רב מועצה אזורית בדרום הארץ נעצר הבוקר (שני) ביחד עם בנו ואחרים, בחשד שמעל בכספי עמותה אותה הוא מנהל. הרב נעצר עם מעורבים נוספים על ידי שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בחשד לביצוע עבירות מרמה והונאה בכספי מוסדות המדינה וגניבת כספי ציבור.
1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
הרב ויתר המעורבים נעצרו על ידי שוטרי יאח"ה בלהב 433
(צילום: נדב אבס)
החקירה הסמויה ביאח"ה החלה לפני יותר משנה, בעקבות מידע שהתקבל במשרדי היחידה מגלי צה"ל. לפי אותו מידע שהתקבל, רב המועצה האזורית, אשר מנהל בפועל עמותה במסגרתה מופעלים מספר בתי ספר הנהנים ממימון ממשלתי - מעל עם בני משפחתו בכספי העמותה והם עשו בכספים שימוש נרחב לצורכיהם הפרטיים.
לפי הודעת המשטרה, החקירה נערכת בשיתוף פעולה עם משרד פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, יחידת החקירות של הביטוח הלאומי, יחידת הפיקוח והבקרה של משרד החינוך ובליווי משפטי של פרקליטות מיסוי וכלכלה וכן יחידת התביעות של להב.
הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, נעצרו המעורבים העיקריים - בהם הרב, בנו ומנהלת אחד מבתי הספר השייכים לעמותה - ונערכו חיפושים בבתים ומשרדים. בשעה זו מובאים החשודים לחקירה במשרדי יאח"ה ובסיומה, בהתאם לממצאים, יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע.
עורך הדין בועז קניג , המייצג את הרב, מסר: "החשוד נחקר כעת ומוסר את גרסתו. על פניו החשדות מרובים, כשלטענת המשטרה 'החקירה נמשכה כשנה'. משיחה עם מרשי עולה כי אין לו שמץ של דאגה וכי יש לו תשובה לכל שאלה ושאלה. אני מזמין את החוקרים להטיח בו את כל שתכננו ובהקדם האפשרי. לנוכח טיב החשדות ובשל מצבו הבריאותי הרופף, אעתור לבית המשפט לשחררו בתנאים מגבילים".