5 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע בקריית ארבע
זירת ניסיון הפיגוע בקריית ארבע
כוחות צה"ל בקריית ארבע, ארכיון
(צילום: הדס מאור, TPS)
פלסטיני בן 18 נעצר הבוקר (שישי) על ידי כוחות הביטחון ליד שער אליאס בקריית ארבע לאחר שברשותו נמצאה סכין. החשוד הועבר לחקירה. דובר צה"ל מסר כי הצעיר עורר את חשדם של כוחות צה"ל ואיש ביטחון אזרחי במהלך פעילות מבצעית שגרתית, ובחיפוש על גופו אותר הסכין. "לא בוצע פיגוע דקירה והצעיר הפלסטיני נעצר ללא ירי", נמסר.
תיעוד מהפיגוע באריאל, שלשום

5 צפייה בגלריה
מפות עם תמונות מהפיגוע באריאל
מפות עם תמונות מהפיגוע באריאל
(צילום: רויטרס, AP, שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
מיכאל לדיגין אב לשניים
מיכאל לדיגין אב לשניים
שלושת הנרצחים, מימין לשמאל: מיכאל לדיגין, מוטי אשכנזי ותמיר אביחי
(צילום: באדיבות המשפחה )
המעצר נעשה שלושה ימים לאחר הפיגוע המשולב באזור התעשייה באריאל שבו נרצחו שלושה בני אדם ועוד שלושה נפצעו באורח קשה. בפיגוע שלשום נרצחו תמיר אביחי (50) מקריית נטפים, מרדכי (מוטי) אשכנזי (59) מיבנה ומיכאל לדיגין (36) מבת ים. המחבל, מוחמד מוראד סאמי סוף (18) מהכפר חארס, החזיק בהיתר עבודה במפעל באזור התעשייה.
המחבל הגיע שלשום בבוקר לעבודתו כרגיל, ובכניסה דקר את אחד המאבטחים ופצע אותו. בתגובה, המאבטח השני בעמדה ירה באוויר בלבד. לאחר מכן המחבל רץ לתחנת דלק סמוכה, שם דקר למוות את לדיגין ואשכנזי. בשלב זה המחבל תקף אדם נוסף, פצע אותו באורח קשה וגנב את רכבו. הוא השתמש ברכב כדי לדרוס למוות בכביש 5 את אביחי, שהלך בשול הכביש.
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע באריאל
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אזרח שנסע בכביש הבחין במתרחש ויצא לסייע לאביחי, בעוד שרכבו של המחבל יצא מכלל פעולה. בנקודה זו הוא חטף את המכונית הנוספת של האזרח שעצר לסייע, ונסע עם הרכב השני לכיוון עמדה צבאית. המחבל הבחין בחיילים ועשה סיבוב פרסה, נגד כיוון התנועה, אז התנגש בכלי רכב. במקום נוצר פקק והמחבל יצא ברגל וניסה לברוח, ונורה על ידי חיילים ואזרחים, בהם לוחם גולני, חייל בחופשה וטירונים מחטיבה 7 של השריון.
יום לאחר הפיגוע באריאל הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על שלילת 500 היתרי כניסה, עבודה ושהייה בישראל של בני משפחת המחבל שביצע את הפיגוע. ההחלטה, שהתקבלה בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים הרמטכ"ל אביב כוכבי, אושרה על ידי שר הביטחון בני גנץ.