להב 433 זימנה את חברת הכנסת טלי גוטליב לחקירה בשבוע הבא, בגין חשיפת זהותו של בן הזוג של שקמה ברסלר - אך גוטליב הודיעה שוב שלא תתייצב לחקירה.
"המלצתי לחוקרת לחדול מלפנות אליי, שכן אין בכוונתי להתייצב", כתבה גוטליב בציוץ בחשבון ה-X שלה. בהודעה ששלחה לחוקרת, כתבה: "החסינות ניצבת לימיני. המכתב החרפתי של עו"ד אלטמן לא שווה את הנייר עליו הוא רשום, ואינני מקבלת את חוות דעתו. הפרקליט האמון על התיק יפעל בהתאם להבנתו".
בשיחה עם ynet, הוסיפה גוטליב: "אני שבה ומבהירה כי אין בדעתי להתייצב לחקירה בשים לב לחסינות המהותית הניצבת לימיני. ברור לכל בר-דעת כי פעלתי במסגרת מילוי תפקידי ולמען מילוי תפקידי, וחסינות לפי סעיף 1 לחוק אינה ניתנת להסרה - ולא ניתן להגיש כתב אישום בגין מעשים פליליים אשר בוצעו במסגרת תפקידו או למען תפקידו של ח"כ". לדבריה, "לצערו הרב של אלטמן, של מיארה ושל רונן בר - לא ניתן לעכב או לעצור אותי. ניסיונם להטיל עליי אימה לא יצליח".
סירובה העיקש של גוטליב להתייצב לחקירה במשטרה מעמיד את מערכת החוק בפני אתגר חסר תקדים. על-פי חוות הדעת של המשנה לפרקליט המדינה אלון אלטמן, חברת הכנסת חייבת להתייצב לחקירה - כיוון שהחסינות הפרלמנטרית שיש לה חלה רק ביחס לסוגיית העמדה לדין ולא סביב חקירות. ההערכה במערכת המשפטית היא שאם גוטליב לא תתייצב, פרקליט המדינה או היועצת המשפטית לממשלה יפנו ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה בבקשה שיפנה לגוטליב ויבקש ממנה לכבד את המוסד של אכיפת החוק - המשטרה. ייתכן שאוחנה יפנה קודם כל לייעוץ המשפטי של הכנסת, בבקשה לברר את עמדתו בקשר לטענת גוטליב לחסינות גם מפני התייצבות לחקירה. בכל מקרה, הסירוב של גוטליב עשוי להתגלגל גם להכרעת בג"ץ.
המשנה לפרקליט המדינה, אלטמן, פנה כבר שלשום לגוטליב וכתב לה כי סירובה להתייצב בעקבות חוק החסינות אינו תואם לחוק. "סירובך להתייצב לחקירה בהתבסס על הטענה בדבר קיומה של חסינות מהותית, אין לה על מה שתסמוך. חוק החסינות אינו מקנה לחבר כנסת חסינות מפני התייצבות לחקירה פלילית. כאשר עולה חשד לביצוע עבירה פלילית יש בסמכות גורמי האכיפה לזמן חבר כנסת לחקירה, במסגרתה אף תתברר השאלה האם מעשיו חוסים תחת החסינות המהותית הנתונה לחבר כנסת בגין מעשה או הבעת דעה הנעשים לשם מילוי תפקידו", כתב אלטמן לגוטליב.
אלטמן הבהיר לחברת הכנסת מהליכוד כי "ההחלטה לחקור אותך כחשודה בביצוע עבירה פלילית התקבלה על-ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים כנדרש, בחוק החסינות קבעה הכנסת הוראות שונות בנוגע לקיומה של חסינות דיונית מפני הפעלת סמכויות שונות על חבר כנסת מכהן – ובכללן, חיפוש, האזנת סתר, מעצר והגשת כתב אישום". הוא הוסיף כי "הכנסת לא קבעה חסינות מפני חקירה, משזו, כאמור, נועדה לברר את העובדות ואת החשד לפלילים, ובכלל זה את השאלה האם המעשים חוסים תחת החסינות".
חברת הכנסת טענה שלא קיבלה את המכתב מאלטמן, ומיהרה להגיב: "בסעיף 1 לחוק החסינות רשום שחור על גבי לבן שיש לח"כ פטור מאחריות פלילית על כל מעשה אמירה או הבעת דעה שעשה או אמר במסגרת מילוי תפקידו. לצערכם ברור שפעלתי במסגרת מילוי תפקידי ועל כן לא ניתן להעמיד אותי לדין ואין סיבה לחקור אותי. לא ניתן לעצור אותי או לעכב אותי לחקירה. אני יודעת שזה מעציב אתכם. אז בואו תניחו שביצעתי עבירה ויש לי חסינות, שכן פעלתי מתוך שימוש בחסינות שלי למען מילוי תפקידי ובמסגרת מילוי תפקידי. ואגב, אמשיך לפעול בדיוק כך. זו חובתי וזו משמעות החסינות".
לדבריה, "לכם אגב יש אפס חסינות וזו לא פחות מהפרת אמונים לפנות לתקשורת לפני שאתם פונים לחבר כנסת. אני גוזרת על עצמי איפוק ולא אומרת לכם 'תקפצו לי', אלא ממליצה לכם בחום לטפס על עץ אחר. אותי לא תפחידו ועליי לא תטילו אימה. ד״ש חם לרונן בר ראש השב״כ זה שכולם מאתרגים אותו, זה שהיה אמון על איסוף מודיעין בעזה, זה שדם נרצחינו מחייב אתכם לחקור אותו ואת ראש אמ"ן ועוד אנשים בצמרת. העיקר שאת הנגד השארתם במעצר עד שיקרה לו חלילה משהו. אני רואה לכם כל הזמן".