3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג בהשתלמות השנתית של משרד המשפטים באילת
נשיא המדינה יצחק הרצוג בהשתלמות השנתית של משרד המשפטים באילת
נשיא המדינה יצחק הרצוג
(צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג ייצא בחודש הבא לביקור ממלכתי בבחריין, בהזמנתו של המלך - במה שיהיה הביקור הראשון של נשיא ישראלי בממלכה הערבית שבמפרץ הפרסי. כך נמסר היום (חמישי) מבית הנשיא.
הביקור ייערך ב-4 בדצמבר, ובמהלכו יבקר הנשיא בבירה מנאמה, שם יערוך פגישות עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה, בכירים נוספים בממלכה וחברי הקהילה היהודית. הוא גם יבקר ברשות לפיתוח כלכלי, לצד גופים כלכליים ישראליים. המנהיגים ידונו בהידוק היחסים, בחשיבות השלום ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.
3 צפייה בגלריה
 הזמין את הרצוג לביקור. מלך בחריין
 הזמין את הרצוג לביקור. מלך בחריין
הזמין את הרצוג לביקור. מלך בחריין
(צילום: AP)
למחרת יטוס הנשיא לאבו דאבי, שם ייקח חלק בכנס החלל של איחוד האמירויות, אליו הוזמן על ידי נשיא איחוד האמירויות, שייח מוחמד בן זאיד אל-נהיאן. הרצוג גם ייפגש עם הנשיא בן זאיד, במה שתהיה פגישתם הרביעית של השניים מאז שהרצוג נכנס לתפקיד.
ביקורו של הרצוג בבחריין ובאיחוד האמירויות יתנהל תחת אמצעי אבטחה כבדים. במהלך ביקורו באיחוד האמירויות בינואר השנה, נזכיר, טיל בליסטי שוגר על ידי המורדים החות'ים בתימן לעבר המדינה, ויורט בשמי האמירויות. לא נגרם כל נזק, אך חלקים שלו התרסקו מחוץ לאזורים מיושבים.
חברי הפמליה של הנשיא הרצוג לא שמעו דבר במהלך האירוע. הם לא הרגישו כלום במלון ולא התבקשו להיכנס למקלט. מבית הנשיא נמסר אז כי "נשיא המדינה עודכן בפרטי האירוע. לא נשקפה ולא נשקפת סכנה לנשיא ופמלייתו. הביקור צפוי להמשיך כמתוכנן".
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
הרצוג עם בן זאיד במהלך ביקורו באמירויות בינואר. החות'ים שיגרו טיל בליסטי לעבר המדינה
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
מאז שישראל ובחריין כוננו יחסים דיפלומטיים במסגרת "הסכמי אברהם" ב-2020, כמה בכירים ישראלים כבר הספיקו להגיע למדינה ולערוך בה ביקורים מדיניים. הראשון שעשה זאת היה ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, שבספטמבר אשתקד ביקר בבחריין, נועד עם המלך בארמונו בבירה מנאמה וחנך את השגרירות הישראלית במדינה, בזמן שכיהן כשר החוץ.
השני היה שר הביטחון היוצא בני גנץ, שבפברואר האחרון ביקר בממלכה, נפגש עם המלך ובכירים נוספים וחתם עם מקבילו הבחרייני על הסכם ביטחוני. בהמשך אותו חודש גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ביקר במדינה ונפגש עם המלך, במה שהיה הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי במדינה. כחודש לאחר מכן גם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ביקר בבחריין, שם הוא קיים סדרה של פגישות עם הצמרת הביטחונית בממלכה.