חודשיים אחרי התקיפה הקשה של צלם "ידיעות אחרונות" ו-ynet שאול גולן על-ידי פעילי ימין קיצוני, פורסם בכאן 11 תיעוד התקיפה בפאתי הכפר אל-מורייר, הסמוך לרמאללה.
תיעוד תקיפת צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" שאול גולן
(באדיבות חדשות הערב, כאן 11)

בתיעוד נראה גולן, בן 74, כשהוא מנסה להימלט מהנערים רעולי הפנים שסביבו. הם תועדו בועטים בו בכל חלקי גופו, חובטים בו ומכים אותו גם כשהוא שרוע על הקרקע. אחד הנערים נראה חוטף את תיקו, שבתוכו ציוד צילום יקר - שנגרם לו נזק רב.
גולן צעק "הצילו", התחנן על חייו וביקש מהם להפסיק, אבל הם לא הניחו לו, דחפו אותו ולקחו את כל רכושו. הוא עזב את המקום לאחר שהוכה קשות, ובלי הציוד. בין התוקפים נראה צעיר עם מדי צה"ל וקסדה, וכמה חמושים בנשק ארוך.
המקרה אירע בסוף השבוע שבו התרחשו פרעות רחבות היקף של פעילי ימין קיצוני בכפרים פלסטיניים בעמק שילה, לאחר שנודע כי הנער בנימין אחימאיר נרצח על-ידי מחבל פלסטיני מהכפר דומא, סמוך לחווה בבנימין שממנה יצא לרעות את צאנו. מאז ועד היום לא הוגשו כתבי אישום בגין תקיפת הצלם, וגם לא נעצר אף חשוד. התיק עדיין נמצא בחקירה, אך ספק אם יגיע לשלב של מעצרים.
3 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפת צלם ynet ו'ידיעות אחרונות' שאול גולן
תיעוד תקיפת צלם ynet ו'ידיעות אחרונות' שאול גולן
תוקפים, גם כשהוא שרוע על הקרקע
(באדיבות חדשות הערב, כאן 11)
3 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפת צלם ynet ו'ידיעות אחרונות' שאול גולן
תיעוד תקיפת צלם ynet ו'ידיעות אחרונות' שאול גולן
רעולי הפנים, מסביב לשאול גולן
(באדיבות חדשות הערב, כאן 11)
3 צפייה בגלריה
כפר דומא
כפר דומא
תמונת הכפר דומא, שצילם שאול גולן באותו יום
(צילום: שאול גולן )
גורמי ביטחון התייחסו לתיעוד ואמרו: "כשמדברים על מיליציות ביהודה ושומרון - כך זה נראה. איש הישר בעיניו יעשה. אם הם ככה פורעים ביהודי, שבו בנפשכם מה הם עושים לפלסטינים. נכון יהיה שנראה גינוי לפעילות אלימה מסוג זה לאחר החשיפה".
"הסתובבתי בכפר וצילמתי תמונות. ראיתי חבר'ה רעולי פנים, יהודים, יוצאים מתוך שדה זיתים, ומסתובבים בכפר כאילו אין אלוהים. כאילו הכפר שלהם. הם שרפו בתים ותיעדתי", סיפר אחר כך גולן. לדבריו, הוא הסתתר באחד הבתים מתחת לשולחן כדי שלא יראו אותו. "אחד הילדים ראה וקרא לכולם. הם פירקו אותי במכות, שברו לי את האצבעות ושרפו לי את כל התיק וציוד הצילום. אחר כך הם חיפשו לי בכיסים מחשש שיש לי איזה כרטיס זיכרון שהם מתועדים בו".
"חלק היו במדי צה"ל ורובים", אמר אז. "30-20 איש הכו אותי וצעקתי 'הצילו' בתקווה שחיילים ישמעו אותי, אבל החיילים זה הם. ערבים לא היו עושים לי דבר כזה. שכבתי על הרצפה וכל אחד נותן בעיטה, בראש ובבטן. השאירו אותי ערום (מציוד). זרקו לי גם את המפתחות של האופנוע לאש ואין לי איך לחזור הביתה. אני מחכה לגרר. הייתה להם שנאה בעיניים".
פורסם לראשונה: 22:23, 18.06.24