2 צפייה בגלריה
הבניין שפונה בקריית שמונה
הבניין שפונה בקריית שמונה
אחד הבניינים שפונו בקריית שמונה
(צילום: יואל)
שלושה בנייני מגורים ברחוב סמטת המלכים בקריית שמונה פונו אתמול (רביעי) מיושביהם לאחר שאחת הדיירות דיווחה על "רעש חזק" ששמעה. צוותי הכיבוי שהגיעו למקום הבחינו בסדק בקיר תומך של אחד הבניינים, הורו על פינויו - וקבעו כי יש לפנות גם שני בניינים סמוכים מאחר שנראו מסוכנים. הסדק בקיר ככל הנראה נמצא שם כבר שנים. זמן קצר לפני כניסת יום הכיפורים, הורו הצוותים על פינוי שלושת הבניינים שבהם מתגוררות 15 משפחות, והן שוכנו במלון.
כונני איחוד הצלה מקריית שמונה סייעו לכוחות הכיבוי בפינוי הדיירים. המפונים מקריית שמונה העבירו את יום הכיפורים בבתים של קרובי משפחה, ומי שלא היה לו היכן להיות הועבר לאכסניית תל חי. מחר בבוקר יתכנסו במקום מהנדס העיר וראשיה, על מנת להחליט כיצד לפעול בהמשך.
לפני חמישה ימים 32 משפחות פונו מבניין ברחוב סרלין בחולון, לאחר שכמה דיירים התלוננו על "פיצוץ" ששמעו ועל כך שאינם יכולים לפתוח את דלת ביתם. כשהגיעו לוחמי האש למקום הם הבחינו בסדקים שנוצרו בבניין, ובהערכת מצב מהירה הכריזו עליו כמסוכן ופינו אותו מכל יושביו. מהנדס מומחה למבנים מסוכנים מטעם העירייה קבע כי קיימת סכנת קריסה בבניין, וכעבור יום - הוא קרס מעצמו.
קריסת הבניין בחולון
(צילום: כבאות והצלה מחוז דן)

2 צפייה בגלריה
הריסות בניין המגורים שקרס בחולון
הריסות בניין המגורים שקרס בחולון
ההרס לאחר הקריסה בחולון
(צילום: מוטי קמחי)
עיריית חולון הודיעה כי תעניק לכל משפחה שפונתה מהבית בחולון מענק סיוע של 5,000 שקלים, מהם 3,000 שקלים מתקציב העירייה והשאר מתרומות של רשתות רמי לוי וחצי חינם. עוד טוענת העירייה שבעקבות פנייה של ראש העיר מוטי ששון יוכלו משפחות להתגורר עד סוף תקופת החגים בבתי הארחה שונים בארץ.
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקר ביום שני באתר הקריסה וקרא לעיריות ברחבי הארץ לבדוק בצורה יזומה אילו מבנים מסוכנים בשטחן, וקרא לגבש פתרונות עבור דיירי הבניין שקרס בחולון. אנגלמן הודיע שמשרדו פועל להכנת דו"ח על טיפול הרשויות המקומיות והממשלה במבנים מסוכנים, וביקש מצוותו ללוות את הטיפול בדיירים.
"אנחנו עדים לאירוע שהיה כפסע ממוות של אנשים רבים", אמר אנגלמן. "אסור להמתין לוועדות חקירה נוספות ולמקרי מוות. על הגורמים העוסקים בנושא לטפל כבר מעכשיו – מהרשויות המקומיות שנדרשות לתקן חוקי עזר ועד גורמי הממשלה השונים שעליהם להתעשת. יש חשיבות רבה לגיבוש פתרונות לדיירים – אנשים שעולמם חרב עליהם. הייתה החלטה אמיצה להורות לדיירים להתפנות".