בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק הודיע הבוקר (יום רביעי) כי בין החטופים שישוחררו היום מהשבי יהיו גם בעלי אזרחות רוסית.
שחרורם לא יהיה במסגרת הפעימה השישית של עסקת החטופים עם ישראל, ואבו מרזוק ציין כי הם ישוחררו "מתוך הערכה לעמדותיו הראויות לשבח של הנשיא ולדימיר פוטין". ככל הנראה מדובר בשתי חטופות ישראליות עם אזרחות רוסית.
2 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין טקס במחוז קורסק ב רוסיה בזמן התרסקות המטוס של יבגני פריגוז'ין
ולדימיר פוטין טקס במחוז קורסק ב רוסיה בזמן התרסקות המטוס של יבגני פריגוז'ין
חמאס על פוטין: "עמדות ראויות לשבח"
(צילום: Gavriil GRIGOROV / POOL / AFP)
ביום ראשון שוחרר משבי החמאס רוני קריבוי, בן 25 מכרמיאל, שנחטף מהמסיבה ברעים. קריבוי מחזיק גם באזרחות רוסית, וחמאס הודיע על שחרורו כמחווה לפוטין. קריבוי הוא הגבר הישראלי היחיד ששוחרר עד כה מהשבי, כאשר מלבדיו שוחררו רק נשים וילדים (התאילנדים ששוחררו אינם נכללו בעסקה בין חמאס לישראל).
הכותרת
ארה"ב, מאחורייך: האינטרס הסיני במלחמה
24:59
2 צפייה בגלריה
רוני קריבוי
רוני קריבוי
רוני קריבוי
ילנה מגיד, דודתו של קריבוי, סיפרה על האזרחות הרוסית של רוני ואמרה: "המשפחה של רוני עלתה מברית המועצות ב-1992, ורוני נולד בישראל ב-1998 וגדל פה. שפת האם שלו היא עברית ומדינת המולדת שלו היא ישראל.
"להורים שלו הייתה אזרחות רוסית כי ההורים של אמא שלו חיו בסנט פטרבורג והוציאו לרוני אזרחות כשהיה קטן. הוא אזרח ישראל, ואני חושבת שהפרדה הזאת בתקשורת של '13 חטופים ועוד אחד', זה לא במקום, זה פוגע בנו כאזרחי ישראל. אנחנו פה יותר מ-30 שנה, כל החיים שלנו, הילדים נולדו וגדלו פה. מבחינתי, כל אחד שחטוף היום בעזה - אם יש אפשרות להוציא אותו, לא משנה את מי להציל, אנחנו חייבים להוציא את כולם, ולכן לא הבנתי את ההפרדה".
לפנות בוקר הודיעה לשכת ראש הממשלה כי התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר הערב במסגרת הפעימה השישית של עסקת החילופים עם חמאס - וההודעות נמסרו למשפחות.