יוסי כמיסה, שטען במהלך מערכת הבחירות בשנת 2022 כי כ-20 שנה קודם לכן הציע לו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן 100 אלף דולר כדי לרצוח ניצב במשטרה, העיד היום (ג') בבית משפט השלום בפתח תקווה במסגרת הקובלנה הפלילית שהגיש נגדו ליברמן. "לא פתחתי את הפה כשזה קרה כי פחדתי שיפגעו בי", טען כמיסה.
אביגדור ליברמן ויוסי כמיסה בפתח הדיון בבית המשפט

2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן נגד יוסי כמיסה
אביגדור ליברמן נגד יוסי כמיסה
יוסי כמיסה מגיע לדיון בבית המשפט, היום
(צילום: יריב כץ)
ב-2022 פרסם כמיסה, שעבד בעבר עם ליברמן והיה פעיל במפלגתו, פוסט ובו חשף את טענותיו לפיהן ליברמן רצה לחסל את ניצב סנדו מזור, שכיהן אז כראש אגף חקירות. הוא הוסיף כי דיווח על כך בזמן אמת לראש אגף החקירות במשטרה לשעבר, ניצב משה מזרחי ז"ל.
היום סיפר בבית המשפט: "ליברמן אמר לי לתקוף את המשטרה, הפרקליטות ובג"ץ, בגלל סקרים. הוא לא סבל את המשטרה, את ניצב סנדו מזור ואת ניצב משה מזרחי. שנאה גדולה. הוא טען שמנסים להפיל אותו. בשנת 1999 נפגשנו, ואז הוא אמר שהוא מוכן לשלם 100 אלף דולר כדי לרצוח את ניצב מזור. ההצעה נשמעה לי מאוד רצינית. הייתי בהלם ויצאתי החוצה".
לדבריו, הוא רצה להעביר לניצב מזרחי הקלטה של השיחה, אך אנשיו של ליברמן תקפו אותו ולקחו ממנו את ההקלטה. "כתבתי לעו"ד וינרוט ולניצב מזרחי", אמר, "אמרתי שאני רוצה לדבר על מספר נושאים הקשורים לליברמן. קבעתי שיחה עם מזרחי. וינרוט ניסה לשכנע אותי לרדת מהסיפור".
הוא המשיך: "ליברמן קבע איתי בלטרון. עשו לי מארב. תקפו אותי, גנבו לי תיק מהרכב עם הקלטת שבה הקלטתי את הצעת הרצח. זה היה העותק היחיד, שאותו רציתי למסור למזרחי. לא חשבתי שזה מה שיקרה, קיבלתי מכות רצח. כשישבתי עם מזרחי הוא אמר שיש ידיעות מודיעיניות שרוצים לחסל אותי. סיפרתי למזרחי הכל. הוא ייעץ לי שלא לדבר על זה. הייתי מת לפתוח את הפה, אבל הגלל החשש שיפגעו בי לא הגשתי תלונה. חששתי אז שיפגעו בי, עכשיו לא אכפת לי שיהרגו אותי".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן נגד יוסי כמיסה
אביגדור ליברמן נגד יוסי כמיסה
אביגדור ליברמן בדיון, היום
(צילום: יריב כץ)
לשאלה מדוע סיפר על הפרשה רק בשנת 2022, ענה כמיסה כי "ישבתי עם קציני משטרה, אהרון אקסול שהיה מפקד מחוז תל אביב, וחיים איפרגן מלהב, ואמרתי להם שליברמן הציע לי 100 אלף דולר כדי לרצוח את מזור. איפרגן אמר לי שזאת פצצה. אז פורסם בתקשורת שבכיר בפוליטיקה הציע 100 אלף דולר כדי לרצוח ניצב, נפתחה חקירה ורק אחר כך העליתי פוסט. אני לא פניתי רשמית למשטרה".
לפני שלושה חודשים העיד ליברמן בתביעה. הוא אמר אז כי "לטענתו נפגשתי איתו והצעתי לו 100 אלף דולר לרצוח את ניצב סנדו מזור. כמיסה היה אז שוטר. מצופה מאיש חוק כשהוא שומע דבר כזה ללכת להתלונן. הוא לא הלך. למה דווקא באוגוסט 2022 הוא מפרסם את הפוסט? הוא יודע שחודשיים אחרי זה יש בחירות. בדיוק אז, חתמתי כשר אוצר על הסכם עם הסתדרות המורים על הסכם קיבוצי".
"זה היה אמור להיות בוסט לקראת הבחירות והוא מפרסם את זה כדי לפגוע בי ובמפלגה", המשיך ליברמן, "זו כוונת זדון כדי לפגוע בסיכוי של המפלגה. בכל החודשיים עד הבחירות עסקו רק בזה בתקשורת - שליברמן הציע לרצוח ניצב במשטרה. עד אז לעולם לא נשמעת טענה כזאת".
עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את כמיסה, מסר לאחר הדיון כי "היום מרשי העיד בחקירה ראשית, והחל חקירה נגדית והפריך אחת לאחת את טענותיו של ליברמן, הן בעדותו במשפט והן באמירותיו בתקשורת. מרשי ימשיך להעיד ויסיים את חקירתו באוקטובר, יחד עם יתר עדי ההגנה, ועוד נכונו הפתעות. צר לנו שליברמן נאחז בחסינותו כאוחז בקרנות המזבח, ולא הסיר אותה כדי שלא להתמודד מול הקובלנה שמרשי הגיש ועובדותיה, תוך ניצול ציני של החסינות שמוקנית לחברי כנסת".
ממקורביו של ליברמן שנכחו באולם בית המשפט נמסר: "עדותו של כמיסה קרסה. בית המשפט אמר שדבריו כי לקחו לו כביכול את ההקלטות מבלי ששמר העתק מהן - אינה משכנעת. בית המשפט הביע תמיהה על הסתירה בין עדותו לבין דבריו ב-2004 לתנ"ץ מירי גולן, כי מעולם לא הקליט את ליברמן. בית המשפט גם אמר שטענתו של כמיסה כי לא בא לפגישה עם מזרחי ב-2002 משום שהיכו אותו עומדים בסתירה מוחלטת לדברים שמסר בפני גולן ב-2004, כי לא הגיע לפגישה משום שעורכי דינו אמרו לו שאין טעם בפגישה כזו. בית המשפט הביע דעתו באופן חריג, פעמיים, כי עדותו של כמיסה היא בעייתית, וכי כמיסה הודה ששיקר לתנ"ץ גולן כמה פעמים".