2 צפייה בגלריה
ההורים וילדי הגן בזמר
ההורים וילדי הגן בזמר
לא יחזירו את ילדיהם לגן עד שהגננת תחזור. הורי הילדים שמוחים
הורים לילד בגן "אלנור" ביישוב זמר שבשרון הגישו לפני יותר משבועיים תלונה במשטרה נגד הגננת בטענה שתקפה את בנם. המשטרה פתחה בחקירה והורתה על השעייתה לשבועיים. אולם גם לאחר שחלפו שבועיים, במשרד החינוך החליטו להמשיך את השעייתה לאלתר ולשבץ במקומה גננת אחרת. רוב הורי הילדים בגן מוחים על ההחלטה: "אנחנו מאמינים בגננת שעבדה באהבה מכל ליבה".
חלק גדול מהורי הגן זעמו על החלטת משרד החינוך ופתחו ביום רביעי האחרון בשביתה. ההורים הודיעו שלא יחזירו את ילדיהם לגן עד שתחזור הגננת שחשודה בתקיפה. לדבריהם, "אנו לא מאמינים לתלונה שהוגשה, מדובר בגננת מקצועית ומוכשרת שתורמת המון". כמה אימהות אף הגיעו למשרדי המועצה המקומית כדי למחות ולהביע את כעסן.
אמאני דקה, אחת מהאימהות לילדים בגן, אמרה: "נכנסו בתחילת השנה לגן והוא לא היה מוכן, אבל למרות החסרונות היינו סבלניים כי הגננת הייתה נפלאה. כששמענו פתאום את על התלונה נגדה, שאלנו את הילדים שלנו והם אמרו: 'היא מתייחסת אלינו בצורה הטובה ביותר'". לדבריה של דקה, "אני לא מוכנה שהילדים שלי יהיו עם גננת מחליפה, אנחנו מאמינים בגננת שעבדה באהבה מכל ליבה".
אילנה סורא, אמא נוספת, סיפרה כי "לאחר שהילד שלנו התאקלם בגן, מודיעים לנו לפני יותר משבועיים על השעיית הגננת בגלל אלימות, וילדינו הכחישו טענה זו. ההחלטה הזו גורמת לפגיעה נפשית בילדים, ואנו דורשים פתרון מיידי ולא החלפת גננות. שלא נדבר על כך שאנו משבשים את עבודתנו".
סורא הוסיפה: "שלחנו מכתבים למשרד החינוך, אך הם מונחים על המדף ללא התייחסות. גם המפקחת ח'ולה ריאן לא עונה לטלפון. אנחנו רוצים ממנה תשובות ופתרונות. אם יגרם נזק כלשהו לבן שלי לא אעבור על כך בשתיקה".
2 צפייה בגלריה
הגן בזימר
הגן בזימר
גן "אלנור" בזמר שבשרון
פידאא עבד אל ג'אפר קטאווי, שבנה מתחנך בגן, הוסיפה כי "הייתי בקשר עם המפקחת והיא הבטיחה שהיא תטפל אבל לא חזרה אליי. ידענו שהגננת תחזור, והכנו את הילדים שלנו לערוך לה מסיבה - הופתענו מכך שהיא לא הגיעה בגלל שהאריכו לה את ההשעיה. אנחנו דוחים את החשדות נגדה. אנחנו דורשים שהיא תחזור מיד, כי ההורים רוצים אותה והילדים שלנו מחכים לה".
ראש הרשות המקומית תמים יאסין הגיע לשוחח עם האימהות, ואמר להן כי "אנחנו לא אתכן ולא נגדכן. נושא השעיית הגננת הגיע ממשרד החינוך. למרות זאת, אני מעוניין לשתף אתכן פעולה כדי לפתור את הבעיה במהירות האפשרית, כדי שתהיה לילדים שלכן אווירה חינוכית נוחה ומקצועית".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בגן שובצה גננת מנוסה ומוערכת בעלת הכשרה מקצועית לגיל הרך. הגן מקיים שגרת למידה תקינה בליווי הצוות המקצועי. בשל צנעת הפרט לא נוכל להוסיף פרטים נוספים".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה נפתחה חקירה, שבמהלכה בוצעו מגוון פעולות במטרה להגיע לחקר האמת. החקירה מתנהלת בהתאם לחומר הראיות וההחלטה להרחיקה מהווה איזון בין צרכי החקירה לבין זכויות החשודה. מעבר לאמור לא נפרט מחקירה מתנהלת".