אחרי שתיקה של יממה, מנהיגה העליון של איראן מתייחס לראשונה לתקיפה הישראלית - שלפי דיווחים הושמדו בה כלל מערכות ההגנה האווירית המתקדמות ביותר של איראן, S-300. "ישראל עשתה טעות בחישוביה ועליה להבין את רצון העם האיראני", אמר הבוקר (ראשון) עלי חמינאי. הוא הוסיף כי "אין להגזים בצעד של ישראל - וגם אין לזלזל בו".
לפני כן איימו בכירים בטהרן כי תגובה למתקפה הישראלית, שבה נפגעה תעשיית הייצור לטילים הבליסטיים של איראן, היא "בלתי נמנעת". על רקע זה, יתכנס הערב ב-20:00 הקבינט המדיני-ביטחוני שידון בתקיפה הישראלית באיראן ובהשלכותיה, ובהיערכות לתגובה איראנית.
1 צפייה בגלריה
עלי חמינאי
עלי חמינאי
חמינאי. שתק במשך יממה
(צילום: AFP PHOTO / HO / KHAMENEI.IR)

(צילום: מיקי שמידט)

גורם איראני מסר בריאיון ל"אל-אחבאר" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, כי "איראן שומרת לעצמה את הזכות להגן על עצמה מכל תוקפנות והודיעה על כך באופן רשמי. האם תגובתה תהיה מיידית ומהירה זה עדיין לא ברור, וההחלטה תתקבל על סמך דרישות ביטחוניות ופוליטיות, ותנאי המלחמה הכלליים באזור". עוד הוסיף הגורם כי "העדיפות של איראן היא להגן על שלמותה הטריטוריאלית ולהתעמת עם התוכנית הישראלית לשנות את הסדר האזורי ולחסל את ציר ההתנגדות".
ארבעה חיילים בצבא איראן נהרגו בתקיפה האיראנית, ונשיא איראן מסעוד פזשכיאן מסר הלילה "תנחומים על מותם של גיבורי צבא איראן, במהלך הגנתם על המדינה. על כל האויבים של איראן לדעת כי העם האיראני לא מפחד להגן על אדמתו. הוא איתן ויגיב לכל טיפשות בחוכמה".
שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, פנה במסר למזכ"ל האו"ם: "זכותה של איראן, החוקית והלגיטימית, להגיב לתקיפה הישראלית". יו"ר הפרלמנט, מוחמד באקר קאליבאף, אמר דברים דומים: "התקיפה הצבאית הישראלית נגד איראן היא הפסד נוסף של ישראל. יש לנו את הזכות להגן על עצמנו. התגובה לתקיפה הישראלית בלתי נמנעת ובטוחה".
(צילום: מיקי שמידט)

(צילום: דובר צה"ל)

תיעוד מיציאת מטוסי חיל האוויר לתקיפה באיראן
(צילום: דובר צה"ל)

בישיבת הקבינט הערב השרים יקבלו גם סקירה על המגעים לעסקת חטופים, על רקע יציאתו הצפויה היום של ראש המוסד דדי ברנע לדוחא, לפסגה בהשתתפות ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר. מדובר במפגש אינטימי שנועד להתניע את המשא ומתן.
מטרת הפסגה היא לאפשר קיום של שיחות של צוותי המשא ומתן שבהן הפרטים אמורים להיסגר. בהמשך אמורה להתקיים גם פסגה מרובעת בהשתתפות המצרים. ברנע עבד בשלושת השבועות האחרונים על מתווה חדש, ועדכן על כך את ראש המודיעין המצרי, בפגישתם ביום חמישי בקהיר. המתווה יעבור התאמות ויכלול גם התייחסות למתווה המצרי ולמתווים נוספים.