הראשונה בדרגת ניצב שממלאת תפקיד מבצעי.
"השתלבותי בתפקידים הללו היא הוכחה לכוחן וליכולתן של נשים להתמודד עם אתגרים מורכבים להובלת מערכות גדולות להצלחה", כתבה בן צבי באיגרת ששלחה. "שילוב נשים במגוון תפקידים בכירים הוא קריטי להצלחתנו כארגון חברתי-ביטחוני, שבראש ובראשונה משרת את הציבור. עלינו להיות דוגמה ומופת לשוויון המגדרי בחברה. כל אישה שמשמשת בתפקיד בכיר מוסיפה את חלקה להעצמת הנשים ומהווה השראה לדורות הבאים".