הרשויות בארה"ב חוקרות את מותו של גבר בן 52 במדינת ניו מקסיקו שנורה למוות על-ידי שוטרים - שהגיעו לביתו בטעות. שלושה שוטרים שהיו מעורבים באירוע הוצאו לחופשה עד לסיום החקירה.
הירי היה ברביעי ב-23:30 בעיר פרמינגטון, כשהמשטרה הוזעקה לבית בעיר בעקבות דיווח על אלימות במשפחה. השוטרים הוזעקו לשדרת ואלי-ויו מספר 5308, אך הגיעו לבית מספר 5305. הם דפקו בדלת, אך איש לא ענה. אז ביקשו מהמוקד לפנות לאדם שהזעיק עזרה, כדי שיפתח את הדלת.
1 צפייה בגלריה
משטרה ארה"ב לוס אנג'לס אילוס אילוסטרציה
משטרה ארה"ב לוס אנג'לס אילוס אילוסטרציה
(צילום: Elliott Cowand Jr / Shutterstock.com)
מי שלבסוף פתח את הדלת לשוטרים היה רוברט דוטסון, שהיה חמוש באקדח. לפחות אחד מהשוטרים ירה בדוטסון, ומותו נקבע במקום. רעייתו של דוטסון יצאה מהבית חמושה גם היא, וניהלה חילופי אש עם השוטרים. "כשהיא הבינה שמי שנמצא מחוץ לבית הם שוטרים, היא הניחה את הנשק ומילאה אחר ההוראות שלהם", מסרה המשטרה. השוטרים והאישה לא נפגעו בחילופי האש.
"אני שבור לב, מר דוטסון לא היה היעד", אמר מפקד המשטרה בפרמינגטון, סטיב הב. "הסוף הזה הוא טרגדיה שלא ניתן להעלות על הדעת. אני מצטער מאוד שאנחנו נמצאים במצב הזה". הב תיאר את זירת הירי כ"כאוטית" ואמר שמדובר ב"יום שחור" למשטרה ולמשפחתו של ההרוג.

לפני הירי: ה-FBI טעה בתרגיל ועצר את האיש הלא-נכון

בשלישי בערב, יממה לפני מותו הטראגי של דוטסון, ביצעו סוכני FBI וחיילים בצבא ארה"ב תרגיל הסתערות על בית מלון בבוסטון. הם טעו במספר החדר – ועצרו באזיקים אדם תמים שלא ידע על התרגיל. הם חקרו אותו במשך כשעה. החיילים והסוכנים העירו את האורח משנתו, אזקו אותו וחקרו אותו בחדר האמבטיה. רק אחרי שעה של חקירה הבינו את הטעות שעשו.
בהצהרתה אחרי האירוע מסרה הבולשת הפדרלית כי המשתתפים בתרגיל "נשלחו בטעות לחדר הלא-נכון בגלל מידע לא מדויק" וכי "למרבה המזל איש לא נפצע".