הארכת מעצר למורה החשוד בביצוע מעשים מגונים בתלמידות
(צילום: אסף מגל)

בית משפט השלום בעכו האריך היום (ג') בשלושה ימים את מעצרו של המורה למוזיקה שנעצר בחשד שביצע מעשים מגונים בתלמידות. השופטת נימקה את החלטתה בכך שקיים חשש לשיבוש החקירה, והוציאה צו איסור פרסום על שמו ותמונתו של החשוד, תושב הצפון בן 46, למשך 48 שעות.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה מחוץ לבריכה במרחבים
ניידת משטרה מחוץ לבריכה במרחבים
המשטרה הציגה לבית המשפט 11 פעולות חקירה נוספות שהיא מעוניינת לבצע
(צילום: דוברות המשטרה )
המורה נעצר אתמול לחקירה. בבקשת המעצר ייחסה לו המשטרה חשד לעבירות של בעילת קטינה בת 16 עד 18 תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה, או תוך הבטחת שווא לנישואין. הוא חשוד גם במעשים מגונים בקטינה מעל גיל 14 תוך ניצול יחסי מרות וחינוך. נציגת המשטרה ציינה בדיון כי אחת המתלוננות מסרה התכתבויות וואטסאפ בינה לבין החשוד. הנציגה אמרה כי "המתלוננת מאשרת כי היה לה קשר רומנטי עם החשוד לאורך תקופה מסויימת. אין לנו כרגע אינדיקציה שמשהו נעשה בכוח". עם זאת, לדבריה, המתלוננת נתנה הסבר להגשת התלונה שלה.
באשר למתלוננת השנייה ציינה נציגת המשטרה כי המעשים המגונים בוצעו בה בין השנים 2016 ל-2018, והם כללו חיבוקים ונשיקות. החשוד מצדו מסר גרסה ובה טען שתלמידים ותלמידות רבים שחוזרים מחופשות עוברים דרך החדר שלו, ומחבקים ומנשקים אותו.
בבקשתה להארכת המעצר, הציגה המשטרה לבית המשפט 11 פעולות חקירה שהיא מעוניינת לבצע, וכוללות בין היתר גביית עדויות. "יש לנו צורך לבצע פעולות חקירה רבות לפני גביית עדות מעדים", נמסר.
מנגד לבקשת המשטרה, עורכת דינו של החשוד לירון מלכה ביקשה להורות על שליחתו למעצר בית באזור מרוחק ממקום מגוריו. "מדובר באדם שהמקום הטבעי שלו הוא לא מאחורי הסורגים", אמרה. "מרשי נקלע לקשר לא בריא וכאשר הבין זאת הוא ביקש לסיים את הקשר הזה, אבל אז המתלוננת לא הרפתה ממנו בהודעות שהשאירה לו", אמרה בדיון. "מרשי שיתף פעולה ומסר מידע אודות הפרטים והמעשים".
"מדובר באירוע שהסתיים לפני שלוש שנים, ולכן לטעמי אין כל הצדקה למעצר", אמרה עו"ד מלכה בתום הדיון. "שוחחתי עם החשוד. כמובן שכל מעצר הוא קשה, אך לאדם כזה הוא קשה שבעתיים. אני בהחלט סבורה שמדובר בצעד מיותר".
ביום ראשון הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד המורה יותם אוקון מתל אביב. כתב האישום מייחס לו אונס קטינה שטרם מלאו לה 14 שנה וכמה עבירות של מעשה מגונה בקטינות. על רוב פרטי כתב האישום הוטל איסור פרסום, וגם לא ברור ממנו אם אותן קטינות הן בהכרח תלמידותיו של אוקון בן ה-37.
תלמידה לשעבר של יותם אוקון בסרטון טיק טוק על "יחסיו" לתלמידות

אוקון, שהיה מורה למדעים ומחנך בשכבת ו' באחד מבתי הספר היוקרתיים בתל אביב, נעצר לאחר שהתברר לאחת האימהות בבית הספר שהמורה מקיים שיחות ווטסאפ בעלות אופן מיני עם בתה בת ה-13. לאחר שנפתחה חקירה במשטרת תל אביב צפון, עלה חשד שהוא ביקש ממנה לבצע מעשים מיניים שונים, קיבל תמונות שלה ואף הזמין אותה לביתו.