הצהרת בנט ולפיד על הקדמת הבחירות
(צילום: אלכס גמבורג)

ממשלת השינוי הצליחה לצבור לא מעט הישגים במשך שנת כהונתה, למרות הרכב קואליציוני שהתברר אמש כבלתי אפשרי: שמונה מפלגות, מימין ושמאל, יהודים וערבים, דתיים וחילונים. מול פועלה, הממשלה התמודדה כל העת עם משבר אחר משבר, עד שנפלה.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט  בהצהרות לתקשורת
נפתלי בנט  בהצהרות לתקשורת
(צילום: אלכס קולומוסיקי)
השנה האחרונה הייתה השקטה ביותר באזור הדרום מזה תקופה ארוכה; עד כה, בשנת 2022 נורו שש רקטות מעזה, ללא פגיעה בנפש או פצועים. הממשלה הפסיקה את מדיניות ההכלה מול חמאס והגיבה גם על שיגורי בלוני נפץ מהרצועה, זאת במקביל לעצירת מזוודות הכסף לחמאס.

ישראל בדרך לבחירות - כתבות נוספות

מול איראן מיוחסים לישראל, על פי פרסומים זרים, שורת חיסולים של בכירים ומדענים המעורבים בתוכנית הגרעין. צה"ל הגביר את הפעולות בסוריה לבלימת ההתבססות האיראנית והברחות אמצעי הלחימה ללבנון. הישג משמעותי של הממשלה הוא בשכנוע הממשל האמריקני לא להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. ממשלת בנט הצליחה גם לשמור על קשרי עבודה טובים מאוד עם האמריקנים בנושא האיראני. הממשלה שיקמה את היחסים עם המפלגה הדמוקרטית והשיבה לישראל את התמיכה הדו-מפלגתית, מה שבא לידי ביטוי באישור תקציב מיוחד של מיליארד דולר להשלמת מלאי כיפת ברזל - הצעה שעברה בקונגרס ברוב חסר תקדים.
4 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
הצילום המסורתי לפני 373 ימים
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
הממשלה הצליחה לחזק את הסכמי אברהם, אך לא הרחיבה את מעגל השלום מול מדינות נוספות. במהלך כהונתה היא התמודדה עם גל טרור רצחני שבו נרצחו 19 בני אדם. כוחות הביטחון עברו בהצלחה יחסית את חודש הרמדאן, אולם נרשם כישלון במהלך הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, שנהרגה בג'נין, כאשר נושאי ארונה הוכו וישראל ספגה גינויים ברחבי העולם. עזה נשארה בסך הכול שקטה בתקופה זו, ללא שיגור רקטות.
4 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בנתניה
חיסון קורונה בנתניה
הממשלה האיצה את מבצע החיסונים
(צילום: AFP)
הממשלה פעלה להשאיר את המשק פתוח ככל הניתן מול גלי הדלתא והאומיקרון של הקורונה. ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ תגברו את בתי החולים והאיצו את מבצע החיסונים מול התחלואה הגוברת. במקביל הוחלט לשמור ככל הניתן על שגרה במערכת החינוך, תוך התבססות על בדיקות מהירות.
הממשלה ניהלה מאבק ביוקר המחיה, יישמה רפורמות שאמורות להוביל להוזלת מחירים ולהגברת התחרות, אולם על מדפי הסופרמרקטים התוצאה עדיין לא נראית. במקום הוזלה אנחנו חווים התייקרות מדאיגה בכל המשק. בשנה האחרונה נרשם שיא בשיווק יחידות דיור, אבל מחירי הדיור ממשיכים לזנק.

לראשונה זה שלוש שנים עבר תקציב מדינה, שאפשר למשרדי הממשלה לפעול לאחר תקופת שיתוק ארוכה. נרשמה צמיחה גבוהה, הגירעון התקציבי ירד ושיעור האבטלה נמצא בירידה. עם זאת, נתוני הלמ"ס של הרבעון הראשון של השנה מעודדים פחות.
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מספר חסר תקדים של שרים וח"כים נורבגים
(צילום: יואב דודקביץ' )
המאבק בפשיעה בחברה הערבית רשם הישגים בחצי השנה האחרונה, אולם סדרת רציחות שאירעו לאחרונה הבהירו שנדרש עוד מאמץ רב להשגת ביטחון אישי לו מצפים במגזר הערבי.
במהלך המלחמה באוקראינה ספגה הממשלה ביקורת על שלא נקטה עמדה מוסרית נגד רוסיה כבר בתחילת הקרבות; בין היתר סירבה ישראל לצייד את קייב בנשק, בשל הצורך בתיאום עם מוסקבה בפעילות במרחב האווירי בסוריה.
הממשלה הבטיחה שינוי בכל מה שנוגע לשחיתות הציבורית ובפועל הביאה לעולם מספר חסר תקדים של שרים וחברי כנסת נורבגים. לפיד ייכנס ללשכת רה"מ כראש ממשלת מעבר על אף שתקף בחריפות את ממשלת החילופים של נתניהו-גנץ.