רוצח בתו התינוקת הודה במיוחס לו - וצפוי לרצות מאסר עולם ועוד 20 שנה
(צילום: שמוליק דודפור )

ברק בן עמי (35) מהוד השרון הודה ברצח בתו התינוקת גוני, בת 10 חודשים בלבד, ובניסיון לרצוח את גרושתו לירון דרור ובת נוספת (3). בהתאם להסדר הטיעון, בן עמי הורשע במיוחס לו וצפוי להישלח למאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר.
דרור, שנחשפה רק באחרונה בפוסט בפייסבוק, הייתה אמורה להעיד היום במסגרת תחילת שלב ההוכחות - אך בעקבות הודאתו של בן עמי עדותה תימסר רק בשלב הטיעונים לעונש. דרור הישירה את מבטה לעבר בעלה לשעבר, אך הוא לא הרים את ראשו במשך כל הדיון.
7 צפייה בגלריה
ברק בן עמי המואשם ברצח ביתו גוני ז"ל
ברק בן עמי המואשם ברצח ביתו גוני ז"ל
הרוצח בן עמי בבית המשפט
(צילום: שמוליק דודפור )
7 צפייה בגלריה
לירון דרור, אמא של גוני ז"ל
לירון דרור, אמא של גוני ז"ל
הגרושה לירון דרור
(צילום: שמוליק דודפור )
7 צפייה בגלריה
לירון דרור ובתה גוני ז"ל
לירון דרור ובתה גוני ז"ל
"רוצח שפל ואכזר שחט אותנו בסכין אחת-אחת". לירון דרור והבת גוני
7 צפייה בגלריה
בית משפט מחוזי לוד
בית משפט מחוזי לוד
קרובי הקורבנות הגיעו לתמוך בדרור
(צילום: שמוליק דודפור )
התובעת ציינה בבית המשפט: "ההסדר הוא בהסכמתה של נפגעת העבירה לאחר שיחות לא מעטות עמה". סנגורו של בן עמי ציין כי הוא מאשר את הסדר הטיעון. השופטת ליאורה ברודי פנתה לבן עמי: "שמעת את הסדר הטיעון. אתה מאשר אותו?". הנאשם השיב: "כן, אני מאשר".
השופטת ברודי, שעומדת בראש הרכב של שלושה שופטים, אמרה: "הקראתי לנאשם את כתב האישום. הוא מודה. על יסוד הודייתו של הנאשם אנו מרשיעים אותו בעבירות רצח בנסיבות מחמירות ושתי עבירות של ניסיון לרצח". כ-20 קרובים ומכרים של דרור הגיעו לבית המשפט כדי לתמוך בה.
7 צפייה בגלריה
תמונה מתוך הפוסט שפרסמה האם, לירון דרור
תמונה מתוך הפוסט שפרסמה האם, לירון דרור
התינוקת גוני ז"ל. מתוך הפוסט שפרסמה האם
בתום הדיון פרצה דרור בבכי. "היום הוא יום קשה שחיכינו לו שנה וחצי", אמרה דרור לעיתונאים הרבים שהגיעו לבית המשפט. "בבוקר הטבח לא הצלחנו לצעוק, זה הרגע שבו אנחנו צועקות לעזרה. אני רוצה להגיד תודה לכל מי שהגיע לתמוך בנו, קיבלתי המון עזרה ותמיכה מאנשים קרובים ורחוקים וזה ממש לא מובן מאליו ואני רוצה להגיע תודה.
"במשך שנה וחצי אני, בנותיי ומשפחתי, עוברים סבל ועינויים בגלל דחיות ותירוצים על כלום, נמנע מאיתנו עד היום מלהגיע לבית המשפט ולהביט לשופטים בעיניים. היום זה סוף סוף קרה. אנו הקורבנות מבקשות להעניש בחומרה את הרוצח שלנו, שלמעשה במשך שנה וחצי לא לקח אחריות על המעשים שלו. במשך שנה וחצי אני ובתי שנותרה בחיים ומשפחתי עובדים על שיקום ההרס הנוראי שהותיר אחריו הרוצח ברק בן עמי".
דיווח של כתבנו גלעד מורג מבית המשפט
(צילום: שמוליק דודפור, ירון ברנר)

