ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא ביום ראשון בלילה לוושינגטון, לפני נאומו בקונגרס ביום רביעי, שאליו הזמין נציגים ממשפחות חטופים. עדיין לא ברור האם פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שאובחן עם קורונה, תתקיים ביום שני או תידחה. כך או כך, נתניהו אמור להיפגש עם סגניתו של ביידן, קמלה האריס.
נתניהו ברפיח, היום: "אציג את גבורתה של ישראל"
(עומר מירון /לע"מ)

2 צפייה בגלריה
 דונלד טראמפ, ביבי בנימין נתניהו , ג'ו ביידן
 דונלד טראמפ, ביבי בנימין נתניהו , ג'ו ביידן
טראמפ, נתניהו וביידן. רה"מ ייפגש עם שניהם?
(צילום: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP , רויטרס, Erin Schaff/Pool via REUTERS)
ההערכה היא שהשניים בכל מקרה ייפגשו. נתניהו, כאמור, צפוי לנאום בקונגרס ב-24 ביולי. מלבד זה, מתכוננות לו פגישות עם חברי קונגרס. בלשכת רה"מ שומרים על הקלפים קרוב לחזה, ומסרבים להתייחס לאפשרות שנתניהו ייפגש עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. גילי כהן דיווחה בכאן 11 שלשכת רה"מ פועלת לקיום פגישה כזו, אך לא ברור אם היא תתקיים והיכן. טראמפ לא אמור להיות נוכח בוושינגטון בתאריכים האלה, והשאלה היא האם נתניהו יגיע אליו לניו יורק.
אם הפגישה של נתניהו עם ביידן תתבטל מכל סיבה שהיא - המשמעות היא שהוא לא יוכל להיפגש עם טראמפ. נתניהו צפוי להמריא מארה"ב לישראל ביום חמישי, ולחזור לפני כניסת שבת ביום שישי. אלא, שישנה גם אפשרות שבמידה והפגישה עם ביידן תידחה לסוף השבוע הבא - נתניהו יישאר בוושינגטון.
עד לרגע זה לא ברור באיזה מלון נתניהו יתארח - במלון "וויליארד" או במלון "ווטרגייט". לפי חוקי המכרזים - המדינה אמורה לבחור בהצעה הזולה ביותר, אך בלשכת רה"מ שומרים עד לרגע האחרון את שתי האפשרויות פתוחות.
דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ון קירבי אמר במהלך תדרוך לעיתונאים כי נכון לעכשיו הפגישה בין ביידן לנתניהו תתקיים כמתוכנן, למרות הידבקות ביידן בקורונה. "יש לנו כל כוונה שהמפגש עם נתניהו יקרה כשהוא מגיע לעיר. אני לא יודע להגיע מתי בדיוק זה יקרה, וצריך לוודא שהבריאות של הנשיא מקבלת עדיפות והחלמתו".
"אני יוצא בשבוע הבא לארה"ב לנאום בפני שני בתי הקונגרס, ולהציג שם את צדקתה של ישראל, אבל גם את גבורתה של ישראל שאני רואה פה", אמר היום נתניהו ללוחמים, בסיורו ברפיח. רה"מ מייחס חשיבות רבה לנאום שלו בקונגרס, והוא סבור שנאומו יקנה לישראל לגיטימציה להמשיך במלחמה. נתניהו היה רוצה לקוות שהנאום הזה יקנה לו גם לגיטימציה פנימית בישראל, לנוכח הסקרים הלא מחמיאים לגבי התאמתו לראשות הממשלה.
לנאום, כאמור, הזמין נציגים ממשפחות חטופים וחיילים להצטרף אליו לביקור בארה"ב. גורם מדיני אמר כי ההרכב כולל נציגים של חטופים חיילים ואזרחים, נשים וגברים, מהמסיבה ומהעוטף, קיבוצים וערים, חללים וחיים, יהודים ולא יהודים וגם נציגי משפחות הממתינות כבר 10 שנים ליקיריהן, כשאת הרשימה הרכיב מתאם השבויים והנעדרים, תת-אלוף גל הירש. רבים מהמוזמנים טרם השיבו להזמנה.
2 צפייה בגלריה
מטוס כנף ציון
מטוס כנף ציון
מטוס כנף ציון, שעימו נתניהו יטוס לוושינגטון
(צילום: יאיר שגיא)
לצד המחאות וקמפיין "קודם עסקה, אחר כך תיסע" שבו פתחו משפחות החטופים, מספר בני משפחות נענו בחיוב להזמנתו של ראש הממשלה, בהם יעקב ונועה ארגמני, דיצה אור, אימו של אבינתן אור, איילת סמרנו, אימו של יונתן סמרנו ז"ל, וטלי גווילי, אימו של לוחם היס"מ רן גווילי ז"ל.
מי שכבר הודיעה שסירבה להצעה היא איילת לוי-שחר, אמה של התצפיתנית נעמה לוי. משפחות אחרות סיפרו כי לשכת נתניהו הציעה להן להצטרף לטיסה אך הן סירבו עד לחתירתו המלאה לעסקת חטופים.
הבוקר נודע ל-ynet כי סדק התגלה בחלון בתא הטייס של מטוס "כנף ציון", כאשר זה נחת בוושינגטון בטיסת ההכנה לטיסה הצפויה בתחילת השבוע הבא של נתניהו לארה"ב. הסדק לא הפריע לנחיתה. המטוס שב אמש לארץ ואמור לטוס כרגיל ביום ראשון, אחרי שהסדק יתוקן.