מפגש צוות פתוח לציבור של גיבורי הספר 'תיאום כוונות', התקיים אתמול (יום ב') באתרי הקרבות ברמת הגולן.
הרב חיים סבתו בהר שיפון
(צילום: פלג פנחס לוי)

האירוע התקיים ביוזמת ובהובלת מדרשת קשת-יהונתן שביישוב קשת ברמת הגולן, כחלק מאירועי פתיחת שנת ה-50 למלחמת יום הכיפורים.
הרב חיים סבתו, ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, ששימש כתותחן טנק בעת המלחמה, נפגש עם הרב אהרון אייזנטל, רב היישוב חיספין, שהיה נהג הטנק. בנוסף הגיע למפגש אליהו אפללו, תושב ירושלים ששימש כטען באותו טנק. מפקד הטנק, פרופ' דב פסטרנק ז"ל, הלך לעולמו לפני כארבע שנים, ולמפגש הגיעה נירית פיינשטיין, אחת משלוש בנותיו. הייתה זו הפעם הראשונה מאז המלחמה שהצוות נפגש בפורום זה.
המפגש התקיים בתצפית של חטיבה 679 על הר שיפון. שם שמעו המשתתפים מפי הלוחמים את סיפורי הקרבות שהתרחשו ממש למרגלות התצפית, ביומיים הראשונים של המלחמה.
לאחר מכן ירדו המשתתפים לאנדרטת חטיבה 679, שם שיתפו הדוברים, אישי ציבור חשובים בציונות הדתית, את ציבור המשתתפים בתובנות על משמעויות המלחמה. הדוברים הזכירו את השילוב של גבורת הלוחמים ותבונת המפקדים יחד עם הסיוע הרוחני שחשו במהלך הקרבות; את מסירות הנפש של הלוחמים שבצעו כל פקודה ללא היסוס; ונזכרו איך חזרו שוב ושוב לטנקים גם לאחר שנפגעו, חלקם יותר מפעם אחת.
הרב אייזנטל הדגיש את העובדה שהמלחמה החזירה את עם ישראל לנהוג בענווה, לאחר היהירות הלאומית שנוצרה בעקבות מלחמת ששת הימים. הרב סבתו הדגיש את ההכרה שנוצרה אצלו במהלך הלחימה, לנוכח החברים הרבים שנהרגו ונפצעו, שחיינו כאן הם חוב שעלינו לפרוע כל העת על ידי מעשים טובים.
יהונדב עציון, מנהל מחלקת המחקר ומורשת קרב בקשת יהונתן, סיכם ואמר ש"המפגש היה מרתק, מעצים ומעורר לחשיבה ולעשיה למען עם ישראל. הוא בהחלט מהווה פתיחה ראויה ומשמעותית להמשך פעילותה של קשת יהונתן בשנת היובל למלחמת יום הכיפורים".