הגשת כתב האישום נגד ליעד אדרי
(צילום: אביהו שפירא)

ליעד אדרי, הנאשם היחיד ברצח יואל להנגהל שהותקף בידי עשרות, עשוי להשתחרר ממעצר בתנאים מגבילים. שופט בית המשפט המחוזי בנצרת קבע היום (שלישי), חמישה חודשים בדיוק אחרי הרצח המזעזע בקריית שמונה, כי "קיימת חולשה משמעותית בראיות עליה עמדתי באופן מפורט, בנוגע לעבירת הרצח ובנוגע למעורבותו של הנשאם בדקירת המנוח".
השופט הסביר כי ה"חולשה" המדוברת בראיות "מחייבת בחינת אפשרות שחרורו של הנאשם לחלופת מעצר". לפני כשבועייים נחשף ב-ynet כי סנגורו של אדרי, עו"ד ציון שמעון, דרש לשחרר את מרשו בתנאים מגבילים. "מצפיה בסרטון מהזירה, שבו מתועדת לכאורה הדקירה, לא ניתן להבחין ברגע הדקירה, לא ניתן לקבוע כי הנאשם החזיק בסכין באותו הרגע ולא ניתן לקבוע כי הוא זה שדקר את המנוח, זאת ועוד, צפיה מדוקדקת בסרטון מלמדת, כי טענת הנאשם שלא הוא זה שדקר את המנוח אינה משוללת יסוד ולכאורה מסתברת יותר מאשר האפשרות שהוא הדוקר", קבע השופט.
3 צפייה בגלריה
יואל להנגהל, ליעד אדרי
יואל להנגהל, ליעד אדרי
יואל להנגהל הותקף בידי עשרות. אדרי בבית המשפט, ישוחרר בתנאים?
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
ליעד אדרי עם חפץ בולט בכיסו, כנראה הסכין
ליעד אדרי עם חפץ בולט בכיסו, כנראה הסכין
ליעד אדרי בזירת הרצח, לפני חמישה חודשים
הוא אף ציין כי "בקטטה השתתפו מספר בחורים ונערים שהיו במגע עם המנוח בזמן שנדקר ולא ניתן לשלול את האפשרות שאחד הבחורים או הנערים שהשתתפו בקטטה הוא זה שדקר את את המנוח וגרם למותו. עולה אם כן, כי אין בסרטון כשלעצמו כדי ללמד כי הנאשם דקר את המנוח וקיימות אפשרויות אחרות סבירות לדקירתו מלבד בידי הנאשם". השופט הוסיף: "לנוכח חומרת העבירה המיוחסת לנאשם ונסיבות ביצועה יש להורות על הזמנת תסקיר מעצר שיחווה את דעתו באשר לחלופה שתוצג לו והאם יש בה כדי לאיין את מסוכנותו של הנאשם".
לצד זאת, הוא ציין כי "קיימות ראיות לכאורה לכך שהנאשם דקר את המנוח וגרם למותו ובכך ביצע לכאורה את עבירת הרצח, מדובר בעבירה חמורה מעצם אופייה ונסיבות ביצועה ומקימה חזקת מסוכנות סטטורית ועילת מעצר בהתאם להוראת סעיפים, כן קיימת עילת מעצר בשל קיומו של חשש ממשי לשיבוש הליכי משפט והשפעה על עדים נוכח מסעו של הנאשם בליל הרצח שמטרתו הייתה להעלים ראיות, לתאם גרסאות ולהדיח עדים בחקירה".
בסרטונים מזירת הרצח נראו עשרות צעירים תוקפים את להנגהל, אבל עד היום הגישה הפרקליטות רק כתב אישום אחד בתיק הרצח, נגד אדרי הנאשם כי דקר את להנגהל בן ה-18 בבטנו וביקש מנער אחר להסתיר את הסכין ואת מכנסיו שהיו מגואלים בדם.
3 צפייה בגלריה
ליעד אדרי עם עורך דינו ציון שמעון בבית המשפט
ליעד אדרי עם עורך דינו ציון שמעון בבית המשפט
אדרי עם עורך דינו ציון שמעון בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)
מהאישום עולה בנוסף כי ב-6 באוקטובר שהה להנגהל יחד עם חברתו סמוך לבית ההסתדרות בקריית שמונה. למקום הגיעו כמה קטינים שהטרידו את השניים, ובעקבות זאת התפתחה קטטה שבמסגרתה נגרמו למנוח חבלות בפניו ושבר בשן. למקום הגיעו שוטרים כדי לטפל בתקיפה.
לאחר שהמשטרה עזבה את המקום, לפי האישום, אדרי הלך לרחבה עם כמה נערים כשברשותו סכין מוסתרת מתחת לשרוול. בין אדרי ללהנגהל התפתח עימות מילולי, שבעקבותיו דקר אותו אדרי בבטנו ועזב את המקום. כעבור זמן קצר הוא שב לרחבה, שעט לעבר להנגהל ובעט בו.
עורך דינו של הנאשם ציון שמעון הגיב על דבריו של שופט המחוזי: "מהיום הראשון בתיק זה, אמרתי, היחידה החוקרת הכניסו מילים לעדים מרכזיים ועשו ככל יכולתם גם באופן בלתי חוקי כדי להפליל את ליעד. בית המשפט קיבל טענותינו והחלטתו לבחון שחרורו של ליעד היא הסנונית הראשונה בדרך לזיכוי מהדהד וביקורת חריפה על החוקרים בתיק זה".