דרור אמרה עוד: "מטרתו הייתה להשמיד והוא הצליח. את הגוף הפיזי אפשר לרפא, לנתח לשים תחבושת ומשחה, אבל הפצעים הנפשיים נשארו, והם פתוחים וכואבים. חסרונה של גוני מורגש בכל רגע ובכל יום מאותו בוקר שבו רצח אותה באכזריות. רוצח מנוול שהעז לקרוא לעצמו אבא. זה לא אבא, זו מפלצת שיהיה ברור. אני מקווה שהשופטים ישאירו את הרוצח בכלא לשארית חייו כדי שלא נצטרך לחיות עם עננת פחד מעל ראשינו, עם שעון שסופר אחורה את הימים שנותרו לנו בחיים.
"אדם כזה אסור שישוחרר, מגיע לבת שלי לגדול בשקט ושלווה ללא רוע שיתהלך כאן, ואני אעשה הכול כדי שזה יקרה. אני רוצה שיהיה לה בהמשך את כל ההזדמנויות בחיים לשיקום, אז אני שומרת על הפרטיות שלה. אני כן יכולה להגיד שכל מה שאתם מתארים לילדה בת שלוש שאבא שלה עושה לה דבר כזה... תעשו לבד את החושבים מה המצב. זה לא פשוט".
גרושתו של בן עמי ציינה כי לא פחדה מהעדות שלפי שעה נדחתה למועד אחר. "אין לי מה להסתיר, אין לי בושה, אין משהו שאני מתביישת בו. אני מנסה בכל כוחי היום להנציח את גוני והיה לי מאוד קשה לעשות את זה בלי העדות. כל הזמן בדיון רציתי שהוא יסתכל לי בעיניים, לא פחדתי".
עו"ד רותי אלדר, שמלווה את המשפחה מטעם תוכנית סנ"ה של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, אמרה: "התלבטנו יחד ארוכות ואני מאמינה שההסדר הזה בסופו של דבר משרת את הצרכים של לירון. הוא הודה בכל עבירות כתב האישום המקורי, הוא זה שלמעשה עומד על הפרק ולא שום הקלה, אחריות מלאה על כל מעשיו. מפה לירון תוכל לעשות את מה שהיא עושה כבר שנה וחצי, אבל כרגע בצורה יותר משוחררת תוכל להתמסר לשיקום שלה ושל הילדה ובנייה מחדש של הריסות חייה".
עו"ד רן אלון, סנגורו של בן עמי מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "ברק הנאשם הודה בעובדות כתב האישום. מדובר בהחלט במקרה קשה, טרגי ביותר. חשוב להבין, יצא לי כבר לייצג לא מעט מקרים קשים, אני לא זוכר מתי בא אדם ומודה בכתב אישום ככתבו וכלשונו ללא כחל ושרק, ויש בכך כדי להצביע על החרטה הכנה האמיתית שלו, על הצער העמוק שלו.
"מדובר על אדם שעד לאירוע למעשה ניהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין, לא מדובר על זוג שהיה גרוש או בעיצומו של הליך גירושין או מצוקה כלכלית, אלא עקב ויכוח שהיה למעשה איבד דעתו ועשתונותיו ואיבד את כל הברקסים והתוצאות הן בהחלט טרגיות, אבל הוא בהחלט לקח עליהן אחריות מלאה ומאוד מצטער".

דקר את התינוקת בסכין

לפי כתב האישום, ב-6 במרץ בשנה שעברה, גמלה בליבו של בן עמי ההחלטה להמית את מי שהייתה אז אשתו, את בתם הפעוטה ואת בתם התינוקת ולאחר מכן לשים קץ לחייו בעקבות ויכוח שבמהלכו עלבו הנאשם ודרור זה בזו.
בן עמי התקרב ללירון שישבה באותה העת על הספה כשהתינוקת גוני בזרועותיה, הכה אותה באגרוף בפניה, דחף וחנק אותה. מיד לאחר מכן נטל סכין מטבח ודקר את דרור כמה פעמים במטרה לגרום למותה. הנאשם חנק שוב את דרור ודקר אותה בצווארה באמצעות הסכין. לאחר מכן ניגש הנאשם אל התינוקת, ודקר אותה באמצעות הסכין. אז הנאשם דקר את בתו השנייה באמצעות הסכין על מנת לגרום למותה.
7 צפייה בגלריה
דקירה במשפחה בהוד השרון
דקירה במשפחה בהוד השרון
הנאשם ברק בן עמי
דרור הצליחה לקום וניסתה לצאת מן הדירה כדי להזעיק עזרה, אך בן עמי הגיע אליה שוב, תפס בשערה ודקר אותה שוב בבטנה באמצעות הסכין. היא נפלה על הארץ, והנאשם תפס ברגלה וניסה לגרור אותה חזרה לדירה אך עזב אותה אחרי שלדירה הגיעו אנשים נוספים. בן עמי חזר שוב אל הדירה, חנק את בתו הפעוטה בצווארה בידיו וחדל ממעשיו כאשר נכנסו לדירה אנשים נוספים.
כתוצאה ממעשיו של בן עמי נגרם מותה של התינוקת גוני. לפעוטה בת השלוש נגרמו פצעי דקירה רבים והיא נותחה ואושפזה למשך 10 ימים. לגרושתו דרור נגרמו פצעי דקירה רבים והיא נותחה ואושפזה למשך שבוע. את התיק ניהלה פרקליטות מחוז מרכז.
7 צפייה בגלריה
הלוויתה של התינוקת שנרצחה על ידי אביה בהוד השרון
הלוויתה של התינוקת שנרצחה על ידי אביה בהוד השרון
קברה של התינוקת
(צילום: שאול גולן )
מרץ 2020: זירת הרצח בהוד השרון
(צילום: ניצן דרור, סיון חילאי)

בפוסט שפרסמה דרור בשבוע שעבר נכתב: "ב-6 במרץ 2020, בבוקר יום שישי, חג פורים, התינוקות שלי ואני נרצחנו בטבח אכזרי שנעשה על ידי ברק בן עמי, אביהן של בנותיי ובעלי. רוצח שפל ואכזר ששחט אותנו בסכין אחת-אחת. הרופאים הצליחו להציל ממוות את הבכורה שלי (בת שלוש) ואותי. את התינוקת שלי, גוני, בת העשרה חודשים הם ניסו. אבל הנזק היה כל כך אכזרי בגוף כל כך קטן שאותה לא הצליחו להציל.
"התינוקות שלי, הבנות היפות, המתוקות, החכמות, הטהורות והנהדרות שלי מתו בייסורים מדקירות סכין. היום, אחת ממשיכה לסבול והשנייה קבורה באדמה"
דרור כתבה עוד בפוסט: "אשמח מכל מי שיוכל שיגיע לבית המשפט המחוזי בלוד ויעזור לי להראות לחלאה, שהרצח של גוני ז"ל לא יכול להישכח ושחיטה של כל בנות המשפחה לא תמוש מהזיכרון. אין סליחה או מחילה על פשעיו האכזריים".