עם הטסים לחו"ל בנתב"ג
(צילום: אורי דוידוביץ')

לאחר העלייה בתחלואה בקורונה וההגבלות על הטיסות, ממשיכה הדעיכה במספר הנוסעים שעוברים בנמל התעופה בן גוריון. במהלך היממה הקרובה, יעברו בשדה כ-31 אלף נוסעים, כמעט 16 אלף מהם יהיו ישראלים שיחזרו הביתה, באחת מ-125 הטיסות הנכנסות. רק קצת יותר מ-15 אלף ינדדו מעבר לים, לעולם שמתחיל להיסגר בפניהם בשל וריאנט האומיקרון.
לצד בריטניה ודנמרק שנכנסו לרשימת המדינות האדומות, ושהטיסה אליהן אסורה לישראלים למעט באישור מיוחד, הלילה (בין ראשון לשני) ייכנסו שבע מדינות נוספות לרשימה שכבר מכילה את מרבית מדינות אפריקה. הטיסה תיאסר לאיחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פילנד, צרפת ושבדיה. מחוסנים בפעם השלישית שישובו מהמדינות הללו החל מחצות יידרשו לבידוד ביתי של שבוע, שממנו יוכלו לצאת לאחר שתי תוצאות שליליות בבדיקת PCR, ולא-מחוסנים יישלחו למלונית.
בנוסף, הממשלה צפוי לאשר בקרוב להכניס לרשימה המדינות האדומות את ארה"ב, קנדה, טורקיה, פורטוגל, גרמניה, הונגריה, בלגיה ומרוקו.
2 צפייה בגלריה
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור)
מדיניות הממשלה ומשרד הבריאות, שלפיה בכל 24 שעות יוכרזו עוד מדינות אדומות שהנסיעה אליהן אסורה, אינה מקלה על הנוסעים הישראלים שרוצים לעשות גיחה לחו"ל, ולא על אלו שרוצים לנצל את חופשת חג המולד והשנה החדשה מעבר לים כדי להגיע לכמה ימים לביקור בישראל.
התורים היום בנתב"ג היו קצרים יותר מאשר בימים האחרונים, ואלו שהמתינו בהם היו מבולבלים בשל שלל ההנחיות. רבים לא לגמרי ידעו לאן הם ישובו עם חזרתם ארצה - למלונית הבידוד או לבידוד ביתי. כך או כך, נדמה כי רבים הסכימו על סוגיה אחת - בידוד או לא, הנסיעה שווה את זה, כן, גם את הסיכון לחלות.
אורי שטס לדובאי אמר כי החליט לצאת לחופשה לאחר שחברת התעופה הודיעה לו שהוא לא יוכל לקבל החזר. "אני מקווה שיקטינו לנו את הבידוד, עשינו שלושה חיסונים וזה לא פייר שנהיה שבוע בבית. אנחנו נשמור על עצמנו, נעשה את כל מה שצריך לעשות ונהיה עם מסכות".
רשימת המדינות האדומות תתרחב: ריאיון עם הישראלים שיוצאים לחו"ל
(צילום: אורי דוידוביץ, נויל האריס)

דנה אהרון בטי, שאף היא טסה לדובאי, סיפרה כי הטיסה הגיעה לאחר לבטים שלה ושל בן זוגה. "לצערנו ישראל החליטה שזו מדינה אדומה אפילו שמספר החולים בה יחסית נמוך ויש שם הקפדה על מסכות גם בחוץ וגם בפנים. לדעתי יש פה החמרה יתרה אני חושבת שיש כאן שיקולים נוספים מעבר לשיקולי בריאות הציבור".
עירית ליפץ שגרה בניו יורק וחוזרת לביתה אחרי ביקור בישראל, סיפרה שהיא שמעה על סגירת ארה"ב לישראלים רק הבוקר. "אני לא כל כך דואגת, לא פוחדת ולא בפאניקה בכלל. אני מחוסנת, שומרת על הכללים ואני גם יודעת שהווריאנט מגיע בצורה קלה".
2 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
אורי בגה מהרצליה החליט ששום וריאנט לא ימנע ממנו ומחברו להגיע לחופשת הסנובורד בצרפת וטען שהוא אפילו הקדים את הטיסה כדי שיוכל להגיע להרי האלפים. "האמת שהזמנו כרטיסים ליום שלישי ואז קלטנו שצרפת הולכת להיות מדינה אדומה אז הקדמנו את זה להיום". הוא עצמו פחות מאמין שהוא יידבק על מסלולי הסקי וטען כי הוא מוכן מנטאלית להיכנס למלונית עם שובו ארצה. "נשתדל להתעסק יותר בשלג ופחות באנשים שם. אני בחור צעיר ואני לא כזה חושש. כשנחזור נהיה במלונית לאיזה שבוע על חשבון המדינה אז אנחנו זורמים".
בנמל התעופה נרשמה היום כמות חריגה במעט של טיסות ליעדים שיהפכו בחצות למדינות אדומות, לפני שהן תיסגרנה בפני הקהל הישראלי, מלבד מורשי ועדת חריגים. ברשות שדות התעופה נמצאים גם עם היד על הדופק בכל הנוגע לטיסות החוזרות מיעדים אדומים. החל מהיום כל הטיסות מייעדים אלה נוחתות בטרמינל 1 ויתר הטיסות בטרמינל 3, זאת כדי לייצר הפרדה ומניעת הידבקות. לא מן הנמנע שברגע שזן האומיקרון ימשיך להתפשט בעולם, כלל הטיסות ישובו לנחות בטרמינל החדש יותר.
במהלך ישיבת הממשלה היום, אגב, אישרו המשתתפים להסמיך את ועדת השרים לחקיקה לתקן את החוק שיאפשר לגבות מלא-מחוסנים תשלום על שהות במלוניות בידוד. השרים הציעו בדיון לחייב בתשלום גם בדיקות של ילדים מתחת לגיל 12 שאינם מחוסנים, וראש הממשלה תמך בכך.