הפרקליטות הודיעה היום (שני) למפקד משטרת זבולון לשעבר, ניצב-משנה אילן סרדל, על הכוונה להעמידו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות. סרדל, כיום בעלים של משרד חקירות, צפוי לעמוד לדין לצד עו"ד סוזי קונינסקי, אשתו של ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, והחוקר צבי ברון שעובד כשכיר במשרד. השלושה חשודים שסחטו ופגעו בפרטיותו של אלון אזולאי - יריב פוליטי של ראש העיר.
סוזי קונינסקי בבית המשפט בחיפה לפני שנתיים
(צילום: אביהו שפירא)

החקירה התנהלה בשנת 2022, אז על פי החשד קונינסקי שכרה את שירותיו הפרטיים של אילן סרדל במטרה לעקוב אחר פעיל וחבר מרכז הליכוד ואיש העסקים אלון אזולאי, שהיה שותפו הפוליטי של בעלה, עד למינויו כראש העיר כרמיאל. בעקבות זאת, הורה סרדל לחוקר ברון, שהתמחה במשרדו, וכן לעובדים נוספים לבצע מעקב פעיל אחרי אזולאי במטרה לתעדו במצבים מביכים.
במשטרה ובפרקליטות טוענים כי אזולאי צולם יושב בקזינו בחו"ל, לכאורה מחובק עם נשים. "על פי החשד, בתום המעקב, בהתאם להנחייתו של סרדל ובשליחותה ובידיעתה של קונינסקי, שלח ברון הודעת וואטסאפ לאזולאי עם התמונות שצולמו על ידי עובדיו של ניצב המשנה, במטרה לסחוט אותו", נטען. "ההודעה כללה איומים לפרסם את התמונות לחברי כנסת בליכוד ולמשפחתו - אם לא יפסיק את פעילותו הפוליטית ויחזור בו מכוונתו להגיש תביעת לשון הרע נגד קונינסקי".
במקביל, שלח ברון הודעה לגורמים בכירים בליכוד, בה הכפיש את שמו של הפעיל ופגע בפרטיותו. בהמשך, לפי המשטרה, האיום מומש והתמונות נשלחו למקורביו של איש העסקים ולשרים ניר ברקת, מירי רגב ואלי כהן. במטרה לפגוע בשמו, החשודים יצרו את הרושם שאיש העסקים היה מעורב ב"אורגיות ובמסיבות סקס".
בחקירות, הכחישו שלושת החשודים את המיוחס להם; סרדל עמד על כך כי לא ביצע כל עבירה, קונינסקי טענה כי היא עצמה נפלה קורבן לסחיטה מצד אנשיו של אזולאי וכי הקשר המיוחס לה ולסרדל הינו מקצועי בלבד. "אני לא מסתירה כלום", אמרה ל-ynet לאחר תחילת החקירה. "כל מה שמחפשים זה את בעלי. כשלא מצליחים לסחוט ראש עיר, אז תג המחיר לצערי במדינת ישראל זה המשפחה שלו". היא הוסיפה כי "להיות אשת ראש עיר זה לא פשוט. אני קמה כל בוקר בחרדות נוראיות, ואני באמת מרחמת על משפחות ראשי ערים וראשי מועצות". גם החוקר ברון הכחיש את החשדות.
1 צפייה בגלריה
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
(צילום: ליאור אל-חי)
סנגוריה של עו"ד סוזי קונינסקי, עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, אמרו ל-ynet: "מעיון עולה כי למרשתנו נבנה כתב חשדות על סמך השערות והערכות כי היא זו שביקשה לבצע את הסחיטה והאיומים, כאשר ראיות כאלה לא קיימות בתיק החקירה. לכן, כתב חשדות הנשען על סמך הנחות אינו יכול 'להחזיק מים' ודינו שיבוטל לאחר קיום הליך שימוע".
סנגוריו של סרדל, עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, מסרו בתגובה: ״קיבלנו אתמול את כתב החשדות נגד אילן סרדל. מר סרדל פרש מהמשטרה בתפקיד בכיר ולאחר פרישתו ניתב את כישרונו וניסיונו לחברת חקירות פרטיות מובילה, הוא שמר והקפיד לאורך השנים לפעול רק על פי החוק ולכן אין לו ספק שבתום השימוע התיק בעניינו ייסגר".
אזולאי עצמו התייחס לפרשה לפני כשנתיים, אז אמר: "הפרסום חושף שורה של אירועים חמורים שחלקם עוד ייחשף בקרוב. בחודשים האחרונים משפחתי ואני נסחטנו על ידי בעלי כוח, שנהגו כעבריינים, מטעמו של איש ציבור בכיר בכרמיאל. אותם עצורים ביקשו לא רק להכפיש את שמי ולפגוע במשפחתי אלא להתערב במערכת הבחירות בכרמיאל". הוא הוסיף כי "מדובר בסחיטה פלילית חמורה ביותר, שנועדה לפגוע ברצון הבוחר ולשמר אינטרסים כלכליים ופוליטיים בעיר. משפחתי ואני בחרנו שלא להירתע ופעלנו להגשת תלונה מיידית למשטרת ישראל, שפעלה במהירות וללא דופי".