פלסטיני בן 17 שלפי צה"ל השליך בקבוק תבערה נהרג אחר הצהריים (חמישי) מאש כוחות הביטחון בכפר אל-מידיה שנמצא מערבית לרמאללה וקרוב לגדר ההפרדה. הנער, בשם עודה מוחמד עודה, נפגע מהירי בפלג גופו העליון ופונה במצב קשה לבית חולים ברמאללה – שם מת מפצעיו.
2 צפייה בגלריה
עודה מוחמד עודה
עודה מוחמד עודה
הנער שנהרג בעימותים, עודה מוחמד עודה. לפי צה"ל הוא השתתף בהשלכת בקבוק תבערה לעבר לוחמים
פינויו של הנער הפלסטיני לאחר שנפגע

בצה"ל מסרו כי שלושה חשודים, בהם אותו נער, "השליכו בקבוק תבערה לעבר כוח צה"ל שפעל במרחב התפר סמוך לכפר אל-מידיה שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים. הלוחמים הגיבו בירי לעבר החשודים, זוהתה פגיעה". בצה"ל הדגישו כי לא היו נפגעים בקרב הלוחמים, וכי התקרית נמצאת כעת בבדיקה.
מדובר בהרוג הפלסטיני השלישי ביממה האחרונה בעימותים עם כוחות הביטחון: בבוקר נורה ונהרג אסיר לשעבר הפעיל בחזית העממית, בעימותים אלימים שפרצו במחנה הפליטים דהיישה שבבית לחם בזמן שכוחות הביטחון נכנסו לאזור. במקביל, בכפר יעבד שבאזור ג'נין נהרג בילאל כבהא, פעיל חמאס, במהלך חילופי אש מול כוחות צה"ל שנכנסו לכפר בכוחות גדולים והרסו שם את ביתו של המחבל שביצע בסוף מרץ את הפיגוע בבני ברק.
הריסת בית המחבל מהפיגוע בבני ברק, ליד ג'נין

בחילופי האש ביעבד דווח עוד על פצוע באורח אנוש ושני פצועים באורח קשה מקרב הפלסטינים. לפי צה"ל במהלך מבצע הריסת הבית התפתחו במקום הפרות סדר אלימות, במסגרתן מאות מתפרעים יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירו לעבר חמושים שפתחו לעברם באש. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.
אתמול בבוקר חיסל כוח צה"ל מחבלת פלסטינית שהייתה חמושה בסכין וניסתה לבצע פיגוע דקירה במחסום סמוך למחנה הפליטים אל-ערוב שבאזור גוש עציון. מדובר ברפראן ווראסנה, פלסטינית בת 31 שלפני חודשיים סיימה לרצות עונש מאסר של שלושה חודשים בכלא בישראל. לא היו נפגעים מלבדה. ניסיון הפיגוע התרחש באחד המחסומים שפרוסים בכניסות לכפרים לאורך ציר 60, שמטרתם למנוע פיגועי ירי ויידויי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים שנוסעים בו.
2 צפייה בגלריה
הסכין מניסיון הפיגוע באל ערוב
הסכין מניסיון הפיגוע באל ערוב
הסכין מניסיון הפיגוע באל ערוב, והלוחם עם הרובה השלוף
(צילום: דובר צה"ל)
בתוך כך, ולקראת הגעתו הצפויה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאזור, ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" נחשף הבוקר כי הרשות הפלסטינית החלה להפעיל לחץ כבד על הממשל האמריקני במטרה לקבל מחווה בעלת משמעות עבורה במהלך הביקור. כדי לעורר לחץ בינלאומי, שיוביל לקבלת תשורה בעלת ערך ממשי מהאמריקנים, החליטה בימים האחרונים ההנהגה ברמאללה לנקוט טקטיקה של הגברת האיומים כלפי ישראל.
במסגרת הצעדים שוקל יו"ר הרשות אבו מאזן לאמץ את החלטת המועצה המרכזית של אש"ף על השעיית ההכרה בישראל – עד שזו תכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967, וכן להקפיא את התיאום הביטחוני עימה. בכל מקרה, הפלסטינים מצהירים כי גם אם יממשו את הצעדים הללו – התהליך ייעשה באורח הדרגתי ולא גורף.