3 צפייה בגלריה
צעירים בהפגנה נגד נתניהו בראשון לציון
צעירים בהפגנה נגד נתניהו בראשון לציון
עצרו באמצע כביש סואן, והלכו לתקוף מפגינים. האב ושני הבנים
מחלקת התביעות של המשטרה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד אב ושני בניו הנערים מראשון לציון בגין תקיפה של שני מפגינים שנפצעו באורח קל במהלך מחאה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במוצאי שבת בגשר הראשונים בעיר. נכון לעת עתה, על שמם של השלושה הוטל צו איסור פרסום.
לפי האישום, האב בן ה-40 עצר בפתאומיות את רכב השטח שבו נסע ביחד עם בניו בני ה-16 וה-13 ובתו הקטנה בת ה-11 מתחת לגשר שבו התקיימה המחאה, באמצע כביש סואן בעל שלושה נתיבים. האב ושני הבנים ירדו מהרכב והשאירו את הילדה לבדה, אך גם היא יצאה בשלב מסוים וחצתה לבד את הכביש המסוכן. האב לא הואשם רק בעבירות של תקיפה ופציעה, אלא גם בעבירה של נהיגה פוחזת.
במקביל לאישום, קואליציית הארגונים שאחראיים על ההפגנות נגד נתניהו, הודיעה כי לאחר התקיפה יהיו "הפגנות בעשרות גשרים וצמתים ברחבי הארץ" במוצאי שבת הקרובה, כולל בגשר עליו הותקפו המפגינים. מטעם הארגונים נמסר: "האלימות הקשה כלפי מפגינים בראשון לציון ממחישה כי מכונת הרעל של נתניהו ובן גביר מרימה ראש. אנחנו לא מפחדים. התשובה לאלימות ולהסתה – המונים בגשרים ובצמתים".
3 צפייה בגלריה
הפצוע מזריקת האבנים בגשר ראשונים
הפצוע מזריקת האבנים בגשר ראשונים
שני הפצועים שהותקפו בהפגנה, במוצאי שבת
3 צפייה בגלריה
הפצוע מזריקת האבנים בגשר ראשונים
הפצוע מזריקת האבנים בגשר ראשונים
אחת האבנים שנזרקו, לטענת המוחים
האב נעצר עם בנו בן ה-16 בלילה בין שבת לראשון לאחר שהגיעו להגיש תלונה במשטרה בעצמם על כך שהותקפו על ידי המפגינים, וביום ראשון הוארך מעצרו של האב בשלושה הימים, והבן שוחרר למעצר בית. הבן הקטן יותר נחקר גם כן במשטרה במקביל, אך לא נעצר בעצמו.
בדיון הארכת המעצר, נציג המשטרה תיאר את השתלשלות האירועים: "השלושה הגיעו להפגנה במחלף ראשונים ברכב שטח, יצאו מהרכב והחלו לזרוק אבנים לעבר המפגינים. לאחר מכן, הם עלו לגשר ותקפו כמה מהמפגינים". הנציג הוסיף כי בחקירה במשטרה, האב הודה במעשים, אך טען כי "ילדיו התקוטטו עם המפגינים לאחר שאלה קיללו את בתו בת ה-11, והוא התערב כדי להגן עליהם". בדיון, האב בעצמו שאל: "איזה אבא יעמוד בצד בזמן שילדים מותקפים?".
ריאיון עם אחד הפצועים בהפגנה נגד נתניהו
(צילום: סטס קופולו)

בא כוחו של האב, עורך הדין גל וולף מהסנגוריה הציבורית, טען כי חוקרי המשטרה סירבו לחקור את תלונתם של מרשו ובנו נגד המפגינים. "יש סימני תקיפה גם על האבא וגם על הבן, אך המשטרה לקחה צד בחקירה וסירבה לחקור את תלונתם", אמר וולף. הסנגור ביקר את תפקוד המשטרה במהלך האירוע, בטענה כי הייתה יכולה למנוע אותו, וכן אמר כי מרשו "סובל ממחלה". עם זאת, נציג המשטרה ציין כי בסרטונים המתעדים את האירוע האב נראה זורק אבנים, וכן כי הודה בעדות שמסר ש"התעצבן ותקף עם אגרופים". בתגובה לשאלת עורך הדין וולף מדוע תוקפיו של הבן לא נעצרו, נציג המשטרה ענה: "המפגינים לא ניגשו אליו".
בהחלטתו להאריך את מעצרו של האב בשלושה ימים נוספים, השופט גיל גבאי אמר כי שמע את טיעוניו של וולף, וביקש שהמשטרה תתייחס ביתר רצינות לתלונתו של האב. גבאי סקר את השתלשלות האירוע, וציין את עדותו של האב, שבה אישר כי תקף אדם אחר. "מעשיו מקימים עילת מעצר של מסוכנות, שמתעצמת לנוכח עברו הפלילי, הכולל מאסרים בעבר", פסק השופט.
עו״ד זאב אלוני, שמייצג את האב, מסר בתגובה לכתב האישום: ״אקרא ואצפה בחומר הראיות הלכאורי על מנת לבדוק התאמתו למנוסח בכתב האישום, ואז אתן תשובות אינטליגנטיות בנוגע לדברים שעל הפרק״.