האם בחיזבאללה חידדו נהלים לגבי שימוש בטלפונים ניידים בגבול סוריה-לבנון? העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, פרסם אתמול (שלישי) כי לפי מקורות יודעי דבר, חיזבאללה מונע מפעיליו להשתמש בטלפון נייד בתוך שטח סוריה. בכתבה נמסר כי חיזבאללה נוקט זהירות יתרה בכל הקשור לתנועת גורמיו בין מפקדות ארגון הטרור בגבול סוריה-לבנון, אחרי התקיפות האחרונות של ישראל באדמות סוריה.
1 צפייה בגלריה
נאום חסן נסראללה לאחר מות אימו
נאום חסן נסראללה לאחר מות אימו
"המכשירים הסלולריים הם מרגלים קטלניים". נסראללה
ל"א-שרק אל-אווסט" נודע מגורמים מקומיים באזור הכפרי המערבי של העיר חומס בסוריה כי חיזבאללה פרסם הנחיות לפעיליו שלא להשתמש בטלפונים הניידים בזמן נסיעה ברכב, ובאופן כללי להגביל את השימוש בהם "לפרקי זמן קצרים ולמקרים דחופים". עוד נמסר כי ניתנו הנחיות שלא לישון במפקדות ארגון הטרור בסוריה, ולהחליף באופן תכוף מקומות מגורים זמניים ורכבים. הסיבה, כך ניתן להניח, היא החשש למעקב צמוד מצד ישראל אחרי פעילי החיזבאללה. חלק גדול מהתקיפות הישראליות האחרונות כוונו לעבר רכבים ואופנועים של מחבלי הארגון, ומקורות מקומיים באזור חומס אמרו לעיתון כי תושבי האזורים שבהם נמצאים גורמי חיזבאללה חוששים מנוכחותם ומהאפשרות של תקיפה אווירית בכל רגע נתון.
לא מדובר בדיווח הראשון על שימוש זהיר של פעילי ארגון הטרור בטלפונים ניידים, אך התקיפות הישראליות המדויקות מגבירות את החשש מיכולת החדירה הישראלית לחיזבאללה. בפברואר האחרון, בנאום לרגל "יום הפצוע" של ארגון הטרור, קרא המזכ"ל חסן נסראללה לפעילי חיזבאללה, למשפחותיהם ולתושבי דרום לבנון: ותרו על הטלפונים הניידים. הוא תיאר את המכשירים הסלולריים כ"מרגלים קטלניים", שמספקים לישראל מידע מדויק "בחינם".
תיעוד פיצוץ אדיר בלבנון מתקיפה ישראלית, הבוקר

"אני קורא לוותר על הטלפונים", אמר נסראללה, והוסיף: "ישראל מנצלת מידע ברשתות החברתיות כדי לערער את חיזבאללה ומאזינה לטלפונים. יש להיזהר עם מידע שנשלח באמצעותם". באותו הנאום התייחס נסראללה גם למצלמות אבטחה, ואמר כי כל מצלמה שמחוברת לרשת האינטרנט מהווה איום ומהווה "שירות לאויב", ולכן יש לנתק אותן מהרשת.
גם היום בבוקר, לפי דיווחים סוריים, בוצעה תקיפה ישראלית במדינה. משרד ההגנה הסורי הודיע כי "סביב השעה 07:00 בבוקר, ישראל תקפה באמצעות כטב"ם שני אתרים צבאיים במרחבים קוניטרה ודרעא. קצין נהרג, וישנם נזקים חומריים במקום".
במקביל, לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, ישראל פיזרה עלונים המזהירים את חברי המשטר הסורי משיתוף פעולה עם חיזבאללה. העלונים פוזרו באזור דרעא וקונייטרה, ונכתב בהם: "מפקדי וחיילי הצבא הסורי, פעם אחר פעם הצבא הסורי ממשיך לשלם את המחיר כתוצאה מנוכחות חיזבאללה במוצבים שלו. כמו שהזהרנו לפני, לא הפסקנו ולא נפסיק לפעול כל עוד נמשך שיתוף הפעולה המודיעיני עם חיזבאללה במוצבים".
על פי הדיווח, העלונים פוזרו אחרי התקיפה - ולפי המרכז הקצין ההרוג בתקיפה היה מקורב לחיזבאללה. בכתבה נוספת של המרכז נכתב כי התקיפה הישראלית בסוריה היום בוצעה אחרי שגורמים המזוהים עם חיזבאללה העבירו את חלקי כטב"ם "רוכב שמיים" הישראלי, שנפל לפי הודעת צה"ל באזור לפני יומיים, לאחד מהיעדים שהותקפו, כדי לפרק אותו.