2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד נער בן 15, תושב המרכז, בגין עבירות מין חמורות שביצע בשלושה ילדים באמצעות אפליקציית דיסקורד, שמיועדת בעיקר לקהילות משחקי הווידאו אך גם לקהילות אחרות.
על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד סתיו גרוסמן, במהלך אוגוסט האחרון התכתב הנאשם עם ילד בן 9 וקיבל ממנו במרמה את פרטי ההתחברות לחשבונו באפליקציית הדיסקורד, שמאפשרת למשתמשים לתקשר עם משתמשים אחרים באמצעות התכתבויות, שיחות וידאו ושיחות שמע, באופן פרטי או ציבורי. לאחר מכן איים הנאשם על הילד כי יחדור לחשבונו וימחק אותו, אלא אם יבצע מעשים מיניים שונים בעצמו - ויאפשר לו לצפות בהם.
2 צפייה בגלריה
גיימי דיסקורד GAMEY DISCORD
גיימי דיסקורד GAMEY DISCORD
אפליקציית דיסקורד
(DISCORD)
בעקבות איומי הנאשם נענה הקורבן לדרישותיו וביצע מעשים מיניים שונים, תוך כדי שהנער בן ה-15 צופה בו דרך שיחת וידאו. לאחר מכן הנאשם, שביצע צילומי מסך של הילד בעירום, נכנס לחשבונו של הקורבן בדיסקורד, שלח את התמונות שצילם למשתמשים שונים וכתב בשמו של הילד כי בכוונתו להתאבד.
מכתב האישום עולה כי הנאשם התכתב עם שני קטינים נוספים, וביקש מהם שיראו לו את איבר מינם. במסגרת התכתבויות אלה הבטיח הנאשם לאחד מהם כי בתמורה לכך הוא יסייע לו להתמודד עם משתמשים אחרים שמציקים לו בדיסקורד, בעוד על הקורבן השני איים שאם לא יראה לו את איבר מינו - הוא יתאבד.
הפרשה נחשפה בעקבות פניות שהתקבלו במוקד 105 של המשרד לביטחון הפנים והמשטרה, שמיועד לטיפול בדיווחים על פגיעות כלפי קטינים ברשת. בהמשך הועבר התיק לטיפול יחידת החקירות של יחידה 105 בלהב 433 במשטרת ישראל, תוך ליווי של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.