יחידת הגדעונים לכדה ב-3 לפנות בוקר, במערב שכם, את שני החשודים ברצח אדיר גאנם (26), מאבטחו של ראש העיר טייבה, שועאע מנצור מסארוה. "הכוח הפורץ העיף את שתי הדלתות בחדרים שבהם ישנו שני החשודים", שחזר נצ״מ ע׳, מפקד היחידה, שעמד בראש המבצע.
לידי ynet הגיעו פרטים חדשים על מעצר צמד תושבי טייבה, שברחו לפי החשד לשטחי הרשות הפלסטינית לאחר הרצח. ״שיידע כל עבריין ששטחי יהודה ושומרון לא יהיו עיר מקלט עבורו", אמר מפקד יחידת הגדעונים של לה"ב 443.
התיעוד הדרמטי ממעצר החשודים בשכם
(צילום: דוברות המשטרה )

3 צפייה בגלריה
לוחמי יחידת הגדעונים 33 של להב 433  מבצעים מעצרים של החשודים ברצח המאבטח של ראש העיר בטייבה
לוחמי יחידת הגדעונים 33 של להב 433  מבצעים מעצרים של החשודים ברצח המאבטח של ראש העיר בטייבה
"הגענו בכוח גדול כדי לתת מענה לכל תרחיש שיתפתח". מעצר החשודים, לפנות בוקר
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
לוחמי יחידת הגדעונים 33 של להב 433  מבצעים מעצרים של החשודים ברצח המאבטח של ראש העיר בטייבה
לוחמי יחידת הגדעונים 33 של להב 433  מבצעים מעצרים של החשודים ברצח המאבטח של ראש העיר בטייבה
(צילום: דוברות המשטרה )
גאנם, תושב מרר שבגליל התחתון, נורה מחוץ לביתו של ראש העיר באפריל בשנה שעברה, במהלך חג העיד אל-פיטר. הוא מת מפצעיו לאחר שפונה באורח קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא.
החשודים שכרו יחידות דיור בבניין עם יותר מ-200 יחידות דיור, שמושכרות לסטודנטים שלומדים באוניברסיטה המקומית, תושבי ערים אחרות ברשות שהגיעו לשכם וכן תושבי עזה. "מיד לאחר הרצח קיבלנו את המשימה לשים יד על שני החשודים", תיאר נצ"מ ע' (52), שמפקד שנתיים על יחידת הגדעונים. "תפקידנו הוא להיות הזרוע הארוכה של יחידות משטרת ישראל".
מפקד הגדעונים הגיע לתפקיד זה, אחרי שהשלים 28 שנות שירות בימ"מ. שם, התקדם עד לתפקיד סגן מפקד היחידה. "לוחמי היחידה אספו מודיעין במהלך המצוד, שארך למעלה משנה, בסבלנות רבה", אמר. "לפני שבועיים הגיעה ידיעת הזהב ששני החשודים התערו בחיים המקומיים באחת השכונות המערביות של שכם. היינו חייבים למפות נכון את החדרים בהם חיים וישנים שני החשודים כי אין מקום לטעויות בבניין שבו יותר מ-200 יחידות דיור מושכרות״.
התוכנית הייתה לבצע את הפעולה כבר ביום שישי האחרון, אולם מעצר המחבל בקלקיליה על ידי השב"כ, שבמהלכו המחבל חוסל, דחתה את המבצע. על כן, היום, סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר החל המבצע.
כוח גדול של לוחמי יחידת הגדעונים נכנס לעיר שכם תחת אבטחה כבדה של צה"ל. "בהתחלה החשודים חשבו שמדובר בכוח צה"ל, שעורך פשיטה שגרתית וניסו להערים על הלוחמים. אחד מהם שלף תעודת זהות מקומית עם שם אחר וחשב שעוד רגע הוא יחזור לישון", סיפר מפקד הגדעונים. "החשודים הצליחו להיטמע בצורה מושלמת בתוך שכם. לא בטוח שהסביבה ידעה שמדובר בעבריינים נמלטים מישראל".
לדברי נצ״מ ע' החשודים לא הביעו התנגדות למעצר, אבל הרחוב סער. "מהרגע שפרקנו מהרכבים במדים שלנו, והמקומיים זיהו אותנו ככוחות הביטחון החלו הפרות סדר וזריקות אבנים", הרחיב. "הגענו בכוח גדול כדי לתת מענה לכל תרחיש שיתפתח. הפעם לא היה ירי או השלכת מטענים לעברנו״. אחד משני החשודים שמר על שתיקה מול לוחמי הגדעונים בעוד שהשני ניסה, כאמור, להציג זהות מזויפת - מהלך שלא צלח.
ראש העיר טייבה מגיב על מעצר החשודים: "יש הקלה מסוימת על אף האובדן"
(צילום: אבי חי)

3 צפייה בגלריה
אדיר גאנם
אדיר גאנם
הנרצח, אדיר גאנם
ראש העיר טייבה הגיב על מעצר החשודים בריאיון ל-ynet ואמר כי "יש הקלה מסוימת על אף האובדן, זה מנחם שתפסו את הרוצחים הנתעבים. מהיום הראשון ידעתי שהם ברחו. אנשי השב"כ ידעו כל הזמן. מפקד תחנת טייבה, מפקד המחוז, הם עדכנו אותי שהם במעקב בחודשים האחרונים. היו כמה מידעים מדויקים".
השיחה הראשונה שביצעו חוקרי ימ"ר מרכז הייתה לאבא של הנרצח, שחיכה יום יום לטלפון שיודיע לו "החשודים ברצח של הבן שלך הובאו לישראל"."המצוד אחר שני החשודים היה מוטיבציה גבוהה ביחידה שלנו בגדעונים. המאבטח שנרצח שירת כחייל בגבעתי, אדם מן השורה ללא עבר פלילי, שנרצח במהלך עבודתו", סיכם נצ"מ ע'.
מעצר החשודים הוארך כעת ב-15 ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. מעצרו של אדם נוסף, שחשוד בסיוע לחשודים, הוארך גם כן בארבעה ימים נוספים. עו"ד שאדי נאטור, שמייצג את החשודים ברצח, מסר: "מרשיי כופרים בכול המיוחס להם. החקירה התנהלה עד היום בצורה סמויה. טרם הטיחו בהם את הראיות, שלטענת המשטרה, קושרות אותם לרצח".