האישור הרשמי על החיסול של מנהיג חמאס יחיא סינוואר התקבל בשעות הערב (חמישי), ובמערכת הפוליטית כבר פרסמו רבים מהשרים וחברי הכנסת הודעות שמחה על מותו של רב המרצחים, ורובם קראו לנצל את הסיטואציה להחזרת החטופים הביתה, אך לא כולם.
3 צפייה בגלריה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
שר הביטחון גלנט קיים התייעצות בגבול רצועת עזה ואמר: "מדינת ישראל סגרה אמש חשבון ארוך שנים עם יחיא סינוואר - רוצח ומחבל שפל. יחיא סינוואר זה המחבל, רב המחבלים, שתכנן וביצע את ה-7 באוקטובר שבו נרצחו כל כך הרבה ישראלים תמימים - ילדים, נשים וזקנים. סינוואר סיים את חייו כשהוא מוכה, נרדף, נמלט על נפשו, לא מפקד על הארגון שלו ורק דואג לעצמו. זה מסר ברור לכל האויבים שלנו - צה"ל יגיע אל כל אחד שמנסה לפגוע באזרחי ישראל או בכוחות הביטחון ויבוא איתו חשבון.
"חיסול יחיא סינוואר הוא מסר ברור לכל משפחות הנופלים, לכל משפחות החטופים - אנחנו עושים הכל על מנת לפגוע במי שפגע ביקירכם ולשחרר את החטופים ולהחזירם בחזרה אל בני משפחותיהם. אבל זה גם מסר מאוד ברור לתושבי עזה. האיש שהמית אסון על רצועת עזה, שבשל המעשים הרצחניים שלו אתם סובלים - הסוף של האיש הזה הגיע. זו השעה לצאת החוצה, לשחרר את החטופים, להרים ידיים, להיכנע. צאו עם החטופים, שחררו אותם והיכנעו".
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מקיים התייעצות ביטחונית בגבול רצועת עזה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר
שר הביטחון יואב גלנט מקיים התייעצות ביטחונית בגבול רצועת עזה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר
שר הביטחון יואב גלנט מקיים התייעצות ביטחונית בגבול רצועת עזה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון*)
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה פרסם מסר לאנשי החמאס בשפה הערבית ברשת החברתית X: "לפני שנה הוא צהל, עכשיו הוא חוסל. איפה אתם תהיו בעוד שנה? החזירו את החטופים, הניחו את נשקכם, הצילו את נפשותיכם".
שר החוץ ישראל כ"ץ שלח הודעה אישית הערב לעשרות שרי חוץ בעולם: "רב המרצחים יחיא סינוואר, שאחראי לטבח ומעשי הזוועה של ה-7 לאוקטובר, חוסל אמש ע"י חיילי צה"ל. זהו הישג צבאי ומוסרי גדול לישראל וניצחון לעולם החופשי כולו מול ציר הרשע של האיסלם הקיצוני המובל ע"י איראן. חיסול סינוואר יוצר אפשרות לשחרור מיידי של החטופים ולהביא לשינוי שיוביל למציאות חדשה בעזה - ללא חמאס וללא שליטה איראנית. ישראל זקוקה כעת יותר מתמיד לתמיכה ולסיוע שלכם כדי לקדם יחד את המטרות החשובות הללו".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לא הזכיר את החטופים - וביקש להמשיך "עד הניצחון המוחלט". "חיסול היסטורי ברפיח. חייבים להמשיך בכל הכח".
שר התפוצות עמיחי שיקלי צייץ: "כבוד ללוחמים, סגירת מעגל חשובה מאד שעשויות להיות לה משמעויות מרחיקות לכת על המערכה ועל יכולתנו להשיב הביתה את אנשינו. ערב שבו כל מי שהטיף להיכנע לדרישותיו של החולד הזה כדאי שיגלה קצת צניעות".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "סופו של כל אויב יהיה מר. נצח ישראל לא ישקר".
