המורדים החות'ים, שלוחי איראן בתימן, טוענים כי תקפו אמש (חמישי) את הספינה הישראלית MSC Darwin במפרץ עדן באמצעות כמה טילים ימיים וכטב"מים. לפי הודעת ארגון הטרור, "הפעולה השיגה את מטרתה" ובוצעה לשם הבעת סולידריות עם הפלסטינים בעזה. טרם התברר אם חברי הצוות נפגעו.
3 צפייה בגלריה
ספינת סחורה עולה במפרץ עדן
ספינת סחורה עולה במפרץ עדן
אחת הספינות שהותקפו על-ידי החות'ים במפרץ עדן. ארכיון
(צילום: Indian Navy Spokesperson)
בנוסף טענו החות'ים כי שיגרו טילים בליסטיים וטילי שיוט לעבר מטרות ישראליות באילת. לפי נתוני חברת Refinitiv, שמנטרת תנועה של ספינות, הספינה נשאה את דגל ליבריה והותקפה בין נמל עדן לג'יבוטי.
בחודש מרץ הותקפה על-ידי החות'ים אוניית מכולות ששטה בים הערבי סמוך לתימן, ובעולם דיווחו כי ייתכן שהיא שייכת לחברת הספנות הישראלית "צים" - שהכחישה כל קשר לתקרית. לפי סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) וחברת האבטחה הימית הבריטית "אמבריי" – שני גופים שמרבים לדווח על מתקפות החות'ים בחודשים האחרונים – שני פיצוצים התרחשו במהלך המתקפה, כשהראשון אירע במים סמוך לספינה והשני פגע בה וגרם לנזק.
בהודעות של הסוכנויות הימיות לא נמסר מה שמה של הספינה שהותקפה, אך ב"אמבריי" טענו כי ייתכן שיש לה קשר לישראל וכי היא רשומה ככזו שמופעלת על-ידי צים. עם זאת, ב"אמבריי" הדגישו כי ייתכן שמדובר ברישום לא מעודכן, ובחברה הישראלית הכחישו כאמור כל קשר לספינה.
ספינת המשא שטבעה לאחר תקיפת החות'ים
(צילום: רויטרס)

3 צפייה בגלריה
הספינה Rubymar והזיהום שנגרם
הספינה Rubymar והזיהום שנגרם
הזיהום שנגרם בעקבות טביעת הספינה
(צילום: AFP PHOTO /US CENTCOM)
3 צפייה בגלריה
תיעוד השתלטות הח'ותים על אוניית משא בים האדום
תיעוד השתלטות הח'ותים על אוניית משא בים האדום
החות'ים על סיפון Galaxy Leader
כמה ימים לפני כן הספינה הבריטית Rubymar טבעה לאחר שהותקפה גם היא על-ידי החות'ים. ממשלת תימן הרשמית - ולא זו של החות'ים - היא זו שמסרה כי הספינה שקעה ביום שישי בלילה, והזהירה מפני "קטסטרופה סביבתית" מאחר שהספינה נשאה יותר מ-41 אלף טונות של דשן כשהותקפה. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי היא גרמה לזיהום באורך של 29 ק"מ בים האדום, ככל הנראה מדליפת דלק או חומרים נוספים שהיו על הספינה.
למעשה, בהתקפה על הספינה הבריטית נגרם הנזק המשמעותי ביותר מאז החלו החות'ים לתקוף כלי שיט בנובמבר - כשהשתלטו על הספינה Galaxy Leader, הנמצאת בבעלות חברת הספנות "Ray" של איש העסקים הישראלי רמי אונגר. עם זאת, לא היו עליה ישראלים.