חצר הבית שבה נפלה רקטה בשדרות

על רקע הדיווחים על הפסקת אש שנכנסה לתוקפה אתמול (יום א'), הירי מרצועת עזה לא פוסק ואזעקות נשמעו ברחבי גוש דן והשפלה. במקביל נמשך גם הירי לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות, שם נפלה רקטה בחצר בית מבלי לגרום לנפגעים. נגרם נזק קל.
"הייתי בבית הכנסת ואשתי התקשרה ואמרה ששמעה פיצוץ", סיפר בעל הבית בשדרות. "היא עשתה בדיקה והשכן ראה את הנפילה. הילדים היו יחד עם אשתי בממ"ד. ראיתי את הנפילה, נס גדול שלא קרה כלום. אצלנו אין משחקים, כולם בממ"ד בצבע אדום".


6 צפייה בגלריה
נפילה בשדרות
נפילה בשדרות
מקום הנפילה בשדרות
6 צפייה בגלריה
שרידי רקטות בבת ים
שרידי רקטות בבת ים
שרידי רקטה בבת ים
בבת ים אותרו שרידי רקטות ורסיסים באזור הרכבת הקלה. באשקלון רקטה נפלה במפעל, ופלסטיני מחברון נפצע באורח קל עד בינוני מרסיסים.
בירי לעבר עוטף עזה אתמול בצהריים נפגע קו חשמל בדרום המועצה האזורית אשכול וכמה יישובים, בהם המושבים יתד ושדי אברהם, נותקו מחשמל. "משעה 15:00 אין לנו חשמל", סיפר יוסי אברהם, תושב יתד. "המזגנים לא עובדים אז אנחנו לא יכולים להיכנס לממ"ד. תאורת החירום נגמרה, הסוללות בטלפונים מתרוקנים ואנחנו מקבלים כל הזמן הודעות 'להיכנס ולהישאר בממ"ד'. התקשרנו למועצה, אמרו לנו שחברת החשמל לא קיבלה אישור מהצבא לצאת לתקן את התקלה. ומאיתנו דורשים לשבת בממ"דים. יש תינוקות, יש ילדים קטנים, לא יכולים להכין ארוחת ערב, אין לנו מים קרים. טירוף".
אורן הלמן, סמנכ"ל חברת החשמל, אמר אמש כי "הצוותים שלנו תיקנו חלק מהנזקים במועצה האזורית אשכול. אנחנו גם בקשר עם ראש המועצה גדי ירקוני". לדבריו, "הסיבה היחידה שהעניין הזה מתעכב היא סיבה ביטחונית-בטיחותית. הצוותים שלנו נמצאים בשטח, החזירו חשמל כבר לחלק מהיישובים. אף אחד לא רוצה לסכן את החיים של העובדים שלנו".


זירת נפילת הרקטה באשקלון
(צילום: גיל אילוז, תיעוד מבצעי מד"א)


6 צפייה בגלריה
יושבים בחושך עם נרות במושב יתד
יושבים בחושך עם נרות במושב יתד
יושבים בחושך עם נרות במושב יתד
6 צפייה בגלריה
זירת נפילת הרקטה באשקלון
זירת נפילת הרקטה באשקלון
זירת נפילת הרקטה באשקלון
(צילום: גיל אילוז)
בירי לעבר גוש דן והשפלה נשמעו אזעקות בין היתר בתל אביב, לוד, חולון, בת ים ובאר יעקב. מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות במטח לגוש דן. צוותים של מגן דוד אדום טיפלו בכמה פצועים קל שנחבלו בדרך למרחב מוגן וכמה נפגעי חרדה.
מוקדם יותר עדכנה המשטרה על נפילת רסיס בחצר בית ביישוב במועצה האזורית שדות נגב. אדם אחד נפצע באורח קל ונזקק לטיפול.
בצהריים, סמוך לשעה 15:00 נורו מטחים כבדים גם לאשדוד, באר שבע, יבנה, ראשון לציון, נתיבות וסביבותיהן. בין היתר, זוהו שתי נפילות בשטחים פתוחים באזור באר שבע ובנתיבות. רסיסים ושרידי רקטה נפלו גם ביבנה ובכפר מימון - שם נגרם נזק לרכב. באזור אשקלון ונתיבות פרצו שריפות בעקבות נפילות בשדות קוצים. צוותי מד"א העניקו טיפול לארבעה בני אדם שנחבלו באורח קל בדרכם למרחב המוגן ולכמה נפגעי חרדה בבאר שבע, נתיבות, נס ציונה, יבנה וראשון לציון.
פורסם לראשונה: 20:41, 07.08.22