שר החינוך, יואב קיש: "ברוך שפטרנו! מי מאויבינו שטועה בנחישותו של עם ישראל לאחוז בארץ ולאהוב אותה סופו יהיה רע ומר. החשבון נשאר פתוח עד אשר אחרון החטופים יחזור הביתה והתושבים ישובו בבטחה לביתם בכל נקודה בארץ. מחויבים לשנות את המציאות האסטרטגית לכך שלא יהיה איום על ישראל מצפון ומדרום. עם ישראל חי!".
אינפו אינפוגרפיקה בכירי חמאס שחוסלו
חבר הקבינט המדיני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "ברכות לצה"ל ולעם ישראל כולו על חיסולו של רב המרצחים סינואר. כעת על צה"ל לוודא שאין תושב בעזה שלא יודע שסינואר מת, להגביר לחץ צבאי אינטנסיבי ברצועה במקביל להצעת מעבר בטוח ותגמול כספי למי שיחזיר לנו את חטופינו ויבקש להניח את נישקו ולעזוב את הרצועה. אחרי עשרות שנים אנחנו מוכיחים שיש פתרון צבאי לטרור!".
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "חיסולו של רב המרצחים יחיא סינוואר הוא הישג עצום לישראל. אני מברך את צה״ל ואת כוחות הביטחון כולם על השגת הצדק ההיסטורי. המוות של גדול הצוררים של זמננו הוא מסר חד לאויבינו - כל מי שדם יהודי וישראלי על ידיו, הוא בן מוות. אף לא אחד ינקה מפשעיו. מאז פרצה המלחמה התמודדה ישראל עם לחצים מדיניים כבירים, שנמשכים גם בימים האלה. ההתעקשות של ראש הממשלה נתניהו להיכנס לרפיח, על אף ההתנגדות מצד העולם, הוכחה הערב פעם נוספת כמוצדקת. אין לי ספק שבהנהגתו הנחושה של ראש הממשלה נביא ביטחון לישראל. ביטחון מתוך עוצמה ומתוך הכרעה ונצחון על אויבינו. גם ברגעים אלה אנחנו זוכרים את חטופינו. אנחנו מחוייבים להשבתם לביתם, פועלים ונמשיך לפעול כל העת לשם כך - עד להשלמת המשימה וביצוע המחויבות הערכית והמוסרית שלנו".
בצאת החג גם פרסם יו"ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "אודה ה' בכלל לבב בסוד ישרים ועדה. עם צאת החג התבשרנו על חיסולו של רב המרצחים יחיא סינוואר. תודה לקב"ה, תודה לצה"ל. לא ננוח ולא נשקוט עד להשבת כל החטופים".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין פרסם: "נוצרה הזדמנות משמעותית להחזיר את החטופים. מי שחי כעכברוש במחילה, מת כמו עכברוש במנוסה. יש לנו עוד עבודה רבה כדי להבטיח את בטחונה של ישראל. נוצרה כאן הזדמנות משמעותית להחזיר את כל החטופים הביתה ובאותה נשימה להמשיך בתפיסה כי כל איום עלינו פשוט יושמד - בין אם במבצעים מורכבים, בין אם מפגז של טנק ובין אם מפעילות שוטפת של קורסיסטים צעירים".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "אֵל נְקָמוֹת יְהוָה אֵל נְקָמוֹת הוֹפִיַע. כמה סמלי שסינוואר חוסל בסוכות, רגע לפני שמחת תורה, המועד שבו רב המחבלים סינוואר הוביל את הטבח הנורא. זאת הזדמנות לתושבי עזה לשחרר את החטופים, להכנע ולהוקיע את חמאס שהוביל אותם לאסון ברצועה. אנחנו לא נעצור עד שנשיב את כל החטופים הביתה".
שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "באבוד רשעים רינה. ברוך ה', רב המרצחים יחיא סינוואר חוסל בעזה על ידי לוחמינו הגיבורים. שנה אחרי האסון הנורא שהמיט עלינו, הגיע זמן שמחה - ולקחתם לכם ביום הראשון… ושמחתם לפני ה' אלוקיכם שבעת ימים. כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה׳ וְאֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּמֶשׁ בִּגְבֻרָתוֹ וַתִּשְׁקֹט הָאָרֶץ אַרְבָּעִים שָׁנָה. למשפחות החטופים היקרות והמודאגות אנו אומרים בלילה מרגש זה: לא שכחנו ולא נשכח. ישראל מחויבת בכל כוחה להחזיר את 101 אחינו ואחיותינו הביתה, בלא היסוס ובנחישות בלתי מתפשרת. ישראל בהנהגת ראש הממשלה נתניהו, שנה אחרי האסון הנורא ביותר מאז השואה, בדרך לניצחון המוחלט, ולעתיד של שינוי היסטורי בגבולותיה".
3 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר. אחדות דעים במערכת הפוליטית לגבי החיסול המוצלח
(צילום: Adel Hana, AP)
גם באופוזיציה ברכו על החיסול, ויו"ר הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן צייץ: "כעת נותר לעשות רק עוד דבר אחד. להחזיר 101 ועכשיו".
יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "אני מבקש לברך את לוחמי צה״ל שהביאו לחיסולו של סינוואר. זהו הישג חשוב עם מסר ברור - נרדוף את אויבינו עד כלותם, בכל זמן ובכל מקום. המעגל נסגר, אך המשימה לא תמה. צה"ל ימשיך לפעול ברצועה עוד שנים, וכעת יש לנצל את שורת ההישגים וחיסול סינוואר, כדי להביא להשבת החטופים ולהחלפת שלטון חמאס. ביום הזה, נזכור גם את מחירה הכואב של המלחמה, את כל הנרצחים והחללים, ונחזק את כל חיילינו הגיבורים שפועלים כבר למעלה משנה בכל הזירות כדי להבטיח שלעולם לא עוד".
גם חברת הכנסת מירב כהן הצטרפה לקריאה: "חיסול יחיא סינוואר, יימח שמו וזכרו, הוא תחילתה של סגירת המעגל. שנה לאחר הטבח הנורא, יש תמונת ניצחון. עכשיו יש לנו הזדמנות לניצחון האמיתי, ולסגירה מלאה של המעגל- השבת החטופים הביתה אסור לפספס את ההזדמנות. זו העת להחלטות אמיצות".
חברת הכנסת אפרת רייטן צייצה: "חיסול סינואר, האיש המתועב והמסוכן הזה, ע"י כוחותינו, הוא הישג צבאי אדיר והזדמנות לשינוי אסטרטגי במערכה ומיטוט שלטון החמאס. חיילנו הגיבורים מילאו את משימתם. הדרג הפוליטי מחוייב לפועל ללא דיחוי להשיב את 101 בנותינו ובנינו מהגיהנום. אין זמן לחטופים".
נשיא המדינה יצחק הרצוג ציטט את הפסוק "ארדוף אויבי ואשיגם ולא־אשוב עד־כלותם" ואמר: "מברך את צבא ההגנה לישראל, שירות הביטחון הכללי וכוחות הביטחון על חיסולו של רב המרצחים יחיא סינוואר. סינוואר רב המרצחים שהוביל את מתקפת התופת של שבעה באוקטובר, שאחראי במשך שנים על פיגועים נפשעים כנגד אזרחי ישראל, אזרחי מדינות אחרות והירצחם של אלפי חפים מפשע. כל פועלו הוקדש לטרור, למרחץ דמים ולערעור היציבות במזרח התיכון. כעת, מוכרחים ביתר שאת לפעול בכל דרך להחזיר אלינו את 101 החטופות והחטופים שמוחזקים באכזריות נוראה בידי מרצחי החמאס בעזה".