הוא לוחם ביחידה מובחרת המתגורר במרכז הארץ, וכבר בבוקר 7.10 הוקפץ ליחידתו. כשהגיע, שלח לאשתו מסרון: "יוצא לפעילות, אוהב אתכם, מקווה שעד הלילה הכול יסתיים". אבל כבר כשהוטס במסוק לעוטף והביט במתרחש מלמעלה, הבין שזה לא ייגמר כל כך מהר. "ראינו פטריות עשן, פצמ"רים נופלים ללא הפסקה, והמסוק כל רגע משנה זווית, טס בגובה נמוך מאוד, ממש כמו בסרטי מלחמה", הוא מספר.
אחרי שנחת, השתתף בלחימה ובחילוץ תושבים שהתבצרו בממ"דים ובבתים. שני מחבלים שהתחבאו בסבך הצמחייה ירו בו מאחור, והוא נפצע, נפל לקרקע ואיבד דם רב. "אני צועק לעזרה, המחבל ממשיך לירות לכל עבר, ואני מבין שאין מי שיציל אותי", הוא משחזר. "הרגשתי שאני רגע לפני מוות. צעקתי מבפנים, 'שמע ישראל', ואמרתי לריבונו של עולם, 'מילא אני, לא מגיע לי לחיות, אבל אשתי צדיקה, אז למה מגיע לה את זה?'"
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
הלוחם (על כיסא גלגלים) באירוע של "אשת חיל". "הרגשתי שאני רגע לפני מוות"
(צילום: איציק כהן)
אחרי דקות אחדות הגיע רכב צבאי עם לוחמים שהצליחו לחלץ אותו תחת אש. הוא קיבל טיפול רפואי ראשוני ופונה חסר הכרה לבית חולים, שם עבר ניתוח מורכב.
בסוף השבוע האחרון הוא התארח עם אשתו וילדיהם במלון דן תל אביב, במיזם "אשת חיל" שיזם איש העסקים החרדי דוד הגר, מהתומכים הגדולים של עמותת 'נצח יהודה', שמארח משפחות של לוחמים במטרה לחזק את העורף. הלוחם הפצוע סיפר שמחכה לו שיקום ארוך. "אני מקנא בחבר'ה שלוחמים בעזה עכשיו", אמר. "אני מרגיש שאני צריך להיות שם. שמו אדם היפראקטיבי על כיסא גלגלים".
דוד הגר אמר: "כבר שני עשורים שאני מלווה חיילים חרדים במסגרת עמותת 'נצח יהודה'. אני מבין שבשביל שיהיה לנו צבא חזק, אנחנו צריכים עורף יותר חזק, ולכן אנחנו מוציאים את המשפחות של הלוחמים לכמה ימים של התרעננות. זה מחזק אותן ונותן להן עוצמה שמשפיעה ישירות על החיילים בשטח".